2017-07-15, 01:23
Medlem
Jag är ytterst intresserad av att veta mer om företaget då jag senare i nästa vecka har bestämt introduktion med en "coach" från dem. Skrev dock att jag är lite nojig över allt man läser om företaget och främst det man läser om i deras avtal. Men hen lovade att det ej var et bluff företag, men å andra sidan - vem skulle erkänna det??
2017-07-15, 10:57
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oliversykes
Jag är ytterst intresserad av att veta mer om företaget då jag senare i nästa vecka har bestämt introduktion med en "coach" från dem. Skrev dock att jag är lite nojig över allt man läser om företaget och främst det man läser om i deras avtal. Men hen lovade att det ej var et bluff företag, men å andra sidan - vem skulle erkänna det??

Jag jobbar för dem. Seriös arbetsgivare och riktigt kul jobb dessutom men inget man blir rik på om man inte kör dygnet runt typ...

Söndagar är det oftast inte så många meddelanden att svara på eftersom alla ska boosta sina rates eller nå minimikravet.
Senast redigerad av Resplendent 2017-07-15 kl. 11:00.
2017-07-16, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resplendent
Jag jobbar för dem. Seriös arbetsgivare och riktigt kul jobb dessutom men inget man blir rik på om man inte kör dygnet runt typ...

Söndagar är det oftast inte så många meddelanden att svara på eftersom alla ska boosta sina rates eller nå minimikravet.

Okej, men jag pallar inte att dem ska hassla mig och rätt som det är så är jag skyldig någon jävel 50.000:- och måste ta flyget till Teneriffa för att sitta i domstol..

Hur länge har du jobbat där? Hur mycket jobbar du och vad tjänar du i månaden -ish? Undrar även hur du gör med skatteverket, har du själv kontaktat dem eller skiter du i att skatta?
2017-07-16, 20:38
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Okej, men jag pallar inte att dem ska hassla mig och rätt som det är så är jag skyldig någon jävel 50.000:- och måste ta flyget till Teneriffa för att sitta i domstol..

Hur länge har du jobbat där? Hur mycket jobbar du och vad tjänar du i månaden -ish? Undrar även hur du gör med skatteverket, har du själv kontaktat dem eller skiter du i att skatta?

Haha, det där med 50.000 reagerade jag också på... samma sak med att man måste lämna ut sitt körkort eller liknande när man söker jobbet. Men det går ju att ta någon random bild från Internet, eller hur...

Jag vill inte svara på frågor ang hur länge jag jobbat där eller hur mycket jag tjänar men kan säga att lönen varierar beroende på hur mycket man själv väljer att jobba. Ibland är det mycket, ibland lite mindre. Men jag tjänar så jag klarar mig. Har andra inkomster också...

Jag skattar inte för detta. Lönen hamnar på ett anonymt betalkort (Payoneer), smidigt och bra.
2017-07-16, 21:47
Medlem
Citat:
Haha, det där med 50.000 reagerade jag också på... samma sak med att man måste lämna ut sitt körkort eller liknande när man söker jobbet. Men det går ju att ta någon random bild från Internet, eller hur...

Jag vill inte svara på frågor ang hur länge jag jobbat där eller hur mycket jag tjänar men kan säga att lönen varierar beroende på hur mycket man själv väljer att jobba. Ibland är det mycket, ibland lite mindre. Men jag tjänar så jag klarar mig. Har andra inkomster också...

Jag skattar inte för detta. Lönen hamnar på ett anonymt betalkort (Payoneer), smidigt och bra.

Okej, det är förståligt. Vill inte göra något så att du eventuellt bryter mot en regel och hamnar i Teneriffa framför domstol... Men vill veta om det verkligen är att lita på? Blir så nervös när jag inte ser någon kommentera jobbet runt om på nätet och tror att dem kommer hassla mig..

Det stod att man kan få lönen via Payoneer eller överfört till sitt konto, måste jag skatta om jag tar det sistnämnde? Är inte så insatt i Payoneer nämligen..
2017-07-17, 00:14
Medlem
Resplendents avatar
Citat:
Okej, det är förståligt. Vill inte göra något så att du eventuellt bryter mot en regel och hamnar i Teneriffa framför domstol... Men vill veta om det verkligen är att lita på? Blir så nervös när jag inte ser någon kommentera jobbet runt om på nätet och tror att dem kommer hassla mig..

Det stod att man kan få lönen via Payoneer eller överfört till sitt konto, måste jag skatta om jag tar det sistnämnde? Är inte så insatt i Payoneer nämligen..

Ingen risk för att bli kallad dit bara man sköter det snyggt och sitter på anonymt nätverk när man skriver om jobbet. Jag kan berätta massor om jobbet i pm om du vill, men lön och hur länge jag jobbat där är saker jag vill hålla för mig själv.

Jag kör själv Payoneer och har aldrig testat banköverföring, kommer nog inte göra det heller då jag nojar mig över att SKV kanske kräver förtydligande om mina löner samt att jag vägrar ge ut kontonumret till företaget.
Senast redigerad av Resplendent 2017-07-17 kl. 00:16.
2017-07-17, 00:59
Medlem
Citat:
Ingen risk för att bli kallad dit bara man sköter det snyggt och sitter på anonymt nätverk när man skriver om jobbet. Jag kan berätta massor om jobbet i pm om du vill, men lön och hur länge jag jobbat där är saker jag vill hålla för mig själv.

Jag kör själv Payoneer och har aldrig testat banköverföring, kommer nog inte göra det heller då jag nojar mig över att SKV kanske kräver förtydligande om mina löner samt att jag vägrar ge ut kontonumret till företaget.

ja! skriv pm till mig tack!
2017-07-19, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Jaha, porr.

Inget för mig men lycka till.

Edit: Det är alltså det enda "jobb" som jobba-hemifrån.com erbjuder. Seriöst. Får faktiskt en känsla av att den nyligen, från fängelse, släppte Brinkenstjärna kan ha ändrat eller utökat sitt imperium
Smarre jobb ju.....Jag besvarar 700 mess i timmen, 11 timmar om dan, 7 dar i veckan. Får 1 krona per mess
2017-07-25, 02:35
Medlem
NU tackar jag för mig och avböjer alla frågor då andra finns och kan svara, inga fler pm tack.
Senast redigerad av wildchild93 2017-07-25 kl. 02:40.
2017-07-27, 16:36
Medlem
BlueSnows avatar
Känner att man behöver lite mer i inkomst, och i och med att man är distansstudent kändes detta som att det skulle passa mig. Men kan ej se riktig vad de sysslar med huvudsakligen. Så blir lite skeptisk. Speciellt när man skall besvara frågor i ansökan som : Exempel-meddelande #1
"Hej stygging, jag heter Gunnar Hansson och söker en kåt tjej för en spännande dejt. Dina bilder ser riktigt lockande ut. Var kommer du ifrån?”
Hur man skulle besvara den frågan dvs om någon man chattade med skrev så. Ja, rent spontant - dra åt helvete. Men misstänker att det ej skulle vara populärt och att man skulle få sparken tämligen omgående, hehu.
Så låter som att det är av sexuell karaktär då och då? Blev helt ärligt helt tom och blank i huvudet för vet inte alls vad som de skulle anse vara lägligt att man svarade på något sådant. Känns lite obehagligt. Vet inte alls. Har inget rimligt svart på de frågor de vill att man skall svara på innan eventuell anställning.
2017-07-30, 15:12
Medlem
Jag kan tänka mig detta jobb, men är rädd att skicka in det att acceptera vilkor där det står att man kan få betala 50.000 till bolaget. Efter att jag accepterat det och skickat foto på id-kort så kanske dom hittar på att jag gjort något. Och då har redan jag accepterat det.
Vill veta att detta inte är bluff, finns här fler som jobbar för dom här så svara gärna. Undrar också om Skatteverket kan se dessa pengar om man flyttar över dom från payoneer till sitt bankkonto(om det går9
eller hur det fungerar?
Jag har jobbat på telechatt innan, men med meddelanden på telefon. Är det svårt att tjäna ca 5000 / mån om man jobbar ca 2 timmar om dagen?

Dom som vet får jättegärna svara här eller skicka pm
2017-08-05, 12:48
Medlem
BlueSnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cayenne0
Jag kan tänka mig detta jobb, men är rädd att skicka in det att acceptera vilkor där det står att man kan få betala 50.000 till bolaget. Efter att jag accepterat det och skickat foto på id-kort så kanske dom hittar på att jag gjort något. Och då har redan jag accepterat det.
Vill veta att detta inte är bluff, finns här fler som jobbar för dom här så svara gärna. Undrar också om Skatteverket kan se dessa pengar om man flyttar över dom från payoneer till sitt bankkonto(om det går9
eller hur det fungerar?
Jag har jobbat på telechatt innan, men med meddelanden på telefon. Är det svårt att tjäna ca 5000 / mån om man jobbar ca 2 timmar om dagen?

Dom som vet får jättegärna svara här eller skicka pm

Tänker likadant.
Jag tackade nej för tyckte det var så mycket oklarheter i det hela.
Men någon skrev tidigare i tråden som arbetade med detta - men denne verkar ha tystnat nu. Att denne ej ville tala om hur mycket den tjänar, det är väl OK och dennes ensak. Men vore kul med lite information. Speciellt i och med att bild på ID-kort krävs och så vidare. Rädd att bli lurad. Går inte att hitta så mycket info om detta på nätet. Nu har jag i och för sig redan tackat nej. Så de är kanske inte intresserade av mig om man hör av sig igen. Men vore väldigt trevligt om någon mer erfarenhet kunde hoppa in och berätta lite. Tystnaden bland de som jobbar där är nästan lite oroväckande.
Någon?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in