Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Jag vet inte vart han tog vägen, faktiskt.
Kanske bortförd i en bil, ingen har ju sett honom lämna Hallsberg. Den enklaste förklaringen brukvar vara den rätta, det är min erfarenhet.
Ingen har sett honom lämna orten --> färdades i ett fordon, död eller levande, det är min tanke kring det.
Att Patrik skulle ha stämt träff med någon som sedan "gjort sig av med honom" låter inte som den enklaste förklaringen.
Kanske har missuppfattat dig, men annars tycker jag att det låter som en rätt krånglig historia. Då skulle han smida planer så att hans föräldrar först tror att han är på väg till dem, samtidigt som han skulle precis i samma veva fixa så att han bara försvinner ut i tomma intet med att pengar och batteri tig slut på tåget och klädbyten mm.
Sen har Patrik den otroliga oturen att bli mördad? Eller att väskorna skulle vara ett villospår och att Patrik skulle gömma sig hos någon?
Om man tittar på statistiken, så är den troligaste orsaken till Patriks försvinnande självmord.
Om man tittar på den lilla information som vi fått via media så är det troligt att Patrik har haft en depression. Den förmodade psykosen vet vi inte då mycket om. Men det kan ändå vara så att kamrater, lärare och föräldrar har lämnat sådan information om Patriks beteende så att den slutsatsen inte är tagen från intet.
Jag tror inte att polisen går ut med sådan information hur som helst.
Så en annat scenario som inte är helt uteslutet är att Patrik i någon slags förvirrat tillstånd virrat bort sig, kanske skadat sig (med flit eller genom olycka) eller gömt sig någonstans. Man behöver inte se ut som en galning för att ha t ex vanföreställningar.
Självklart kan man inte utesluta något, när man inte vet vad som hänt. Man kan ju ta Arbogakvinnan som exempel 🤑
Men din teori ( om jag uppfattat den rätt) är inte den enklaste.