Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Nej, det kunde hon inte. Det spelar ingen roll om den under 15 år är initiativtagande och drivande - det är likafullt våldtäkt av den som är äldre än 15.
Ja, så är det alltid om den som är över 15 verkligen vet om det. Eller nästan alltid iallafall, det finns ju faktiskt de som har friats för att de räknats som hyfsat jämngamla individer där ingen varit pådrivande.
Men här kan det inte bevisas att han visste det så då måste de först och främst se på det hela som en möjlig våldtäkt, inte våldtäkt mot barn. Varken BO eller vittnena kan säga att han visste det, de vet inte, så vad ska rätten gå på?
Det är ju inte omöjligt att hon faktiskt undanhållit sin ålder eftersom hon ingick i en grupp tjejer på 15-16 år och verkar ha varit dökär i honom.
Citat:
Nej, men vi kan nog gissa oss till att han tyckte det lät bättre än "jag brukar göra så och ingen har klagat förr" ..... Om inte annat har han ju en advokat som kan guida lite.
Självfallet. Det var därför jag skrev att jag inte kan säga säkert hur uppriktig han lät.