2018-11-10, 09:58
Medlem
Nån har erkänt eftersom polisen är säker på sin sak.det är nog den som var med när det här hände.
Citera
2018-11-10, 10:38
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Nån har erkänt eftersom polisen är säker på sin sak.det är nog den som var med när det här hände.
Ne, ingen har behövt erkänna något.

KvP: Vittne kan ha sett man som dumpade Hildebrands kropp
Citat:
Den vittnesuppgiften kan vara en bidragande faktor till att Kalla fall-gruppens chef är så övertygad om att Lelle Hildebrands kropp ska finnas i stenbrottet.
Citera
2018-11-10, 16:12
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Om du läser det här RN kan du väl svara på om du inte känner dig stressad av att polisen kommer hitta Lelle vid hoppberget jedenryd ,du vet att kroppen ligger där.

Spekulationer är inget att kommentera. Faktum kvarstår att jag inte formellt har delgivits någon misstanke sedan förundersökningen lades ner 2001.
Citera
2018-11-10, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RicardARNilsson
Spekulationer är inget att kommentera. Faktum kvarstår att jag inte formellt har delgivits någon misstanke sedan förundersökningen lades ner 2001.

Men du vet ju att det är du! Varför erkände du inte samtidigt som du erkände de tre trippelmorden, du hade ju ändå släppts ut och sluppit det här...?
Är det för att du inte ville avslöja nån som hjälpt dig med kroppen? Är det för mycket närstående?
Citera
2018-11-10, 17:00
Medlem
Rickard var du och Lelle helt själva när ni åkte i sölvesborg.
Citera
2018-11-10, 19:31
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
2011 när barndomskamraten la DEN kulan i handen på mig sa han. . citat: detta är den kulan som dödade L*ll*.
Och sen dröjde det till 2015 innan du förstod vad han menade??
Citera
2018-11-10, 19:32
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ante70
Men du vet ju att det är du! Varför erkände du inte samtidigt som du erkände de tre trippelmorden, du hade ju ändå släppts ut och sluppit det här...?
Är det för att du inte ville avslöja nån som hjälpt dig med kroppen? Är det för mycket närstående?
Har RN fler syskon än systern eller är hon det enda?
Citera
2018-11-10, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Ne, ingen har behövt erkänna något.

KvP: Vittne kan ha sett man som dumpade Hildebrands kropp

Jag tror att polisen har mer än så. Om det vittnet vore huvudanledningen till att man söker i Jedenryd så tror jag inte att de hade uttalat sig så säkert om det hela. För även om en person syntes där så var det innan försvinnandet, och inget kan utesluta att samma person var ute och rekognoserade vid fler platser utöver Jedenryd. Men ja, man vet ju inte exakt vad uppgiftslämnaren har sagt heller. På något sätt hänger det såklart ihop med att de dyker just där.
Citera
2018-11-10, 22:00
Medlem
Ja för att inte bli tjatig,,till 100% var nån mer med , jag menar att vara skyldig de pengarna är nåt inte ens Rn skjuter nån för,nej LH får reda på nåt därför följer han med ,sedan vet vi att RN är skjutgalen och sköt honom.tror också att RN sköt LH när han försökte fly,han kanske ville tillbaka till konserten, tror han blev skjuten vid hämgbron i Sölvesborg tror att de åker västerut efter att han blivit skjuten, de sveper on honom i en presenning och slänger i honom vid jedenryd hoppberget, men vad kan vara orsaken till att han blir skjuten vad är det som spårar ur.
Citera
2018-11-11, 04:22
Medlem
RicardARNilssons avatar
Citat:
Rickard var du och Lelle helt själva när ni åkte i sölvesborg.

Ja.
Citera
2018-11-11, 09:50
Medlem
Tack Rickard att du svarar.
Citera
2018-11-11, 13:51
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Och sen dröjde det till 2015 innan du förstod vad han menade??

Ja. .,jag tänkte inte på vem L*ll* var just då, pga att man hade andra tankar. .. (jag förstår att det låter helt vansinnigt).
men som jag också skrivit tidigare (jag var inte hos barndomskamraten varje dag/månad. .. vi hade andra gemensamma intressen också. ... som dels var en orsak till att jag var hemma hos honom från tillfälle till tillfälle.

En annan orsak till att det dröjde så länge innan "min polett trillade ner" är att jag först inte kopplade till L*ll*. ..
först 2015. ... började jag läsa om L*ll*s försvinnande. ... Sedan gjorde jag mig namnet Massonite för att kunna delta i tråden. .......... Jag började tala om vad jag sett, hört och upplevt. ..... pga barndomskamratens ord. ...

Därefter skrev jag ett brev till cold case gruppen i Malmö, gick till Polisstationen i denna staden. .... bad dem läsa tråden. .. vad hände med L*ll*. ..... och bad dem kontakta Malmö Polisen.

När jag träffade cold case gruppen, berättade jag för dem HUR jag känner barndomskamraten, jag berättade också vad jag upplevt sedan 10 Oktober 1995. ....

Det var faktiskt jobbigt att tala om allt för cold case gruppen, men jag nämnde att barndomskamraten har en ässja. ...

Jag sa också till dem att det jag sagt och skrivit är 100 % sanning...

Jag kan inte göra mer även om det med "kulan" var jobbigt att berätta. .... mycket jobbigt

Nu när jag ändå talat om det, och läst på lite om olika kulor. ... så var DEN kulan som barndomskamraten la i handen på mig. ... av typen LR cal.22. ..... och den var mässingkappslad. ...(jag uppskattade den till 5.5 mm tjock) ..... men de ska vara 5.6 mm .... (jag är ingen vapenexpert)..

Jag frågade barndomskamraten 2015. .... vem är det som mördat L*ll* då? ....
Han tittade på mig som en ledsen hund, och ryckte på axlarna.

Jag kan inte hjälpa till mer än så här.. och med det jag tidigare sagt. .
Senast redigerad av Fiddleback 2018-11-11 kl. 14:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in