2017-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Här är en länk till DT från 26 maj:

http://www.dt.se/blaljus/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik-1

Där står bl a följande:

Skulle vara intressant att veta vilka filmer och resultatet men det sitter väl polisen på och lämnar knappast ut.
Woodys, Dollar, tågstationshuset, Netto där någon påtått att de sett honom osv
Citera
2017-07-11, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
Samtidigt vet man inte om tiderna stämmer eller ens om orten stämmer.

Det var i varjefall en större gräsplan. Ingen skruttig bortglömd plan. Kameran fångade en större byggnad på utsidan av staketet och det såg ut som ingången låg precis efter byggnaden.

Jag tror att det var webcamstravel jag var inne på men nu finns ingenting.

Men jag ska skriva till dom så får dom kanske reda på om det finns en övervakad fotbollsplan i närheten.

Tittade man längre än 2 v bak i tiden så var varje sekvens väldigt snabb och kanske flyttade sig flera timmar medans de nyare kunde du i princip följa ett helt dygn.
Möjligen konstgräsplanen. Det är stängsel runt. En ingång finns med ishallen till höger precis innan ingången.
Citera
2017-07-11, 15:54
Medlem
Skulle nog som förälder vara mer uppgiven efter 1veckas sök ,typ nästan sorgset införstådd med att mitt barn inte är i livet längre,än att basunera ut att detta är: Världens story !.

!Hmm...känns så naivt och barnsligt på något sätt, näst intill känslokallt (mer som en journalist skulle uttrycka sig,som inte har ett personligt engagemang i det hela......
Senast redigerad av evaveva 2017-07-11 kl. 15:58.
Citera
2017-07-11, 15:55
Medlem
Den där dammen ni pratar om,som bäcken där Patriks rygga låg slängd,skulle den genomsökas idag ? Kanske vore bra, kan man tycka. En annan undran jag har,är om bäckvattnet är strömmt,då kan ju "folk"fara iväg om de inte är bra simmare...en annan undran,kan/kunde.Patrik simma?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-11 kl. 16:14.
Citera
2017-07-11, 17:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Den där dammen ni pratar om,som bäcken där Patriks rygga låg slängd,skulle den genomsökas idag ? Kanske vore bra, kan man tycka. En annan undran jag har,är om bäckvattnet är strömmt,då kan ju "folk"fara iväg om de inte är bra simmare...en annan undran,kan/kunde.Patrik simma?

De flesta människor fungerar lika. Man vill inte bli blöt, i stort sett ingen vill bli det.

Därför är det naivt, löjligt och väldigt verklighetsfrånvarande att spekulera i att P skulle ta sig över vatten när han inte behövde det och drunknade.
Citera
2017-07-11, 17:10
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Skulle nog som förälder vara mer uppgiven efter 1veckas sök ,typ nästan sorgset införstådd med att mitt barn inte är i livet längre,än att basunera ut att detta är: Världens story !.

!Hmm...känns så naivt och barnsligt på något sätt, näst intill känslokallt (mer som en journalist skulle uttrycka sig,som inte har ett personligt engagemang i det hela......

Håller med. För självklart kan man agera märkligt, t ex ilsket, skälla ut andra etc. när man är i kris. Kanske om det hade varit verbalt - liksom halkat ut av misstag - men skrivet! När man faktiskt kan rätta och radera!
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-11 kl. 17:12.
Citera
2017-07-11, 17:12
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Fick mig att spärra upp ögonen. Mycket olämpligt och märkligt sätt att uttrycka sig. När jag är riktigt konspiratorisk tänker jag att pappan inte varit uppe i Hallsberg (som vi känner till) förrän nu - eftersom han vet att Patrik inte är där. 😏😎

Inte varit i Hallsberg, Köping, Västerås, Örebro med flera orter trots att folk har gjort intressanta iakttagelser, men Göteborg har de varit i. Var det fem veckor efter försvinnandet eller?

Nu ska han vara i Hallsberg, märkligt, han borde varit där dagen efter försvinnandet.

Som sagt, ett märkligt beteende.
Citera
2017-07-11, 17:25
Medlem
Var det självvalt av Patrik att söka till musikhögskolan, eller blev han styrd till detta av föräldrarna?

Vilken linje gick hans bror som tog studenten?
Citera
2017-07-11, 17:26
Medlem
zippzons avatar
Vi får hoppas att det här skumma försvinnandet får en lösning nu när FIKK har tagit i ordentligt med dykare,atv,drönare och hundar osv och ska söka tis-fre bra jobbat ! synd att det skulle ta 7v bara.
Citera
2017-07-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte varit i Hallsberg, Köping, Västerås, Örebro med flera orter trots att folk har gjort intressanta iakttagelser, men Göteborg har de varit i. Var det fem veckor efter försvinnandet eller?

Nu ska han vara i Hallsberg, märkligt, han borde varit där dagen efter försvinnandet.

Som sagt, ett märkligt beteende.
Var det någon som såg några lappar i Göteborg ?
Ja de borde kommit upp samma dag som helikoptern gick upp ifall Patrik hittades levande och behövde sina anhöriga .
Mycket märkligt och jäkligt mycket som inte stämmer i hela Patrik fallet.
Citera
2017-07-11, 17:41
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik

Jag var i Göteborg den veckan de var här och såg inte en enda lapp. Tittade faktiskt specifikt efter föräldrarna eftersom jag tänkte att de stod i Brunnsparken/Drottningtorget/Nordstan och delade ut lappar. Göteborg är ju kompakt i innerstan och man ställer sig väl där flest folk passerar? Såg de dock inte.

Antar att du tänker som jag - var föräldrarna här över huvud taget? Tycker man borde sett fler spår efter dem, typ lappar lite här och var i stan. (Har dock fått ett PM att det finns en lapp vid en kiosk på Centralen. Dock har ju grupp-gänget varit igång här också...)
Senast redigerad av Liberty75 2017-07-11 kl. 17:45.
Citera
2017-07-11, 17:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Ja de borde kommit upp samma dag som helikoptern gick upp ifall Patrik hittades levande och behövde sina anhöriga .
Mycket märkligt och jäkligt mycket som inte stämmer i hela Patrik fallet.

Något som jag förutsätter att polisen har kollat upp.

Att en anhörig laddade P:s mobiltelefon strax innan eller i samband med att han anlände till Hallsberg.

Var anhörigas mobiltelefoner har kopplat upp sig i nära tid till när P steg av tåget.

Att anhörigas mobiltelefoner har kopplat upp sig mot master som stämmer överens med Malmö C den tid de påstår att de befann sig där väntandes på P.

I övrigt så ser P på filmen från Hallsberg station ut att gå målmedvetet, han är på väg någonstans, i lugn och ro, men med bestämda steg. Gick han mot en väntande skjuts?

Jag vill understryka att mina kommentarer endast syftar till att vaska fram sanningen, ingenting kan uteslutas i nuläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in