Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Målsäganden var helt däckad och hade slutna ögon. (Inte så mörkt att hon inte såg det mao)
Antonio hade lyft upp målsägandens huvud mot sitt skrev och hon såg hur
målsägandens huvud rörde sig upp och ner.
(Att få målsägandes huvud att röra sig upp och ner kan Antonio ha gjort med egen handkraft.
Jag föreslår att du kollar lite grovporr på nätet så får du lära dig hur det kan se ut)
Möjligt att det gick till på det viset, men det är rätt svårt att utläsa ur domen. Domen säger ju
explicit att det var BO som
själv rörde sitt huvud upp och ned: "hon såg att målsäganden rörde sitt huvud upp och ned".
Att A---o skulle ha gjort detta av "egen handkraft" är förvisso möjligt, men det förnekas dock av domen. Att man kan se detta i grovporr må vara, det är ingenting jag har sett, och jag tycker också det låter rätt underligt. Men visst, det är säkert ett möjligt förfarande.
Sen angående "Antonio hade lyft upp målsägandens huvud mot sitt skrev": ja, det sägs i domen. Jag menar dock att det finns en motsägelse här: Vittnet har ju knappast sett detta, varför man också använt imperfekt ("A---o
hade lyft upp"). Detta är dock ett rimligt antagande om BO var medvetslös. Men hur kunde hon då röra huvudet upp och ner?
Sen visst, åldern gör detta irrelevant (även om man kan tycka att det nog borde påverka brottets grovhet: skillnad att suga av någon och att bli knullad i munnen.) Även om det då återstår det faktum att det bara verkar finnas ett vittne, GO själv nekar, och det är (trots allt) lite otydligt vad vittnet har sett.