2017-07-01, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Jadu, UK Media är så pålitlig att en rubrik säger allt. Klickar du sedan på länken så:
INCREDIBLE VIDEO SHOWS HUGE CHEMTRAIL FOLLOWING PLANE OVER RUSSIA

Så du menar det är fullt naturligt, det beror på tryck, relativ fuktighet och tryck? En Boeing 787 som flyger UNDER ett annat plan och spyr ur sig avgaser i en trial som är sjukt lång, så långt det går att filma. "fuktmättad luft i snabba tryckförändringar" hur långa spår lämnar egentligen det i vanlig contrail?

Jag har varken anklagat NASA, NATO, Illimuniti eller Bad Guys för någonting, jag undrar vad fan det är för nått, jag har haft svårt att tro på det här med Chemtrails just för det skulle vara ett suiciduppdrag att utföra då "de" - oavsett vilka de "de" är - andas samma luft som resten av världen.

Molnbildning, kallar du trialsen för "molnbildning"?

Det roliga i det här sammanhanget är snarare det totala naiviteten i att basera nån sorts fakta på en namnet i en URL till en skittidning från UK Media tabloidpress.

Du har inte läst mitt förra svar till dig...?

Jag säger det igen, det ÄR inget märkligt med det som visas på filmen, det är bara en helt vanlig kondesstrimma som är filmad i en för de flesta mycket ovanlig vinkel, då vi normalt alltid ser dem från marken, och med en kraftig teleoptik. Då ser en helt normal kondesslinga ut på det sättet. Du kan ju se samma optiska fenomen i de länkar jag gav dig, eller hur...?

Ja, trailsen är i princip samma som molnbildning, då de skapas av samma förutsättningar. Bara det att de vanliga molnen tar längre tid på sig då de inte får hjälp av de heta avgaserna från jetmotorer.

En helt vanlig kondesslinga kan bli mycket lång, nå över i princip hela vårt synfält över himlen, om de ambienta förutsättningarna är gynnsamma för bildandet av kondesslingor. Är de ogynnsamma kanske det bara blir en puttekort eller ingen alls.

Det finns överhuvud taget inte några som helst seriösa indikationer eller bevis på chemtrails så som de konspirationstroende beskriver det.
Senast redigerad av Dr Tinnitus 2017-07-01 kl. 09:13.
Citera
2017-07-01, 10:09
Medlem
madtops avatar
Citat:
Så du menar det är fullt naturligt, det beror på tryck, relativ fuktighet och tryck?

Ja jag menar att det är fullt naturligt att vatten i fuktig luft kan kondensera och bilda moln. Det sker när dagpunkten passeras.

Citat:
hur långa spår lämnar egentligen det i vanlig contrail?

Contrails kan vara allt från några meter till 10-tals mil långa, det beror uteslutande på hur kall och fuktig luften är.

Hur långt är ett moln?

Citat:

Ja självklart. K-strimmor är ett slags cirrusmoln.
Citera
2017-07-01, 12:14
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Så du menar det är fullt naturligt, det beror på tryck, relativ fuktighet och tryck? En Boeing 787 som flyger UNDER ett annat plan och spyr ur sig avgaser i en trial som är sjukt lång, så långt det går att filma.

Fullt naturligt. Planet som klippet är filmat från producerar likadana kondensationsstrimmor. Men flygplan har inte backspeglar så de går inte att se.
Citera
2017-07-01, 15:52
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Jadu, UK Media är så pålitlig att en rubrik säger allt. Klickar du sedan på länken så:
INCREDIBLE VIDEO SHOWS HUGE CHEMTRAIL FOLLOWING PLANE OVER RUSSIA

Så du menar det är fullt naturligt, det beror på tryck, relativ fuktighet och tryck? En Boeing 787 som flyger UNDER ett annat plan och spyr ur sig avgaser i en trial som är sjukt lång, så långt det går att filma. "fuktmättad luft i snabba tryckförändringar" hur långa spår lämnar egentligen det i vanlig contrail?

Jag har varken anklagat NASA, NATO, Illimuniti eller Bad Guys för någonting, jag undrar vad fan det är för nått, jag har haft svårt att tro på det här med Chemtrails just för det skulle vara ett suiciduppdrag att utföra då "de" - oavsett vilka de "de" är - andas samma luft som resten av världen.

Det roliga i det här sammanhanget är snarare det totala naiviteten i att basera nån sorts fakta på en namnet i en URL till en skittidning från UK Media tabloidpress.

Hur mycket vätska tror du det går åt för att bilda ett moln som är 70x70x100000 meter? Du ser hur tätt och stort molnet är och jämför det med ett brandbekämpningsplan som släpper 50 ton på några sekunder. Även om det bara är en tiondel så tätt skulle ett plan som släpper hela maximala lastvikten, bränsle inräknat, kunna producera bara ett tiotal meter. Om man ska blanda in metaller och annat tungt skit så blir det inte många meter. Sedan är det en fördel om planet har några ton fotogen i tankarna så det kommer upp i luften.

Fortfarande övertygad om att spåren beror på något planet har lastat?
Citera
2017-07-02, 06:15
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Du har inte läst mitt förra svar till dig...?

Jo, att det var nått skevt med kameran typ. Jag tycker de låter långsökt, ett plan som flyger under ett annat plan och spyr ut trials så långt ögat når, kameraoptik i all ära men.. visst det kanske är helt normalt jag vet inte.
Men det säger ju både och alla andra. Dreamlinern ska ju vara bränslesnål, men allt är väl relativt antar jag.
Citat:
Det finns överhuvud taget inte några som helst seriösa indikationer eller bevis på chemtrails så som de konspirationstroende beskriver det.
Hur beskriver "konspirationsteorierna" det?

Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Hur mycket vätska tror du det går åt för att bilda ett moln som är 70x70x100000 meter?
Verkligen ingen som helst aning, jag vet ingenting om flygplan, jag hatar dem (inte på ett Chemtrails-sätt men jag är flygrädd). Hur mycket vätska de går åt för skapa ett moln - du hade lika gärna kunnat be mig plocka ner månen.

Citat:
Du ser hur tätt och stort molnet är och jämför det med ett brandbekämpningsplan som släpper 50 ton på några sekunder. Även om det bara är en tiondel så tätt skulle ett plan som släpper hela maximala lastvikten, bränsle inräknat, kunna producera bara ett tiotal meter. Om man ska blanda in metaller och annat tungt skit så blir det inte många meter. Sedan är det en fördel om planet har några ton fotogen i tankarna så det kommer upp i luften.
Ok

Citat:
Fortfarande övertygad om att spåren beror på något planet har lastat?
Nej, Men ska man blanda in metaller så blir det ju inte många meter.

Seriöst, jag har inte varit övertygad om någonting, tvärtom - jag frågade vad det där var för något.
Jag la upp det där på Kvitter och fick några ytterst märkliga DM som kändes lite väl.. överdrivna
Ni säger att det där är helt normalt, och som sagt, jag vet inte. Det är väl mer rimligt att det är normalt än vad okänd Domedagsprofet på Twitter påstår.

Sen får jag ju säga att om det där är helt normalt så är det fan creepy i sig.
Citera
2017-07-02, 10:08
Medlem
Citat:
Jo, att det var nått skevt med kameran typ. Jag tycker de låter långsökt, ett plan som flyger under ett annat plan och spyr ut trials så långt ögat når, kameraoptik i all ära men.. visst det kanske är helt normalt jag vet inte.
Men det säger ju både och alla andra. Dreamlinern ska ju vara bränslesnål, men allt är väl relativt antar jag.

En 737 Producerar, tillverkar alltså, ca:1000 liter vattenånga i sekunden vid förbränningen av flygfotogenen, detta är alltså vattenmolekyler som Inte fanns innan planet passerade, avgaser alltså. En biprodukt när vi bränner fossilt bränsle är vatten och samma restprodukt du kan se riinna ur att avgasrör på en bil när den drar iväg från ett rödljus eller korsning, det är Inte bensin.
Dreamlanern drar mer då det är ett större plan, har inga uppgifter på det bara.

Sen, utöver detta , så tillkommer de vattenmolekyler som redan finns, vid rätt förhållanden kan det bli mycket, finns hur mycket som helst att läsa om detta bara man vill det lika mycket som att kolla/läsa vad random knäppgök skriver.
Citera
2017-07-02, 13:14
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Det är sannolikt filmat med en kraftig teleoptik som trycker ihop perspektivet på djupled vilket kan få lite lustiga effekter, i detta fall som att det skulle vara onormalt mycket kondensstrimma bakom planet. Mem det är högs sannolikt en helt vanlig kondesstrimma bara det att den är sedd i ett annat perspektiv än man är van med, och sen ihoptryckt i djupled så det ser så där mäktigt ut.

Kikar man på en kondensstrimma från marken så är det väldigt ofta som strimman en bit bakom planet är mycket bredare än planet själv, och då ser vi ju ändå inte hur tjockt det är i höjdled utan bara bredden. I denna filmen så ser man för ovanlighets skull höjden på strimman, vilket de flesta inte alls är vana att kunna se.

Sök på tele lens perspektive compression så hittar du säkert andra bilder/filmer som visar att det kan bli sådär ihoptryckt i djupled.

Här t ex där tjejen står på samma ställe men med olika teleobjektiv så blir samma hur bakom små långt bakom eller bautastora och ser ut att stå alldeles bakom henne. Samma fenomen som i flygfilmen med kondesstrimman.
https://digital-photography-school.com/how-to-use-your-zoom-lens-as-a-compositional-aid/

Eller denna sida
http://learnmyshot.com/telephoto-lens-perspective-compression-and-the-angle-of-view/

Eller denna...
http://www.photoreview.com.au/tips/shooting/how-to-change-the-impression-of-space-and-depth-within-a-scene

Så återigen handlar det om att folk som inte har kunskaper tycker sig se märkliga saker och tolka det som nåt skumt fast det är helt normalt. Och vissa utnyttjar det och basunerar ut ”Titta, chemtrails....” och då sväljer naivt folk det med hull o hår...
Såg du inte på filmklippet ???

För jag måste isf ifrågasätta din teori med perspektivförskjutningen.
Filmen visar förvisso ett snävare perspektiv - Från Början av klippet.
Men, ju närmare planen kommer varandra, ju mer ändras också vinkeln.
I slutet av filmen visas viken rakt ovanifrån.

Inte hoptryckt på något sätt alltså.

Mycket spektakulärt, inte alls så "normalt" som du påstår.

Kondensstrimmorna har iaf ett tydligt ursprung från motorerna.
Inte från något "chemtrail-utsläpp" mitt på flygplanskroppen alltså, utan bildas genom motorerna.

Men - du påstår att det kondensskapande planet aldrig hade kunnat se det Själv.

Det motsägs ju av klippet.
För där ser man att iaf de passagerare som sitter bakom vingarna, bakom motorerna, hade kunnat se strutformade strimmor bildas efter, bakom, motorerna.
Citera
2017-07-02, 13:45
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain

För där ser man att iaf de passagerare som sitter bakom vingarna, bakom motorerna, hade kunnat se strutformade strimmor bildas efter, bakom, motorerna.
Ser inget konstigt i klippet. Strimmorna blir tjockare än flygplanskroppen vilket man kan se från marken. Vidare bildas strimmorna en bit bakom motorerna och hinner inte bli tjocka innan stjärten passerats så det är inte alls säkert passagerarna kan se det.

Den feta effekten i början är perspektivkompression i teleobjektiv.
Citera
2017-07-02, 13:49
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Ser inget konstigt i klippet. Strimmorna blir tjockare än flygplanskroppen vilket man kan se från marken. Vidare bildas strimmorna en bit bakom motorerna och hinner inte bli tjocka innan stjärten passerats så det är inte alls säkert passagerarna kan se det.

Den feta effekten i början är perspektivkompression i teleobjektiv.
Vilken jävla "feta effekt" i början är det egentligen du syftar på?

Tror du inte att vi kan se vad ett normalt avstånd gör på perspektivet?
Det är ingen "fet effekt" alls.

Var har du fått det ifrån egentligen?
Ett plan som kommer rakt emot en ser ut så, på samma sätt som vilken bil på motorvägen som helt som kommer rakt mot en.
Det är ingen "fet effekt":

Jag förstår inte hur du kan få det till att bli en "fet effekt"?
Citera
2017-07-02, 15:35
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:

Ett plan som kommer rakt emot en ser ut så, på samma sätt som vilken bil på motorvägen som helt som kommer rakt mot en.

Men jösses... inget av det jag skrev var riktat till dig personligen, jag bara citerade för upplysning till andra. Kyl ner dig lite
Citera
2017-07-02, 16:32
Medlem
Citat:
Såg du inte på filmklippet ???

För jag måste isf ifrågasätta din teori med perspektivförskjutningen.
Filmen visar förvisso ett snävare perspektiv - Från Början av klippet.
Men, ju närmare planen kommer varandra, ju mer ändras också vinkeln.
I slutet av filmen visas viken rakt ovanifrån.

Inte hoptryckt på något sätt alltså.

Mycket spektakulärt, inte alls så "normalt" som du påstår.

Kondensstrimmorna har iaf ett tydligt ursprung från motorerna.
Inte från något "chemtrail-utsläpp" mitt på flygplanskroppen alltså, utan bildas genom motorerna.

Har DU kollat i de länkar jag gav? Där det visas hur t ex en person står på exakt samma ställe med hus långt borta i bakgrunden, men som när man använder ett kraftigt teleobjektiv så ser det plötsligt ut som de där husen är jättestora och jättenära bakom. Ett helt naturligt optisk fenomen som kallas perspektivkompression och nåt som alla normalkunniga fotografer känner till

Exakt samma fenomen är det som gör att planets kondesstrimma ser så kraftig/fet ut och så stor i förhållande till planet. Kikar man från marken på kondesstrimmor så är det ju bara en liten prick till flygplan framför en rejält fet och stor slinga.

Bara det att folk får sällan se ett plan skapa kondesstrimmor från den vinkeln i klippet, frågar du däremot erfarna piloter så ser de sannolikt sådant var o varannan dag, så det är inget märkligt med den filmen.

Citat:

Se ovan...
Citera
2017-07-12, 10:57
Medlem
Arbetarbroders avatar
Överlag finns det ju två ståndpunkter i det här ämnet som man främst hör har jag märkt, de som "tycker de här är fullt normalt och varför skulle de inte göra det, världsledarna är så goda så de aldrig hade kunnat göra nått ondskefullt" och sen andra sidan, där man tror de är typ Aliens och liknande.

Som svensk och mellanmjölken i blodet kan jag rekommendera ActivistPost som hade en intervju med Peter Kirby i en radiosändning med en kanal som inte vanligtvis tar upp ämnet (mer ekonomi verkar det som)

Men de gör det bra! Långt ifrån kamera objekt, kort o gott "contrails" comments utan en seriös diskussion om geoengineering/Chemtrails
Länk:
ActivistPost: Chemtrail Expert Peter Kirby on David Tulis Show
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in