2017-07-11, 23:56
Medlem
Vallasands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Vad menar du med ryssarna?

Hur skulle någon som inte var med på mötet veta vad de fick/inte fick?

Att ryssarna skulle försöka påverka skulle försöka påverka det amerikanska valet.
2017-07-11, 23:56
Medlem
Snapcounts avatar
Nej, detta är inte bra.

Detta försvagar Trump dessvärre. Synd men sant.., bläää....
2017-07-12, 00:23
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurrebox
Comey har vittnat under ed om att ryssland gjort olika typer av "anfall" mot valet. Bl.a. hackade databaser med information om väljare som det skrevs om en del för några veckor sen.
Det är bekräftat helt enkelt, sen om Trumps kampanj var med på det är den stora frågan. För Ryssland är det här en vinst vilket som, deras mål är att destabilersera USA och folkets tilltro till makten och det har dom ju lyckats med, med eller utan Trump.
Du kanske har svårigheter med läsförståelsen så jag ger dig ett nytt försök.

Ge mig ett bevis på att ryssen påverkat USAs presidentval.
Tacksam för svar.
2017-07-12, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bludderbladder

Tacksam för svar.

Det kommer nog fram allt eftersom hur det är med det. Vi får vänta på Mueller eller på läckor. Så du får göra som vi alla får, vackert vänta.

Skulle gärna se Don Jr i ett förhör dock. Skulle vara fantastiskt att se honom utveckla vad han sysslar med.
2017-07-12, 00:41
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:

Tacksam för svar.
Du får fråga Mueller om bevis, det här är väl vad som finns publikt i dagsläget.
https://www.washingtonpost.com/news/politics/wp/2017/07/06/heres-the-public-evidence-that-supports-the-idea-that-russia-interfered-in-the-2016-election/
2017-07-12, 00:56
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Du får fråga Mueller om bevis, det här är väl vad som finns publikt i dagsläget.
https://www.washingtonpost.com/news/politics/wp/2017/07/06/heres-the-public-evidence-that-supports-the-idea-that-russia-interfered-in-the-2016-election/
Det gick inget vidare ser jag.

Dompa Jrs ryska advokatpolare verkar vara bundis med Demokraterna iaf. Hon fastnade på bild med den Obama-tillsatte Ambassadören till Ryssland under ett kongress förhör någon dag efter Dompas möte. Impressive
2017-07-12, 01:03
Medlem
snurreboxs avatar
Citat:
Det gick inget vidare ser jag.

Dompa Jrs ryska advokatpolare verkar vara bundis med Demokraterna iaf. Hon fastnade på bild med den Obama-tillsatte Ambassadören till Ryssland under ett kongress förhör någon dag efter Dompas möte. Impressive
Och du kritiserar min läsförståelse? Det finns en läckt rapport från NSA som backar upp det jag säger.

Citat:
We assess Russian President Vladimir Putin ordered an influence campaign in 2016 aimed at the US presidential election. Russia’s goals were to undermine public faith in the US democratic process, denigrate Secretary Clinton, and harm her electability and potential presidency. We further assess Putin and the Russian Government developed a clear preference for President-elect Trump.

Edit: Till och med Fox News säger att det inte finns några tvivel om att Ryssland interfered! (men förnekar att det skulle hjälpt Trump på något vis.)
http://www.foxnews.com/opinion/2017/05/30/did-russia-interfere-with-our-election-yes-did-it-elect-trump-absolutely-not.html
Senast redigerad av snurrebox 2017-07-12 kl. 01:11.
2017-07-12, 01:19
Medlem
Hexen666s avatar
Donald Trump Jr var inte vald på något sätt eller var med i racet, han var inte ens en offentlig medarbetare i kampanjen. Han råkar "bara" vara Trumps son, han får ha kontakt med vem fan han vill. Det finns inget olagligt i detta. Och btw, som om inte Clinton har haft mångfaldigt värre skumraskaffärer för sig med diverse stater.

En nothingburger, återigen. Tröttsamt!
2017-07-12, 01:35
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Och du kritiserar min läsförståelse? Det finns en läckt rapport från NSA som backar upp det jag säger.

Edit: Till och med Fox News säger att det inte finns några tvivel om att Ryssland interfered! (men förnekar att det skulle hjälpt Trump på något vis.)
http://www.foxnews.com/opinion/2017/05/30/did-russia-interfere-with-our-election-yes-did-it-elect-trump-absolutely-not.html
En icke verifierad, läckt rapport som inte visar några bevis utan säger "assess", WOW, låter jätte spännande, eller inte.

Oj, FOX också, snart kommer du väl säga att de är en fantastisk nyhetskälla. Vem fan bryr sig om Fox de har lika lite trovärdighet som NYT eller MSNBC. Men håller med om du menar att CNN är i sin egna fakenews liga, det är de definitivt.

EDIT: Hur vore det om ni foliehattar försökte lite logiskt tänkande istället för er blinda tilltro till elitägda mediabolag?
Senast redigerad av bludderbladder 2017-07-12 kl. 01:53.
2017-07-12, 01:42
Medlem
stone_sleepers avatar
Efter valförlusten blev det bestämt av demokraterna att Ryssland "hackade valet" och sen dess har hundratals (tusentals?) journalister/aktivister + FBI jobbat på att hitta nån koppling. Vad som helst, verkar det vara. Kan detta vara den största granskningen nån politiker utsatts för? Mycket möjligt. Och ändå hittar man ingenting, istället uppförstorar man enormt det lilla som finns. Det börjar bli uppenbart att detta med Ryssland är demokraternas birther movement. Jag tror att Putin helt klart föredrog Trump framför Clinton men tror absolut inte Trump kommer vara speciellt rysslandsvänlig. Hörde ni talet i Polen? Det var Västvärlden hit och dit, måste försvara den osv. Jag tror han menar det. Ryssland är ett hot mot Väst och gänget runt Trump vet det.
2017-07-12, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Donald Trump Jr var inte vald på något sätt eller var med i racet, han var inte ens en offentlig medarbetare i kampanjen. Han råkar "bara" vara Trumps son, han får ha kontakt med vem fan han vill. Det finns inget olagligt i detta. Och btw, som om inte Clinton har haft mångfaldigt värre skumraskaffärer för sig med diverse stater.

En nothingburger, återigen. Tröttsamt!
Det där är dock bara din högst personliga åsikt. Tror du man kommer att ta hänsyn till den i Washington? Eller tror du man kommer följa lagar och förordningar?
2017-07-12, 02:46
Medlem
11 minuter kvar tills Hannity börjar. Don Jr skall vara med ....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in