2017-07-13, 00:48
Medlem
IngenAningAssos avatar
tja!
Jag vet att tråden heter Tinder-appen men antar att det är okej att ställa denna fråga här ändå. Jag tänkte nyss testa tinder på datorn då jag lyckats sumpa min lur, så jag gick in på tinder.com men jag hittar inte en ända person att "swipea" på, jag har accepterat platstjänster men hittar ändå ingen.
Någon som har stött på samma problem eller vet vad det kan bero på? mvh
Citera
2017-07-13, 03:24
Medlem
RektNOUGATs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domina-trix
Har du Tinder plus och/eller kör med boost?

Jag har fått 5 matchningar på 3 veckor nu sen jag startade en ny profil. Med exakt samma bilder och text fick jag iaf runt 60-70 i vintras och 4-5 dejter i månaden. Nu är det helt dött. Så jävla trött på tinders jävla fittalgoritmer. Sist jag provade boost fick jag 2 match. Känns ju jävligt värt det. Det verkar som jag inte visas öht i flödet. Känner fler som har det här problemet just nu också. Helvete vad jag hatar den här appen, men tyvärr är det det enda sättet att få till dejter på idag. Fast nu kan man inte det längre.

Ja nog allt har deras algoritmer fuckat upp en del men samtidigt tycker jag kvinnors beteende ändrats med tiden. Nu finner man mindre presentationer bland de samt de tar sällan första kontakt även om de tryckt stjärna på en. De flesta verkar tro de är prinsessor men det står hoe på deras panna.
Citera
2017-07-13, 10:09
Medlem
Bara jag eller finns det sjukt mkt fakekonton?

Vilka är ni Losers som skapar dessa? Antar ni är sådana som absolut inte får en träff via tinder eller liknande.
Det som är pinsamt är att dom är så fett obv. Man kan verkligen se att bilderna är från USA.
Tex tydliga tecken på klimatet i bakgrunden, eller inomhus som heltäckningsmattor som är typiskt amerikanskt. Även på hur bion är skriven om de ens står något.
Typiska modellbilder är också vanliga.

Säkert anmält 20 profiler som skräppost senaste dagen.

Obv fake tex:

http://www.bilddump.se/bilder/20170713100737-90.231.74.14.jpg

Skaffa ett liv eller något istället?
Citera
2017-07-13, 13:22
Medlem
snubblens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Bara jag eller finns det sjukt mkt fakekonton?

Vilka är ni Losers som skapar dessa? Antar ni är sådana som absolut inte får en träff via tinder eller liknande.
Det som är pinsamt är att dom är så fett obv. Man kan verkligen se att bilderna är från USA.
Tex tydliga tecken på klimatet i bakgrunden, eller inomhus som heltäckningsmattor som är typiskt amerikanskt. Även på hur bion är skriven om de ens står något.
Typiska modellbilder är också vanliga.

Säkert anmält 20 profiler som skräppost senaste dagen.

Obv fake tex:

http://www.bilddump.se/bilder/20170713100737-90.231.74.14.jpg

Skaffa ett liv eller något istället?

Tycker det går i vågar men just nu är det lite mindre fejkkonton än vad det brukar, är min känsla. Är väl dock oftast botar och handlar väl inte om människor som vill skriva eller få kontakt utan bara ren scamming eller marknadsföring till betalsajter.

De både stjäl bilder och presentationer, märkt flera presentationer som inte hör ihop med namn/bilder. En tjej som heter Matilda länkar i presentationen till en instagram som heter Johanna osv. Eller på andra sätt utmärkande att det inte matchar.
Citera
2017-07-13, 14:22
Avslutad
Känner Tinder av att man är på samma telefon om man har två konton som man loggar ut o in på?
Citera
2017-07-13, 22:55
Medlem
Gjorde ett nytt konto och skaffade tinder plus direkt och använde min boost. Svepte nonstop i en halvtimme och sedan svept på hundratals efter det (selektivt, inte höger på varje, snarare kanske 1/4). Resultat 24 timmar senare: 2 matchningar.

Den här appen är trasig. Och inte bara det. Den har förstört världen. Sen tinder gjorde sitt intåg på marknaden 2014 har det varit det enda socialt accepterade sättet att skaffa dejter på. Den har förstört nattklubbar och numer klassas alla andra typer av kontaktförsök i den fysiska världen som creepy eller sexuella trakasserier. "Men varför kommer du fram till mig här mitt på gatan?!, jag känner ju inte dig, prova tinder istället" osv

Och nu fungerar inte heller tinder längre men alla dess effekter på samhället består.

Härliga tider.
Citera
2017-07-14, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolero
Uppdatering: 250 matchningar nu efter 8-9 dagar eller nåt och har inte boost eller plus.. bara gratis

Nice, har du haft appen tidigare? Har hört att om man tar bort sitt konto och sedan skapar ett nytt upprepade gånger så tröttnar tinder och slutar visa en i flödet. Har en kompis som också fick hundratals matchningar förut men som nu inte får nåt. Han brukar göra ett nytt konto en gång i månaden.
Citera
2017-07-14, 08:42
Medlem
Kroppkakors avatar
Imponerande! Jag brukar swipa höger på ett par hundra personer i veckan men brukar inte få mer än kanske 2 matches.
Ifall jag boostar brukar jag få 4-5 stycken.
Citera
2017-07-14, 10:56
Medlem
Har fastnat ganska mycket i chatt-träsket. Har liksom svårt att ta det vidare eftersom det för mig är ett rätt stort steg och för att jag ska våga ta det steget krävs liksom ganska seriöst intresse från min sida.. skulle vara annorlunda om någon tjej någon gång gjorde det däremot..

har alltså inte varit på en enda dejt än.. hur ser det ut för er andra? är det vanligt att folk använder tinder som jag, dvs. att det i princip inte leder till något mer än massa konversationer med folk man aldrig kommer att träffa?

Och, tjejer som är skittrevliga när de svarar på meddelanden, ställer motfrågor osv. men som tar en halvdag till en vecka på sig för att svara.. hur använder de appen egentligen?
Citera
2017-07-14, 12:13
Medlem
Upplever samma tendenser som Domina-trix. Det senaste halvåret har jag haft en matchningsfrekvens på cirka 1 per vecka. Mitt tidigare snitt låg på cirka 2-3 matchningar per dag. Gratisanvändare. Ej startat om kontot. Sveper dagligen till maxgränsen av likes.

Av mångas erfarenheter att döma verkar hypotesen att Tinder numera gynnar sina betalande användare uppenbarligen inte stämma? Vilket för Tinders marknadssyften för övrigt bör vara rätt kontraproduktivt. Nu kan jag förvisso själv inte vittna om det, men någon bestraffningsalgoritm tycks ju alltså aktiveras vid omstart av kontot. Jag får inte ihop ekvationen. Den högsta bestraffningen fås alltså vid omstart av kontot, och att bli betalande användare väger inte upp för denna bestraffning.

En av mina hypoteser är väl att det är de ”reciprocitetsstyrda” variablerna som är kopplade till din ELO-poäng som har fått större inflytande på matchningsalgoritmen (https://www.swipehelper.com/2016/11/16/tinder-algorithm/). Ju snyggare personer du matchar med, desto högre är sannolikheten att du rent kvantitativt får fler matchningar. Att enstaka gånger matcha med personer med en låg attraktivitetspoäng ökar knappast din matchningsfrekvens. Det skulle till exempel förklara varför vissa mäns (och inte kvinnors?) matchningsfrekvens har minskat kraftigt de senaste månaderna. Jag har en vän som startade sitt konto ungefär samtidigt som jag, men som alltjämt ror hem 5-10 matchningar per dag, trots att han bor i en mindre stad. Han får sannolikt fler matchningar än vad jag får helt enkelt därför att han matchar -- och tidigare har matchat -- med snyggare kvinnor. Tror inte att han har startat om sitt konto.

En annan av dessa reciprocitetsvariabler är ju kombinationen av hur många meddelanden du skickar och hur många svar du får. Notera särskilt det sistnämnda. Som alla män vet är svarsfrekvensen från kvinnorna låg. Att enbart skicka meddelanden till dina matchningar är inte tillräckligt; för att din ELO-poäng ska påverkas positivt måste du även få svar tillbaka.

Om nu reciprocitetsvariablerna har fått större inflytande landar vi tyvärr i en klassisk FB-slutsats: Tinder är bara för snygga män.
Citera
2017-07-14, 15:09
Medlem
Kan andra användare se om/när jag är inloggad?
Citera
2017-07-14, 15:09
Avslutad
Ska testa göra en ny Tinder på datorn med en simulator istället, och se hur det går. För att se om dom känner igen min telefon om jag gör nytt konto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in