2017-07-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Här är en länk till DT från 26 maj:

http://www.dt.se/blaljus/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik-1

Där står bl a följande:

Skulle vara intressant att veta vilka filmer och resultatet men det sitter väl polisen på och lämnar knappast ut.

Hade Patrik varit med på någon filmsnutt hade det med all säkerhet meddelats föräldrarna.
Var han inte med finns inget att meddela.
Citera
2017-07-11, 14:30
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helena81
Nu söker de efter dykare

Jamen det var väl på tiden.
Citera
2017-07-11, 14:42
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Ja, jag har för mig att jag själv läste detta uttalande från Jörgen Linfeldt på FB-sidan "Hitta Patrik" eller möjligen hans egen FB-sida.

Men ibland vet man faktiskt inte om man själv verkligen har läst det. Uttalandet har kommenterats ett antal gånger och man har flera gånger gått till FB-sidan "Hitta Patrik" och till slut har man "skapat en minnesbild" hos sig själv som blivit en sanning".

Och nu har jag hittat pappans inlägg om media och "Världens story". Det var alltså inte bara en skapad minnesbild...
Citera
2017-07-11, 14:43
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helena81
En grabb la in ngn kommentar om "Inget för amatörer...kan sluta med fler skadade/avlidna personer", men den plockades snabbt bort.
Såg också den och kan hålla med om det. Det får vara professionella personer med erfarenhet av liknande dyk.
Admina i gruppen ser sig nog inte som amatörer. Kan tänka mig att Utropstecknet och säkert några fler kommer engagera sig i fler försvinnanden framöver. Svenska hjältargalan nästa...
Citera
2017-07-11, 14:45
Medlem
Liberty75s avatar
Och nu vill de ha in utbildade sökhundar.

Det är FIKK som dirigerar det här så de tyckte väl det var dags att "go all in"!
Citera
2017-07-11, 14:46
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Äntligen! Det var inte en dag för tidigt. Kanske även FIKK börjar tröttna på att anordna sök efter sök dit de kommer kanske fem personer. Det verkar som om någon tyckt "nu eller aldrig". Drönare, dykare, hästar....och t o m pappa Jörgen kommer upp.

Ändå konstigt att inte polisen kan bistå med en likhund. 😳

Ja herregud, se till att det kommer dit en hund nu. Det här har dragit ut på tiden alldeles för länge.
Citera
2017-07-11, 15:03
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loppan678
Om man tänker utifrån väskornas upphittningsplatser så stod rullväskan I närheten av Woodys. Kan ha varit där inne och köpt något.
Ryggsäcken hittades på en liten väg som leder till Järnvägsspåret.

Kan han ha gått till spåret I syfte att hoppa framför tåget, men inte vågat, och blivit arg på sig själv och hivat iväg ryggsäcken på väg tillbaka, och istället gått till en av de dammar som syns på kartan vid Återvinningscentralen?
Bra tänkt. Man går ju helst inte i butiker med väskor och blir misstänkliggjord.

På en bygghandel finns rep och kedjor och annat användbart om man vill avsluta sitt liv.
Citera
2017-07-11, 15:06
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Och nu har jag hittat pappans inlägg om media och "Världens story". Det var alltså inte bara en skapad minnesbild...

Fick mig att spärra upp ögonen. Mycket olämpligt och märkligt sätt att uttrycka sig. När jag är riktigt konspiratorisk tänker jag att pappan inte varit uppe i Hallsberg (som vi känner till) förrän nu - eftersom han vet att Patrik inte är där. 😏😎
Citera
2017-07-11, 15:27
Medlem
Pajosvs avatar
Här är skärmdumpar på pappans inlägg:

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/P%20L/Skaumlrmavbild%202017-07-11%20kl.%2014.38.00_zpsp2c50spk.png.html

http://s1001.photobucket.com/user/Pajosv/media/P%20L/Skaumlrmavbild%202017-07-11%20kl.%2014.35.35_zpss2z2gwan.png.html
Senast redigerad av Pajosv 2017-07-11 kl. 15:52.
Citera
2017-07-11, 15:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Känns ju samtidigt lätt för oss att tycka det är olämpligt och konstigt uttalande.
Vi har ju inte ens träffat Patrik och kanske ingen av oss har varit i närheten av kris som den här familjen är med om.
Jag tycker fortfarande att det känns som ett malplacerat uttalande, men man får ha förståelse att man kanske varken tänker eller agerar " som man ska" i en krissituation.
Citera
2017-07-11, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bra tänkt. Man går ju helst inte i butiker med väskor och blir misstänkliggjord.

På en bygghandel finns rep och kedjor och annat användbart om man vill avsluta sitt liv.
Det är väl kollat. Han ska varken ha besökt woodys eller dollar store
Citera
2017-07-11, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Känns ju samtidigt lätt för oss att tycka det är olämpligt och konstigt uttalande.
Vi har ju inte ens träffat Patrik och kanske ingen av oss har varit i närheten av kris som den här familjen är med om.
Jag tycker fortfarande att det känns som ett malplacerat uttalande, men man får ha förståelse att man kanske varken tänker eller agerar " som man ska" i en krissituation.
Håller med. Vem vet hur man reagerar i en sån situation? Däremot reagerade jag på när medlemmarna i gruppen i ett tidigt skede uppmanades att lägga ut efterlysningen som omslagsbild. Ingen i familjen gjorde det själva och vännerna är väldigt tysta. Helt klart vet de något som inte vi vet 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in