Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-12, 21:51
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Helt otroligt att det florerar folk här i tråden som ifrågasätter domen

Folk resonerar utifrån det de har läst. Jag ser inget förkastligt i det, och definitivt inget som motiverar sådana som dig att börja prata om "halv- (och hel-)pedofila porrtyper".

Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Vore det min flicka hade jag inte nöjt mig med åtal. Jag hade skipat rättvisa på egen hand, med slöast möjliga sax.

Du inser det säkert inte själv, men det du ger uttryck för här just den typ av kvinnohatande machoretorik som kvinnor har haft att frukta i årtusenden. Du ser kvinnor som ägodelar, som ska skyddas och låsas inne, utan en egen vilja. Dina döttrar kommer dock bli knullade oavsett alla dina förbud, därför att de vill det; de har nämligen en egen sexualitet, även om du synes omedveten om det. Misogynin bakom dina hämndfantasier är i sanning skrämmande.

Citat:
Ursprungligen postat av Jbeach
Uppenbart saknar du juridiska kunskaper. Det tillhör mänskliga rättigheter att en dom ska vara väl motiverad så att en utomstående kan läsa och förstå hur domstolen resonerat och vad det är som gör att man finner gärningsmannen skyldig eller oskyldig.

Jag har också svårt att köpa resonemanget att domen bara skulle vara nån slags approximativ sammanfattning av vad man kommit fram till. Rimligen bör ju all relevant information som lett till en fällande dom tas med. Men visst, man får nog en delvis annan bild om man närvarat vid rättegången.
Citera
2017-07-12, 21:52
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Uppenbart saknar du juridiska kunskaper. Det tillhör mänskliga rättigheter att en dom ska vara väl motiverad så att en utomstående kan läsa och förstå hur domstolen resonerat och vad det är som gör att man finner gärningsmannen skyldig eller oskyldig.

Om du läst domen framgår det att tingsrättens bedömning avseende målsägandens är att "Av videoförhören har vidare framgått att målsäganden är tämligen lång och har en fysisk mognad som medför att hon utan vidare skulle kunna bedömas vara 15 år och däröver. Utseendemässigt skiljer hon sig inte från de andra flickorna som har hörts i målet."

Det är självklart att när väl en sådan här rättsapparat för flera miljoner kronor dragit igång är det mycket begärt att föräldrar eller 13 åringen ska sätta stopp för maskineriet. Det är domstolens uppgift genom att fria om det inte är styrkt att gärningen gått till på det sätt som åklagaren gjort gällande.

Att det kan finnas betydande ekonomiska intressen i ett sådan här mål ska inte underskattas. Får du 100 000 kr slängt över dig skattefritt är ganska många beredda att börja tumma på verkligheten. Din dotter får plötsligen 100 000 kr skattefritt, du upptäcker att du får 100 000 kr ytterligare för varje försäkring med överfallsskydd ditt barn har. Hemförsäkringen ger garanterat 100 000 kr, och dom flesta föräldrar brukar ha ytterligare barnförsäkringar som ger 100 000 kr vardera eftersom det är fråga om summaförsäkringar.

Om det var din dotter? Oroa dig inte, du är för ful och din dotter liksaså.

Hennes längd är ointressant eftersom Antonio själv har medgivit att han kände till att hon var 13 år.
Senast redigerad av EnDodTiger 2017-07-12 kl. 21:55.
Citera
2017-07-12, 21:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
.

Att det kan finnas betydande ekonomiska intressen i ett sådan här mål ska inte underskattas. Får du 100 000 kr slängt över dig skattefritt är ganska många beredda att börja tumma på verkligheten. Din dotter får plötsligen 100 000 kr skattefritt, du upptäcker att du får 100 000 kr ytterligare för varje försäkring med överfallsskydd ditt barn har. Hemförsäkringen ger garanterat 100 000 kr, och dom flesta föräldrar brukar ha ytterligare barnförsäkringar som ger 100 000 kr vardera eftersom det är fråga om summaförsäkringar.

Noep du kan inte få alla ersättningarna utan det betalas ut från brottsoffermyndigheten om det inte betalats av försäkringen eller gärningspersonen. Det är inte lätt i dag att ens få ersättning från brottsoffermyndigheten. Du talar i nattmössan helt enkelt.

Citat:
Den som utsatts för brott kan få ersättning på tre olika sätt: skadestånd från gärningspersonen, försäkringsersättning från det egna försäkringsbolaget och brottsskadeersättning från Brottsoffermyndigheten. Brottsskadeersättning kan bara betalas ut om brottsoffret inte fått full ersättning genom skadestånd eller försäkring.
https://www.brottsoffermyndigheten.se/pressmeddelande/krankningsersattning-vid-valdtakt-hojs-till-100-000-kr
Citera
2017-07-12, 21:56
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchnellerHeinz
Stackars Antonio då. Hur ska han kunna veta hur allt ska gå till i en kapitalistisk värld! Sen sätter jag gärna mina slantar på att "offret"(kvinnan) är ett lösfotat knulldjur som medvetet söker sig till dessa flyktingpojkar. Olyckligtvis fick Antonio falla offer denna gång. Väl i sängkammaren gick det inte riktigt enligt hennes feministiska principer och bestämmer sig då för att ångra sig, samt dra igång en polisanmälan. Förmodligen i hopp om att kunna casha ut på skadeståndspengar till den senaste utlandsresan eller whatever. Avskyvärda drägg!

13 år är ett barn även om din kapacitet inte klarar att inse det. Knulldjur och feminism? Vart har dom släppt ut dig ifrån? Är det något du undrar över gällande lagstiftningen eller just detta brottsfallet är det bättre du ställer frågor än att framstå som en fullkomlig blådåre.
Citera
2017-07-12, 21:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:

Om du läst domen framgår det att tingsrättens bedömning avseende målsägandens är att "Av videoförhören har vidare framgått att målsäganden är tämligen lång och har en fysisk mognad som medför att hon utan vidare skulle kunna bedömas vara 15 år och däröver. Utseendemässigt skiljer hon sig inte från de andra flickorna som har hörts i målet."

Jaha, och?

A: Anton*o kände till hennes ålder (oavsett hur fysiskt mogen hon än kan framstå) och B: även om han inte gjorde det är rubriceringen våldtäkt fullt legitim, med hänsyn till vittnesuppgifterna vars trovärdighet fått sitt erkännande av tingsrätten. Eller menar du att man får stoppa in kuken i, eller på annat sätt utnyttja, en avtuppad flicka bara hon är i mogen ålder?

I bästa fall, för hans del, fälls han för sexuellt ofredande/utnyttjande av minderårig.
Citera
2017-07-12, 22:01
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Ok, då ber jag om ursäkt. Tyckte bara det var naturligt att referera kommentaren om juckandet till föreliggande fall.

Det fetade: jo, det köper jag alltså. Men samtidigt är domen allt vi har, och det känns ju angeläget att klarställa vad som verkligen sägs i denna. Och att den rätt tydligt motsäger vissa trådsanningar här.

Håller med om detta angående vad HusvagnsSvensson skrivit, men förstår inte riktigt varför du tycker yimby kommer med "välmotiverade argument". Det fetade ovan torde ju referera till domen; men domen säger alls inte vad yimby påstår. Vittnet har inte sett honom "dra ner sina byxor", ej heller "hålla sina händer kring [BOs] huvud", och ej heller sett "juckande rörelser". Så jag förstår inte riktigt varför du blev så imponerad av den invändningen.

Slarvigt av mig att citera in hela inlägget. Syftade egentligen enbart på det yimby skrev om att man såklart inte nödvändigtvis måste ha sett "akten" i detalj för att kunna se att ett samlag ägt rum. Frågan rör snarare vittnets trovärdighet än huruvida det vittnet säger kan räknas som samlag i juridisk mening.
Citera
2017-07-12, 22:04
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SchnellerHeinz
Sen sätter jag gärna mina slantar på att "offret"(kvinnan) är ett lösfotat knulldjur!

TJEJEN ÄR 13ÅR och va med största sannolikhet oskuld. En oskuld som fick abrupt slut.
Citera
2017-07-12, 22:09
Medlem
Citat:
Folk resonerar utifrån det de har läst. Jag ser inget förkastligt i det, och definitivt inget som motiverar sådana som dig att börja prata om "halv- (och hel-)pedofila porrtyper".
Du ser inget förkastligt i att lägga skuld på BO som är ett barn? Men det gör jag. Vad ska du göra åt det?

Citat:
Du inser det säkert inte själv, men det du ger uttryck för här just den typ av kvinnohatande machoretorik som kvinnor har haft att frukta i årtusenden. Du ser kvinnor som ägodelar, som ska skyddas och låsas inne, utan en egen vilja. Dina döttrar kommer dock bli knullade oavsett alla dina förbud, därför att de vill det; de har nämligen en egen sexualitet, även om du synes omedveten om det. Misogynin bakom dina hämndfantasier är i sanning skrämmande.

Haha! Ja du. Jag råkar då vara kvinna och mamma. Japp, om någon skulle våldta mitt barn – då blir jag väldigt farlig. Som de allra flesta vanliga föräldrar därute. Om du läser domen på samma knöggliga sätt som du läser mina inlägg, ja då vet jag inte.

F ö mycket märkligt att börja snacka om "egen sexualitet" och "låsa in kvinnor" här. Det här var ingen kvinna utan ett barn och detta sexuella umgänge skedde knappast pga barnets "egen sexualitet" utan i allra högsta grad pga misoyni, dvs GM avhumaniserade detta barn såpass mycket att han fann för gott att stoppa in kuken i hennes mun fast hon var i hjälplöst tillstånd. Förstår du skillnaden eller inte?

Citat:
Jag har också svårt att köpa resonemanget att domen bara skulle vara nån slags approximativ sammanfattning av vad man kommit fram till. Rimligen bör ju all relevant information som lett till en fällande dom tas med. Men visst, man får nog en delvis annan bild om man närvarat vid rättegången.
Det var återigen inte vad jag skrev. Och nej, du får inte "delvis annan bild" om du närvarat vid rättegången jämfört med att läsa domen. Om du vill förstå rättens bild bör du dessutom ha resonerat med dina kompetenta kolleger med juridisk utbildning, ha erfarenhet från liknande fall etc. Då närmar du dig det som ligger till grund för domen. Att sitta och hobbytycka utifrån en domtext och tro sig kunna veta bättre om vad som verkligen hänt etc – det ser jag som rätt obsolet ärligt talat.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-07-12 kl. 22:28.
Citera
2017-07-12, 22:13
Medlem
HGs avatar
Varför är vi egentligen så fixerade vid kändisar och deras barn samt anhöriga då det gäller brott. Anna är ju bara mamman och det är väl inte hennes fel att det blev som det blev??
Citera
2017-07-12, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
13 år är ett barn även om din kapacitet inte klarar att inse det. Knulldjur och feminism? Vart har dom släppt ut dig ifrån? Är det något du undrar över gällande lagstiftningen eller just detta brottsfallet är det bättre du ställer frågor än att framstå som en fullkomlig blådåre.

Tror Schnellerheinz är ironisk Moosky..
Citera
2017-07-12, 22:17
Medlem
deltoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Varför är vi egentligen så fixerade vid kändisar och deras barn samt anhöriga då det gäller brott. Anna är ju bara mamman och det är väl inte hennes fel att det blev som det blev??

Du har inte hört talas om värderingar? Folkvett? Respekt? Sånt som ingår i uppfostran du vet - som föräldrar ansvarar för?
Citera
2017-07-12, 22:19
Medlem
EnDodTigers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG

Anna Books inblandning kan du diskutera här;
(FB) Den stora skvallertråden om Anna Book!

GM är identifierad och diskuteras i denna tråd. Det är det vidriga brottet som upprör mig, vilken bakgrund och släktskap hen har är inte intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in