2017-07-13, 09:21
Medlem
Beatriceaurores avatar
forts, angående kniven.
Det kan också vara så att det finns fler versioner, fler knivberättelser. Pojkarna letar ju efter olika beskrivningar som kan göra förhörsledarna nöjda. Helt klart visade dessa att de inte var nöjda med Robins förklaring att han knivhuggit Kevin, berättelsen var "fel" förstod han (ingen hade knivhuggit Kevin, men det visste ju inte bröderna, förrän långt senare). Så kanske ändrar Robin historien vid ett annat förhör till att han sett hur någon annan, t ex Christian, huggit kniven i Kevins mage, i hopp om att den berättelsen skulle duga som "sanning". Oerhört hemskt och sorgligt, psykisk barnmisshandel
Citera
2017-07-13, 09:43
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Jag blir så förbannad på det här att jag borde skita i att ens läsa den här tråden. Han hade väl snarare psykopater till motstånd. Väg in media i det hela också.
Vad är grejen med att sitta och hata pappan?
Vem hatar pappan? Jag tycker att han gjorde en extremt slät fadersfigur i en avgörande situation. Av en förälder ska man kunna förvänta sig betydligt mer. Det bröderna råkade ut för hade pappan kunnat förhindra. Detta har Dan Josefsson inte lyckats dölja i sin dokumentär.
Citera
2017-07-13, 10:13
Medlem
catos avatar
Jag har också sett dokumentären, får mer en känsla av att det är ett enda långt försvarstal för pojkarna, sorgsen musik i bakgrunden, solnedgångar, ledsna ögon. Förstår inte alls hur man kan vänta i alla dessa år och sätta igång detta när historien i stort sett är glömd och pojkarna lever sitt liv. Dom kommer aldrig kunna bli "frikända", det kommer alltid finnas människor som anser att dom är skyldiga, och nu förlängs den tiden. Undrar vad de blivit lovade av Josefsson för att ställa upp på detta.
Citera
2017-07-13, 10:28
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cato
Jag har också sett dokumentären, får mer en känsla av att det är ett enda långt försvarstal för pojkarna, sorgsen musik i bakgrunden, solnedgångar, ledsna ögon. Förstår inte alls hur man kan vänta i alla dessa år och sätta igång detta när historien i stort sett är glömd och pojkarna lever sitt liv. Dom kommer aldrig kunna bli "frikända", det kommer alltid finnas människor som anser att dom är skyldiga, och nu förlängs den tiden. Undrar vad de blivit lovade av Josefsson för att ställa upp på detta.
Ja man kan möjligen invända mot den dystra bakgrundsmusiken. Men detta är en dokumentär, det är inga skådespelarbarn som filmas, detta är på riktigt.
Det är bättre att sätta igång en undersökning sent än att inte göra det alls!
Och ja, det kommer säkert att finnas människor som alltid kommer att se pojkarna som skyldiga, lika säkert som att det alltid kommer att finnas människor som anser att jorden är platt (googla på det)
Citera
2017-07-13, 10:40
Medlem
catos avatar
Och ja, det kommer säkert att finnas människor som alltid kommer att se pojkarna som skyldiga, lika säkert som att det alltid kommer att finnas människor som anser att jorden är platt (googla på det)[/quote]

och varför ska jag göra det.? Varken du eller jag har läst hela utredningen så det är väl bara att vänta och se vad resultatet blir, för min del känns dom som skyldiga, tror att allt var en lek som urartade och gick över styr. Finns nästan bara förlorare i denna historia, och genom att dra upp allt detta igen startar allt igen, tyvärr. De enda som i slutändan kan stå som "vinnare" är Josefsson som skramlat ihop ytterligare en tid i rampljuset som advokaten som säkert kan kamma hem lite slantar i sitt arbete.
Citera
2017-07-13, 11:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Mitt eget inlägg

Citat:
Och ja, det kommer säkert att finnas människor som alltid kommer att se pojkarna som skyldiga, lika säkert som att det alltid kommer att finnas människor som anser att jorden är platt (googla på det)

Jag föreslog att du skulle googla angående "Vi som vet att jorden är platt" eftersom det nog finns folk som inte kan tänka sig att det finns knickedicker med såna åsikter.
Pojkarna och familjen har allt att vinna på denna grävning, antingen de blir "friade" i samtligas ögon eller ej.
Varför du och flera här tycks plågas svårt av att en journalist kanske tjänar en massa pengar förstår jag inte riktigt. Sätt igång och jobba stenhårt och uträtta något storverk själv och bli rik vetja!
Senast redigerad av Beatriceaurore 2017-07-13 kl. 11:15. Anledning: Quote ser ut som att det är jag som skriver
Citera
2017-07-13, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Ja man kan möjligen invända mot den dystra bakgrundsmusiken. Men detta är en dokumentär, det är inga skådespelarbarn som filmas, detta är på riktigt.
Det är bättre att sätta igång en undersökning sent än att inte göra det alls!

Det komiska är ju i ena avsnittet när DAN Ger Robin en mobil med en skriven snyfttext som han ber han läsa upp. Läser väldigt hackigt och får alltså i princip manus av Dan.

Reagerade även på när han intervjuer styvmamman som berättar det varit ett förhör på psyket. Då säger de nåt i stil med "polisen pressade dig va" och hon svarar "ja precis, pressade". Dan lägger alltså ord i munnen på henne.
Citera
2017-07-13, 12:18
Medlem
Hurdådå "väntat i alla dessa år"? Bättre sent än aldrig, ex.vis så är det snart 23år sen en massa folk dränktes i östersjön. Är tidsspillan ngt bra argument för att solida rättsskandaler Inte ska nystas upp? Eller?
Citat:
Citera
2017-07-13, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Du är f-n i mig en riktigt elak person. Rent av ond.

Om någon, någonsin, förtjänar en "offerkofta" så är det väl en förälder vars barn och familj blir utsatt för ett grovt övergrepp av samhället, och som sedan nekas insyn i vad som har skett. Ditt förakt för "svaghet" är väldigt provocerande.

Så vad tycker du att han skulle ha gjort mer konkret än att ha "kämpat"?!

Alla myndigheter drog åt samma håll och allt var hemligstämplat så pressen var lika chanslös som han själv att få veta vad som skett.

En exakt och precis sammanfattning av detta bisarra och tragiska fall där många familjer har fått lida i onödan
Citera
2017-07-13, 12:42
Medlem
Citat:

Inte om den som dödade Kevin erkänner
Citera
2017-07-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det låter ju som att man kan ha tagit hjälp av ytterligare en expert på förhörsteknik:
https://www.youtube.com/watch?v=hcxwTgEC7IM

Oh herregud....
Sandberg, Harryson och Sven-Åkes mentor?
Citera
2017-07-13, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Det är nästan outhärdligt att se dokumentären. Det är fullständigt glasklart för den som är normalbegåvad att inse att pojkarna är oskyldiga.
Man pressar dem hänsynslöst i timmar. Hade de varit vuxna hade de haft en försvarsadvokat vid sin sida, nu var de två barnen ensamma och utlämnade till poliser som ibland uppträdde i uniform. Bröderna vet inte vad de ska svara.
Efter timmar av malande förhör, där ibland tyvärr även mamman Annika godtroget medverkar till att få pojkarna att svara "rätt" på frågorna, alltså att berätta hur det gick till när de skulle ha dödat sin kamrat, kommer pojkarna med trevande fantasifulla förslag till hur detta kan ha gått till.

Robin försöker med att säga att han huggit Robin i magen med en "jättestor kniv", Christian mumlar efter en och en halv timme på bryggan att de knuffat ner Kevin i vattnet . Inget av detta har ju skett, ingen kniv, ingen drunkning. Men pojkarna känner inte till vad som har hänt, de försöker hitta på något lämpligt så att de får gå hem.
"Man kan inte berätta när man inte vet", viskar Christian tyst till slut, utmattad efter flera timmars press.
Med upprepade löften om att tortyren snart ska ta slut, "bara du visar här så får vi ett slut sen" hetsar farbror polisen bestämt, assisterad av Harrysson som agerar good cop med mild röst och smekningar över pojken huvud.
Pojkarna vill ingenting hellre är att få gå hem, att detta ska ta slut. Christian ber snyftande att mamma ska komma in till förhöret, men hon får inte komma. Men de erkände aldrig något mord!
Detta är en rättsskandal, fy faan.

Ja det är rent för jävligt

Jag har en mycket stor beundran för denna familj som både orkat gå igenom alla dessa förhör tillsammans och alla de känslor som detta måste innebära
Både som förälder och barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in