2017-07-13, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur många gånger har du själv sökt i nämnda områden?

Trakten kan vi andra själva bilda oss en relativt bra uppfattning om genom internet, det som saknas är personer i trakten som pratar mindre och söker mer, helst på intressanta platser och också berätta var och hur man har sökt.
Jag har kollat av områden kring Rala, Sannahed och Kumlaby. Hade jag fått ett snabbt svar på Sannahedsobservationen så hade jag kunnat koncentrera mig på just den platsen vid den tidpunkten. Sen har inte alla förutsättningarna för att gå på skallgång men kan bidra med hjälp och information ändå. Det är inte samma sak att titta på en karta som att bo på platsen men där tycker vi väl olika antar jag.
Citera
2017-07-13, 19:17
Medlem
Hallå, Alterego69, ligger det där industritågspåret som har en ödetomt med lekstuga på, åt det håll du vill att det skall letas?
Citera
2017-07-13, 19:18
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daikirai
Fungerar inte länken som jag postade? Konstigt, den funkade för en annan person.
Jo den funkar säkert (Facebook), men kanske inte nästa år. Har NA skrivit att väskan hittades på perrongen så är det bra med en länk direkt till NA.....
Citera
2017-07-13, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumhetsmuseet
Jo den funkar säkert (Facebook), men kanske inte nästa år. Har NA skrivit att väskan hittades på perrongen så är det bra med en länk direkt till NA.....
Då har nästan ett halvår på dig att läsa. Ligger ju flera bildet fotade från tidningen där. På NA måste man ha Plus för att kunna läsa, vilkrt jag inte har. Du kanske har det däremot?
Citera
2017-07-13, 19:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Jag har kollat av områden kring Rala, Sannahed och Kumlaby. Hade jag fått ett snabbt svar på Sannahedsobservationen så hade jag kunnat koncentrera mig på just den platsen vid den tidpunkten. Sen har inte alla förutsättningarna för att gå på skallgång men kan bidra med hjälp och information ändå. Det är inte samma sak att titta på en karta som att bo på platsen men där tycker vi väl olika antar jag.

Skallgång är inte ett måste, det beror på terräng och vad man söker efter, person eller don tillhörande person.

Den som känner till terrängen i detalj kan mot ovanstående göra en reell insats genom att söka på vissa utvalda platser, till exempel utmed ledstänger, bättre än att hänga på facebook och posta hjärtan och utropstecken.
Citera
2017-07-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
-Är det första gången du e här nu?

-Ja, eh,,, det är första gången vi har, ehhh,,, eller jag har känt att man liksom orkar åka opp, åhh,,,,på plats se liksom där han försvann.

När P inte kom med sista tåget så orkade man inte genast åka opp till Hallsberg och leta som en galning trots P:s sinnestillstånd. Men efter en och en halv månad så är man redo, nu orkar de,,,ehhhh, han åka opp....... Det känns rätt nu.

Det måste vara väldigt knäckande att vara med om det här, så till den grad att man avvaktar med att åka till den plats där sonen påstås ha försvunnit.

Varför har det inte känts rätt tidigare, och känner han till var P försvann så borde han kanske berätta det, ingen annan tycks veta.

Ja precis, när man lyssnar på den här radiointervjun så känns det som han inte har varit så orolig alls. Man kan ju också undra om han har gått till jobbet under hela den här perioden, han kan väl inte haft semester under så här lång tid? Hoppas verkligen att det här får ett avslut den här veckan
Citera
2017-07-13, 19:28
Medlem
Dumhetsmuseets avatar
Citat:
Då har nästan ett halvår på dig att läsa. Ligger ju flera bildet fotade från tidningen där. På NA måste man ha Plus för att kunna läsa, vilkrt jag inte har. Du kanske har det däremot?

Då begriper jag hur du tänkte.
Plusartikel. Typiskt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hallå, Alterego69, ligger det där industritågspåret som har en ödetomt med lekstuga på, åt det håll du vill att det skall letas?
Den ödetomten känner jag tyvärr inte till. Jag tänker på skogen norr om Dollarstore. Det har sökts en del i skogen bakom EM Möbler men det var tydligen väldigt svår terräng så jag vet inte hur långt de kom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Ja precis, när man lyssnar på den här radiointervjun så känns det som han inte har varit så orolig alls. Man kan ju också undra om han har gått till jobbet under hela den här perioden, han kan väl inte haft semester under så här lång tid? Hoppas verkligen att det här får ett avslut den här veckan

Hela familjen sjukskrev sig så fort lillebrorsan till Patrik tagit sin student stod det i NA,enligt en kompis till mig,som läste den idag.
Citera
2017-07-13, 19:29
Medlem
Ok, enligt en admin i gruppen skriver han så här i en tråd:

På 1 tim kommer man ca: 100m och det är några km att söka i vattendrag.
Då förstår ni hur gärna vi behöver dykhjälp.
Tack på förhand.

Det kommer nog ta mer än en vecka om de bara fått hjälp från en frivillig dykare, varför använde de inte dykare för några veckor sedan...
Citera
2017-07-13, 19:31
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Jaha, jag trodde att den hittades i närheten av ryggsäcken. Då har den alltså inte ens tagits från stationen.
Uppgifterna ändras mellan varven!
Alla är dock lika säkra.
Citera
2017-07-13, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Den ödetomten känner jag tyvärr inte till. Jag tänker på skogen norr om Dollarstore. Det har sökts en del i skogen bakom EM Möbler men det var tydligen väldigt svår terräng så jag vet inte hur långt de kom.

Okej,är ju inte så insatt i Hallsbergs köpcentra,kommer aldrig längre än till Marieberg när jag skall handla,men bra att du beskriver för dem som vet...ja den här ödetomten ligger ju enligt en kvinna en bit in på/utmed ett järnvägsspår som går mot, om jag inte läste fel,till bobs tillverkning av saft,kan det stämma, eller är jag "ute och cyklar igen"..?
Hon och hennes familj hade bott i det huset med lekstugan när hon var liten, och hon sa att Patrik mycker väl hade kunnat tagit den vägen för att ta sig vidare mot Kumla,som han antagligen inte visste, men men, järnvägsspår brukar ju dra när man försöker ta sig framåt/vidare...hmm
Senast redigerad av evaveva 2017-07-13 kl. 19:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in