2017-07-15, 18:16
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Fan vad viktiga 3 poäng mot Halmstad.
Kändes dock som att lagen hade olika perioder i matchen, stundats var Gif överlägsna och sedan rullade HBK ut oss och så bytte vi igen, i slutet var vi riktigt låga och orkarade inte in i pressen på spelare som var längre in än halva halvplanen på vår sida.
Rajalakso för dålig, Björkander gjorde en del dumma pass och gav inte understöd när det skulle ges men han är på tillväxt.
Smajl fin i dag och tillsammans med en stenhård Gerson bredvid honom så klarar de det centrala spelet.
Myrestam hoppas jag också kommer igång mer.
Mål fattas fortfarande, alldeles för dåliga avslutare i laget, Morsay, Hallenius och Sigurdsson skrämmer varken backar eller målvakter...
Larsson ångar som vanligt på högerkanten och är ett stort hot i offensiven, fick 2 gula kort emot sig när de fällt honom efter han fintat bort dem.

Skönt att se AFC vinna över Kalmar för Kalmar känns som ett större hot över hela säsongen om de skulle komma igång.
Poäng nere i Halmstad så känns det betydligt bättre än det gjorde för en vecka sedan.
Citera
2017-07-15, 18:25
Medlem
Så. Jävla. Uselt.
Grattis Sirius till den minst välförtjänta poängen någonsin.

Nu ska jag gå och hänga mig.
Citera
2017-07-15, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Så. Jävla. Uselt.
Grattis Sirius till den minst välförtjänta poängen någonsin.

Tackar. Tänker dock inte be om ursäkt då det var tre regelrätta och fina mål.
Citera
2017-07-15, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tackar. Tänker dock inte be om ursäkt då det var tre regelrätta och fina mål.
Ni har ingenting att be om ursäkt för, de nonchalanta fähundarna i hemmalaget däremot..
Citera
2017-07-15, 19:29
Medlem
hagsatras avatar
åäö malmö! man måste ge mff att de inte är lika osympatiska utan psykfallet rosenberg i alla fall. ÅÄÖ
Citera
2017-07-15, 20:41
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagsatra
åäö malmö! man måste ge mff att de inte är lika osympatiska utan psykfallet rosenberg i alla fall. ÅÄÖ
Fyfan så skönt den dagen då det äcklet lägger skorna på hyllan.
Citera
2017-07-15, 22:06
Medlem
Tusan om inte AFC hugger lite på kvalplatsen. Underdogstämpeln kan vara till deras fördel.

Nanne får det nog tufft i Kalmar.
Citera
2017-07-15, 22:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tusan om inte AFC hugger lite på kvalplatsen. Underdogstämpeln kan vara till deras fördel.

Nanne får det nog tufft i Kalmar.

Jag tror ju ändå han lyckas reda ut det. Dock genom kvalplats i och med att giffarna vann idag, och mot rätt motståndare för dem. Annars var mitt stalltips att de skulle ryka direkt, och att KFF skulle klara sig på deras bekostnad.

Nanne alltså. I skarven 2014-2015 var framtidsutsikterna lysande och alla jävla förutsättningar fanns för att lyfta oss till ett topplag på riktigt. Det bara skulle bli succé i Bajen.

Nu två år senare är han mest ihågkommen som en skojare som rapade massa mindfulness-floskler som sumpade guldläget hos oss, och som nu också är på väg att tappa lite av den hjältestatusen han haft i KFF (om de nu ramlar ur såklart).
Citera
2017-07-15, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jag tror ju ändå han lyckas reda ut det. Dock genom kvalplats i och med att giffarna vann idag, och mot rätt motståndare för dem. Annars var mitt stalltips att de skulle ryka direkt, och att KFF skulle klara sig på deras bekostnad.

Nanne alltså. I skarven 2014-2015 var framtidsutsikterna lysande och alla jävla förutsättningar fanns för att lyfta oss till ett topplag på riktigt. Det bara skulle bli succé i Bajen.

Nu två år senare är han mest ihågkommen som en skojare som rapade massa mindfulness-floskler som sumpade guldläget hos oss, och som nu också är på väg att tappa lite av den hjältestatusen han haft i KFF (om de nu ramlar ur såklart).
Mycket avgörs väl nu när de möter AFC hemma. Sedan möter Kalmar AIK, Göteborg, Malmö - självförtroendet kan vara tilltufsat och pressrn hög när de efter det möte Giffarna.
Citera
2017-07-15, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Behövde se matchen i efterhand, eftersom jag var iväg på kalas i eftermiddag. Det är dock analytiskt intressant att se matcher i efterhand, då det medför att man vet vad man ska leta efter. Först ska klargöras att Malmö spelade nästan rakt igenom en väldigt fin fotboll, och där Sirius verkligen ska vara ödmjuka över poäng. Spelmässigt blev man mer utspelat i Östersund, men chansmässigt har inget lag varit så dominanta mot Sirius som Malmö var idag.

Sirius startar faktiskt första fem mycket bra. Här har man ett mod i pass, vågar spela ut och loss. Målet kommer ganska olägligt. Ganska snabbt ser man Eikrems storhet. Han inleder direkt med fler klass-pass, och fortsätter med det resten av matchen. Lika snabbt ser man Haglunds icke allsvenska spel. Jag återkommer om Haglund-gate, men jädrar vad illa han passar Sirius när laget ständigt vill spela sig loss centralt. Till alla Sirius-fan måste hypen av Oscar Persson få ett slut. Han är helt okej, men han är en säkerhetsrisk i uppspelsfas, och har inte en fysik värdig AS.

Likt ovan såg man också snabbt att Sirius yttrar inte är ett hot mot bättre lag. Det är faktiskt helt galet att Sirius kan ligga så högt upp utan någon ytter (minus eventuellt Vecchia) av egentlig klass. Inget av Eikrems storhet, Haglunds uppenbara brister, eller Sirius slätstrukna yttrar är något nytt.

Matchen fortsatte och Malmö tar över fullständigt efter 15-20 minuter. 2-0 borde ha kommit tidigare. Sirius reagerade efter 2-0 genom att flytta upp Haglund (dvs bort från speluppbyggnad) och flytta ner Andersson. Det här varar dock bara i en handfull minuter innan pausvila. Jag vet ju i halvtid att Sirius kommer göra tre mål, men jag är helt förundrar över hur det ska kunna gå.

Maholli in i paus. Så nyttig. Haglund flyttar ut på kant (dvs ännu längre bort från speluppbyggnad). Tankarna är kloka, men det får ganska liten effekt. 3-0 borde komma i andra där Malmö lallar bort ett par tre lägen där man har fria inspel från kortlinjen. Sarfo börjar växla upp; han spelade för enkelt i första halvlek. Det finns öht inga tendenser till Sirius-lägen innan en dubbelchans på frispark. Kort därefter gör Arvidsson sitt tredje mål för året (dessutom två ass). Han har verkligen en magisk vänsterfot.

Att Malmö kort därinnan plockar ut Eikrem mot Tinnerholm tycker inte jag är fel. Man har respekt för Sirius, får en mer defensiv balans, och får in en bättre yb. MP är proaktiv, sånt gillar jag. Malmö gör också 3-1 (märk väl Sarfos klack innan hans mål...). Sirius plockar in Vecchia och Ante E sent i matchen. Troligtvis för att ge speltid - matchen var död. Ante E visade klokhet, medan Vecchia troligtvis är Sirius bästa avslutare. Återigen finns inga tendenser till chanser för Sirius. Det är dött; fokus är att inte klappa ihop. Malmö börjar i det här skedet skapa massvis med 4-3, 3-2, 3-3 etc utan utdelning. Rakip är den största syndaren som bolltransportör.

Nonchalansen börjar spridas. Vi ser chippar från Sarfo och Yotun, vi ser en Rakip som går iväg istället för att spela block med Lewicki. Maholli, som fixade frisparken till Jeppe, gör det bra igen när han spelar fram Vecchia som, med ett mål patenterat C Ronaldo, visar klass. Tredje gången gillt finns inga tendenser till Siriustryck. Rakip för bollen i en 4-2, passar inte bolllen, tappar bollen, och sen är det hörna och bollen är i nät.

Matchen följer ingen logik mer än att Malmö gör okej med mål sett till chanser. Sirius kan knappast ta matchen för intäkt att man är ett lag med bra moral. Det här var flax i en match man hade gett upp. Jag har dock ingen sympatikänsla för ett lag som släpper tre mål utan tryck emot sig. Malmö är till viss del noggranna, dock inte till den grad att matchen ska sluta lika.

Sirius måste sluta spela Haglund annat än i en mer offensiv roll. Helst ska han inte spela alls. Bergstrand har balls, så han har nog inget problem att bänka en tidigare favaoritspelare, med störst meriter i laget, och som har gjort 3 mål de senaste fyra matcherna. Direkt bör man lira Maholli på topp med Ogbu bakom. Nya Elias Andersson petar varken Ogbu eller Thor+CG. Den sistnämnda kombon gör verkligen varandra bättre. Utan den ena går det åt helvete.

Och vad fan ska man göra på kant? Vecchia som varit sjuk i tre månader har inte kraft att starta, men han är otränad den ytter med mest spets. Leta värvningar, säger jag. Får man loss en klassytter, vem det nu ska vara, så bör Sirius kunna hota hela vägen in i mål om en Europaplats.
Citera
2017-07-16, 00:26
Medlem
Tycker att man ska spela både Maholli och Vecchia från start nästa, byte i 60:e vore inte hela världen. Vecchia har tränat fullt i tre veckor nu, fyra till nästa match. Mitten är ett krux utan Thor, det stör Sirius grundspel något kopiöst. Annars får man skicka universallösningen Skoglund på det, men då får Eiswohld komma tillbaka för jag tror inte att man är sugen på Pehrsson+Jarl i mittlåset. Skoglund som för övrigt hade det tungt idag, men jag väljer att betrakta dagens match i lite av ett vakuum då jag är helt säker på att Sirius inte kommer möta ett bättre motstånd på hela säsongen. Alla stabila matcher före väger över.
Citera
2017-07-16, 00:51
Medlem
anteri17s avatar
För varje bra resultat så kommer Sirius vara med i kampen om Europaplatser en match längre in på säsongen. Nu har femton omgångar gått, och man kommer nog ligga topp-4 även efter morgondagen. Rimligen är Sirius med i kampen åtminstone fem omgångar till, dvs fram till 20:e omgången. Hoppas hoppet får leva så långt som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in