Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-11, 15:03
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guttenvera
Lelle är med all säkerhet skjuten av Rickard Nilsson. Men var är hans kropp? Jo något som jag tippsat polisen om tidigare är att Ingvar Malmborgs galvanisering låg nere vid hamnen. Samma natt som Lelle försvann så hade Ingvar inbrott i fabriken. Där fanns galvaniseringen. Lelles kropp slängdes i grytan med flytande galvmassa ca 450 grader varmt. Där försvinner allt. Inte ens en tand blir kvar. Det är min hypotes i denna sak.
Tekniskt sett har du nog rätt men praktiskt blir det svårt att genomföra om man inte har full kunskap om tekniken i fabriken så att säga
Citera
2017-07-11, 15:16
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ricard_Nilsson

Bara jag som genast får känslan av att han skrivit den Wikipedia artikeln själv?
Citera
2017-07-11, 15:23
Medlem
WGASs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Bara jag som genast får känslan av att han skrivit den Wikipedia artikeln själv?
Näe, det har du jävligt rätt i. Jag hittar dessutom ingen bättre info och den där stinker faktiskt. Lite OT men är den nån som vet varför GM exade de tre han är dömd för?
Citera
2017-07-11, 15:37
Medlem
Ja kan gått sitta där han sitter...
Citera
2017-07-11, 16:56
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=105&artikel=6736452
Citat:
Skelettdelar som hittades på Ivön är högintressanta för polisen. En av teorierna är att det kan vara kvarlevor från turnéledaren Lelle Hildebrand från Sölvesborg som försvann spårlöst 1999.

Skelettet hittades i söndags av en svampplockare i skogen mitt uppe på ön. Till ön där närmare 200 personer bor går det vägfärja. I anslutning till platsen där kroppsdelarna hittades låg förmultnade kläder.
Citera
2017-07-11, 17:47
Medlem
B´stards avatar
Snacka om platt fall för RN om han skulle kunna knytas till mordet - nu när han precis fått tidsbestämt och relativt snart kommer ut från kåken...
Citera
2017-07-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper

Det är nog fler än du som får den känslan ja....

RN är en narcissistisk psykopat enl tidigare rättspsykiatriska undersökningar.... så ingen högoddsare om han själv genom någon på utsidan varit inne och kladdat på wikipedia hehe!
Citera
2017-07-11, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Snacka om platt fall för RN om han skulle kunna knytas till mordet - nu när han precis fått tidsbestämt och relativt snart kommer ut från kåken...

Håller tummarna för att det blir en "EPIC FAIL" för RN och han får sitta kvar och ruttna! Ska korka upp något dyrt bubbel då!!!
Citera
2017-07-11, 20:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WGAS
Näe, det har du jävligt rätt i. Jag hittar dessutom ingen bättre info och den där stinker faktiskt. Lite OT men är den nån som vet varför GM exade de tre han är dömd för?

Det framgår varför i denna intervju med honom:

https://www.youtube.com/watch?v=IlDt5bYLSlw
Citera
2017-07-11, 20:32
Bannlyst
Han kan ju ha mördat Lelle vid Immeln men när man hittade väskan flyttade han liket till Ivö?
Eller var han ute efter pengarna o mördade Lelle på Ivö men blev rädd av mediaskriveriet o dumpade väska med pengarna vid Immeln för att dra polisen dit. Kan han ha lockat Lelle till Ivö med att han hade pengarna där eller kompis där eller en stuga?
Senast redigerad av janostortan 2017-07-11 kl. 20:36.
Citera
2017-07-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det framgår varför i denna intervju med honom:

https://www.youtube.com/watch?v=IlDt5bYLSlw

Det är RN:s tillrättalagda version av vad som hände. För att försöka framstå i bättre dager. En panikreaktion bla bla bla.

Med tanke på att RN avrättat LH tidigare.... trippelmordet var brutalt och kallblodigt. RN hade full koll på vad han gjorde....

Det var ingen panik, psykos eller annan tillfällig psykisk ohälsa. Det var planerat av en psykopat!
Citera
2017-07-11, 20:59
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crime.News.Goinge
Det är RN:s tillrättalagda version av vad som hände. För att försöka framstå i bättre dager. En panikreaktion bla bla bla.

Med tanke på att RN avrättat LH tidigare.... trippelmordet var brutalt och kallblodigt. RN hade full koll på vad han gjorde....

Det var ingen panik, psykos eller annan tillfällig psykisk ohälsa. Det var planerat av en psykopat!

Trådläsaren undrade om motivet. Det nämner han själv i denna intervjun, och det är förmodligen detsamma som i Helle-fallet; ekonomiskt. Tror du att motivet ej var ekonomiskt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in