2017-07-11, 20:35
Medlem
Men hörrni,vem slungade ivãg resväskan ända bort till elskåpet?( skämt åsido)

Jag antar att vi Aldrig kommer få reda på hur långt Patrik gick., eller om han eller någon annan ställt den fint intill elskåpet., så den sorgsna beättelse är nog för evigt dolt i dunkel....

Patrik kommer aldrig själv kunna berätta vad som hände... - är vad jag tror, så.....kommentarer på.det....
Senast redigerad av evaveva 2017-07-11 kl. 20:59.
Citera
2017-07-11, 20:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men hörrni,vem slungade ivãg resväskan ända bort till elskåpet?( skämt åsido)

Jag antar att vi Aldrig kommer få reda på hur långt Patrik gick., eller om han eller någon annan ställt den fint intill elskåpet., så den sorgsna beättelse är nog för evigt utan riktigt slut......

Jag kan tänka mig att eftersom att väskorna uppenbarligen inte har lett till P så skulle de kunna vara ett villospår.

Fyndplatserna tyder i så fall på att den som placerade dem där var bilburen därför att ingen har sett någon släpa på dem eller placera dem på fyndplatserna efter det att P filmades på perrongen.
Citera
2017-07-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan tänka mig att eftersom att väskorna uppenbarligen inte har lett till P så skulle de kunna vara ett villospår.

Fyndplatserna tyder i så fall på att den som placerade dem där var bilburen därför att ingen har sett någon släpa på dem eller placera dem på fyndplatserna efter det att P filmades på perrongen.

Men Patrik själv då.? Vart tog han vägen?
Citera
2017-07-11, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricebos71
Det än mer skrämmande i sammanhanget är att jag fick ett anonymt tips att Patriks pappa även har smeknamnet Hitler också undrar om Patriks föräldrar har alibi ? Patrik gick mot parkeringen och det ser ut som han håller i något kanske till någon som hämtar upp honom och då kan han ju finnas var som i landet .
Vet du varför han kallas han Hitler?
Pappans ögon är inte blida.
Det är något som inte stämmer i den här storyn. Frågetecknen blir fler och fler
Citera
2017-07-11, 21:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Men Patrik själv då.? Vart tog han vägen?

Jag vet inte vart han tog vägen, faktiskt.

Kanske bortförd i en bil, ingen har ju sett honom lämna Hallsberg. Den enklaste förklaringen brukvar vara den rätta, det är min erfarenhet.

Ingen har sett honom lämna orten --> färdades i ett fordon, död eller levande, det är min tanke kring det.
Citera
2017-07-11, 21:23
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allie3831
Vet du varför han kallas han Hitler?
Pappans ögon är inte blida.
Det är något som inte stämmer i den här storyn. Frågetecknen blir fler och fler

(Det fetade) Och det kan du avgöra på att enbart ha sett bilden på honom? Då har du förmågor utöver det vanliga. Han ser väl ut som vilken normal man som helst i den åldern. Han ser ju snäll ut på bilden.

Att frågetecknen blir allt fler kan jag dock hålla med om.
Citera
2017-07-11, 21:29
Medlem
Liberty75s avatar
Vilda spekulationer:
Patrik har skulder. Lånat pengar. Kanske spelberoende, kanske droger. Han har lånehajar efter sig. Det är därför han varit så deppig.

Så han måste gå under jorden eller "dö". Viktigt att alla får reda på det inkl "the bad guys." Det är perfekt om jättemånga i en grupp sprider nyheterna plus media för det är ju en "jävla bra story!"

Så han göms till allt lugnar ner sig, kanske åker utomlands (har polisen kollat?) Föräldrarna försöker dra ut på "letningstiden" så länge som möjligt, givetvis, eftersom lånehajarna då håller sig lugna. Dåliga foton, inga dykare, hundar etc. Meddela att han flackar runt i landet. Ingen idé för föräldrarna att komma på sök.

Nu har intresset börjat svalna så bäst att ta till artelleriet med rejäl sökning och pappan åker till Hallsberg. Han skrev ju i gruppen att "hoppas intresset drar igång igen!"

Hur det går sedan i detta spännande scenario har jag inte fantiserat ihop ännu. 😜 Hur ska han kunna komma tillbaka, liksom? Kanske kan någon få ihop pengarna och betala. Kanske, om ett år eller så, har alla glömt....

Bra story, va? 😂 Men konstigare saker har hänt....
Citera
2017-07-11, 21:37
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag vet inte vart han tog vägen, faktiskt.

Kanske bortförd i en bil, ingen har ju sett honom lämna Hallsberg. Den enklaste förklaringen brukvar vara den rätta, det är min erfarenhet.

Ingen har sett honom lämna orten --> färdades i ett fordon, död eller levande, det är min tanke kring det.

Är även resväskan ordentligt genomsökt?
Citera
2017-07-11, 21:43
Medlem
Jag förstår faktiskt inte alla ni som skriver "Det är nåt som inte stämmer" och som antyder att föräldrarna döljer nån slags förklaring eller information.

Det känns så enkelt. Patrik har bestämt sig för att avsluta sitt liv. Han känner på tåget att han inte står ut längre. Han kanske länge haft självmordstankar och nu hade han nått ända fram i tankarna. Han säger till sin mamma att han är i Mjölby, för att kunna lägga på. Går med bestämda steg bort, för han vet att han inte kan ta livet av sig på stationen. Han hittar en lämplig plats, och den platsen har ännu inte upptäckts.

Föräldrarna var säkra på att han skulle komma hem. Att han blivit förvirrad och fått en psykos skulle kunna vara en förklaring till att han inte gjorde det. Den förklaringen är vad föräldrarna greppar tag i - bättre än att försöka stå ut med tanken på att han kanske inte längre lever. Vad ska de göra, annat än att försöka nå ut till så många som möjligt med efterlysningen? De vill ju tro att han är vid liv. Hade han varit vid liv i Hallsberg hade han sannolikt återfunnits. Alltså har de ställt sitt hopp till de "observationer" som gjorts.

Polisen har en deprimerad person som försvunnit. De har letat med helikopter och även hundar initialt. De har kontrollerat hans bagage och andra nödvändiga åtgärder för att anta att inget brott har begåtts. De har inga möjligheter att anordna skallgångskedjor eller liknande. Vad ska de göra?

Förstår återigen inte vad det mystiska är med detta fall. Han har helt enkelt inte hittats än för att man inte sökt på det stället där han avslutat sitt liv, i närheten av Hallsberg.
Citera
2017-07-11, 21:43
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Var det någon som såg några lappar i Göteborg ?
Ja de borde kommit upp samma dag som helikoptern gick upp ifall Patrik hittades levande och behövde sina anhöriga .
Mycket märkligt och jäkligt mycket som inte stämmer i hela Patrik fallet.

Jag såg en lapp uppsatt på centralstationen i Göteborg för tre dagar sedan.
Citera
2017-07-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nik145
Var det självvalt av Patrik att söka till musikhögskolan, eller blev han styrd till detta av föräldrarna?

Vilken linje gick hans bror som tog studenten?

Detta undrade jag också för det par dagar sedan då jag såg på P's profil på FB, ett inlägg från 2014 där han skriver att han kommit in på Lärarhögskolan, och att den utbildningen är fyra år. Alltså skulle han inte vara klar förrän 2018.
Har han ångrat sig och satsat på musiken istället? Eller är det någon annan som styrt honom till det?
Citera
2017-07-11, 21:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av i-en-strut
Jag förstår faktiskt inte alla ni som skriver "Det är nåt som inte stämmer" och som antyder att föräldrarna döljer nån slags förklaring eller information.

Det känns så enkelt. Patrik har bestämt sig för att avsluta sitt liv. Han känner på tåget att han inte står ut längre. Han kanske länge haft självmordstankar och nu hade han nått ända fram i tankarna. Han säger till sin mamma att han är i Mjölby, för att kunna lägga på. Går med bestämda steg bort, för han vet att han inte kan ta livet av sig på stationen. Han hittar en lämplig plats, och den platsen har ännu inte upptäckts.

Föräldrarna var säkra på att han skulle komma hem. Att han blivit förvirrad och fått en psykos skulle kunna vara en förklaring till att han inte gjorde det. Den förklaringen är vad föräldrarna greppar tag i - bättre än att försöka stå ut med tanken på att han kanske inte längre lever. Vad ska de göra, annat än att försöka nå ut till så många som möjligt med efterlysningen? De vill ju tro att han är vid liv. Hade han varit vid liv i Hallsberg hade han sannolikt återfunnits. Alltså har de ställt sitt hopp till de "observationer" som gjorts.

Polisen har en deprimerad person som försvunnit. De har letat med helikopter och även hundar initialt. De har kontrollerat hans bagage och andra nödvändiga åtgärder för att anta att inget brott har begåtts. De har inga möjligheter att anordna skallgångskedjor eller liknande. Vad ska de göra?

Förstår återigen inte vad det mystiska är med detta fall. Han har helt enkelt inte hittats än för att man inte sökt på det stället där han avslutat sitt liv, i närheten av Hallsberg.

Det är att göra det för enkelt för sig att utgå ifrån att ett brott inte har begåtts därför att värdeföremål(dator) fanns kvar i ryggsäcken.

Det finns fler brott än rån och stöld, misshandel, dråp och mord är några exempel. Motivet måste inte vara rån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in