2017-07-12, 15:33
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Vilken människosyn du har.
En pappa och hans familj har blivit utsatta för ett övergrepp av polis och myndigheter. Han kanske inte är världens starkaste och bryter ihop mentalt.
Och du pekar finger åt honom...

Någon som inte pallar ett massivt övergrepp utan att bli "galen" är enligt dig en "tomte".

Fy f-n säger jag.
Tomte är en komplimang i sammanhanget. Han är en tvättäkta förrädare som inte tog sitt ansvar i den mest avgörande situation familjen någonsin kommer att ha hamnat i. Fy f-n säger jag om folk som far omkring i tråden och delar ut offerkoftor till dem som inte förtjänar dem.

Hade det inte varit för dokumentären hade pappan inte behövt få folkets dom för sin flathet.
Citera
2017-07-12, 16:47
Medlem
Och vad tycker du då om polisens hemligstämpling av deras fuskutredning rörande Kevins död - ngt som starkt bidrog till att det gick 19år, innan dessa omänskliga tokerier kunde bli allmänt kända?
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Tomte är en komplimang i sammanhanget. Han är en tvättäkta förrädare som inte tog sitt ansvar i den mest avgörande situation familjen någonsin kommer att ha hamnat i. Fy f-n säger jag om folk som far omkring i tråden och delar ut offerkoftor till dem som inte förtjänar dem.

Hade det inte varit för dokumentären hade pappan inte behövt få folkets dom för sin flathet.
Citera
2017-07-12, 16:57
Medlem
DikTs avatar
Citat:

Du är f-n i mig en riktigt elak person. Rent av ond.

Om någon, någonsin, förtjänar en "offerkofta" så är det väl en förälder vars barn och familj blir utsatt för ett grovt övergrepp av samhället, och som sedan nekas insyn i vad som har skett. Ditt förakt för "svaghet" är väldigt provocerande.

Så vad tycker du att han skulle ha gjort mer konkret än att ha "kämpat"?!

Alla myndigheter drog åt samma håll och allt var hemligstämplat så pressen var lika chanslös som han själv att få veta vad som skett.
Citera
2017-07-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Att C "gjort dumma saker" är inte ett dugg konstigt. Konstigt är det däremot att båda pojkarna i stort tycks ha skött sig, en naturlig konsekvens borde ha varit att dessa psykiskt misshandlade bröder hamnat fullständigt snett i tillvaron, att de arga och kränkta blivit kriminella, alkoholiserade eller narkomaner. Weine och hans fru måste trots allt varit en trygg klippa.

Jättetrygga som hamnar på psyket,menar du?

Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Vad är egentligen skumt med det om ingen visste hur bröderna blev behandlade under förhöret, man trodde i god tro. Hur svårt är det? Åter igen, dokumentären eller presskonferens handlar inte om Kevin. Vad är du ute efter? Ta av dig offerkoftan för en stund, det finns faktiskt andra offer här!!

Vilken jävla offerkofta?
Jag vet att dokumentären och presskonferansen handar om R och C.

Vad jag menar med att det är skumt är själva utredningen.

Kommer inte svara dig mer,helt meningslöst.
Citera
2017-07-12, 17:43
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Och vad tycker du då om polisens hemligstämpling av deras fuskutredning rörande Kevins död - ngt som starkt bidrog till att det gick 19år, innan dessa omänskliga tokerier kunde bli allmänt kända?
Alla förundersökningar är hemliga. Visste du inte det!? Men jag är allt annat än imponerad av polisutredningen i detta fall. Det är därför jag tycker att pojkarnas pappa är en sådan sopa. Han hade ju bara idioter till motstånd.
Citera
2017-07-12, 22:28
Medlem
Citat:
Alla förundersökningar är hemliga. Visste du inte det!? Men jag är allt annat än imponerad av polisutredningen i detta fall. Det är därför jag tycker att pojkarnas pappa är en sådan sopa. Han hade ju bara idioter till motstånd.

Jag blir så förbannad på det här att jag borde skita i att ens läsa den här tråden. Han hade väl snarare psykopater till motstånd. Väg in media i det hela också.
Vad är grejen med att sitta och hata pappan?
Citera
2017-07-12, 22:32
Medlem
Beatriceaurores avatar
Jag tittar nu på delar av dokumentären.
Harrysson försöker under det en och en halv timme långa förhöret ute på bryggan få Christian att berätta vad Robin gjorde med Kevin. Kevindockan ligger bredvid dem på bryggan, H vill att han ska visa.
C sitter hopsjunken, rör inte dockan. En och en halv timme är en lång tid för en sjuåring, som säkert bara äntligen vill komma hem från detta obegripliga samtal.
Han säger tyst att Robin "bötter" i Kevin.

Är det någon här som kan värmländska, vad betyder "bötter"?
Jag gissar att det betyder knuffar, eller puttar. I det här fallet säger C i så fall att Robin skulle ha knuffat ner Kevin i vattnet, det bör vara det han tror att H vill höra.
Men H vill ju inte höra att Kevin skulle ha dränkts, eftersom detta ju inte hände, Kevin hade inte drunknat.
Vad betyder "bötter"? Tacksam för svar från någon värmlänning som vet!
Citera
2017-07-12, 23:02
Medlem
Citat:
Jag tittar nu på delar av dokumentären.
Harrysson försöker under det en och en halv timme långa förhöret ute på bryggan få Christian att berätta vad Robin gjorde med Kevin. Kevindockan ligger bredvid dem på bryggan, H vill att han ska visa.
C sitter hopsjunken, rör inte dockan. En och en halv timme är en lång tid för en sjuåring, som säkert bara äntligen vill komma hem från detta obegripliga samtal.
Han säger tyst att Robin "bötter" i Kevin.

Är det någon här som kan värmländska, vad betyder "bötter"?
Jag gissar att det betyder knuffar, eller puttar. I det här fallet säger C i så fall att Robin skulle ha knuffat ner Kevin i vattnet, det bör vara det han tror att H vill höra.
Men H vill ju inte höra att Kevin skulle ha dränkts, eftersom detta ju inte hände, Kevin hade inte drunknat.
Vad betyder "bötter"? Tacksam för svar från någon värmlänning som vet!

Bötter, butter = knuffar
Citera
2017-07-13, 00:07
Medlem
Beatriceaurores avatar
en o en halv timme

Det är nästan outhärdligt att se dokumentären. Det är fullständigt glasklart för den som är normalbegåvad att inse att pojkarna är oskyldiga.
Man pressar dem hänsynslöst i timmar. Hade de varit vuxna hade de haft en försvarsadvokat vid sin sida, nu var de två barnen ensamma och utlämnade till poliser som ibland uppträdde i uniform. Bröderna vet inte vad de ska svara.
Efter timmar av malande förhör, där ibland tyvärr även mamman Annika godtroget medverkar till att få pojkarna att svara "rätt" på frågorna, alltså att berätta hur det gick till när de skulle ha dödat sin kamrat, kommer pojkarna med trevande fantasifulla förslag till hur detta kan ha gått till.

Robin försöker med att säga att han huggit Robin i magen med en "jättestor kniv", Christian mumlar efter en och en halv timme på bryggan att de knuffat ner Kevin i vattnet . Inget av detta har ju skett, ingen kniv, ingen drunkning. Men pojkarna känner inte till vad som har hänt, de försöker hitta på något lämpligt så att de får gå hem.
"Man kan inte berätta när man inte vet", viskar Christian tyst till slut, utmattad efter flera timmars press.
Med upprepade löften om att tortyren snart ska ta slut, "bara du visar här så får vi ett slut sen" hetsar farbror polisen bestämt, assisterad av Harrysson som agerar good cop med mild röst och smekningar över pojken huvud.
Pojkarna vill ingenting hellre är att få gå hem, att detta ska ta slut. Christian ber snyftande att mamma ska komma in till förhöret, men hon får inte komma. Men de erkände aldrig något mord!
Detta är en rättsskandal, fy faan.
Senast redigerad av Beatriceaurore 2017-07-13 kl. 00:09. Anledning: felskrivning
Citera
2017-07-13, 00:26
Medlem
Beatriceaurores avatar
Robin sa att han högg kevin

Skrev fel, det skull stå att Robin sa att han knivhuggit Kevin i magen med kniv. Men det fattade ni nog.
Senast redigerad av Beatriceaurore 2017-07-13 kl. 00:28. Anledning: felslag
Citera
2017-07-13, 01:28
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Skrev fel, det skull stå att Robin sa att han knivhuggit Kevin i magen med kniv. Men det fattade ni nog.

Det sa han aldrig. Han sa att någon annan dödat Kevin med en kniv.
Citera
2017-07-13, 09:05
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlausStein
Det sa han aldrig. Han sa att någon annan dödat Kevin med en kniv.
Orkar inte leta fram avsnittet där han berättar. Men jag minns hur han i den blå förhörsstolen liksom lite glatt upprymd viftar med "kniven" mot taket och säger att "den kan skära sönder allting här!" Förhörsledaren frågar : "Vad gjorde du med kniven?" Och Robin svarar: "Så här!" och så stöter han "kniven" i sin mage.
Möjligen låtsas han beskriva hur det var när Christian skulle ha gjort detta..? Jag får väl leta då, lite senare. Men du får gärna leta upp stället någonstans i dokumentären.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in