Citat:
Ursprungligen postat av
Ezras
Nytt lågvattenmärke av dig Magro. Genom att lägga ut domen så vill
du vinkla det till att Christian måste vara skyldig till mordet passivt
eller aktivt. Din agenda känns mycket suspekt och märklig.
Jag uppfattar det som att Christian Karlsson har dragit nytta av flickans sårbarheter -- som förutom att hon var 13 år, åldersskillnaden och att han varit hjälplärare i hennes mellanstadieklass -- också verkar innefatta osäkerheter så som ätstörningar som hon skulle utredas för. Karlsson hade flickvän vid tidpunkten och enligt domen hade Karlsson inget romantiskt intresse av målsägande utan enbart sexuellt.
Att beskriva målsägande som Karlssons 'ännu inte än byxmyndiga, flickvännen' som en annan trådskribent, som säger sig 'noga läst igenom den domen', känns inte särskilt hederligt eller seriöst för mig. 2012-08-08 tar Karlsson kontakt med målsägande, 2012-08-11 -- tre dagar senare -- begås sexualbrotten.
Jag tycker att domen är relevant för att få en så heltäckande bild som möjligt av Christian Karlssons aktiviteter och förehavanden som möjligt. Flera verkar otroligt nog ha mer empati med GM än BO, så domen kanske rent av är till Karlssons fördel?
Ezras, jag har även svarat på ditt tidigare inlägg till mig om du har missat det:
(FB) Mordet på Kevin Hjalmarsson, 4 i Arvika 1998