2017-07-11, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan anledningen till att P tvunget skall betraktas som levande vara?

Jag kan fortfarande inte smälta en av de anhörigas uttalande om att en ung kille går upp i rök.

Citat;

--Världens story.

Jag hajade också till när jag läste det uttalandet. Som om detta är ett experiment för att se hur långt man kan få folk att gå i en påhittad historia.

Nu tror jag ju inte på allvar att de har hittat på alltihopa, men strofen klingar illa!
Citera
2017-07-11, 12:10
Medlem
Cocinellas avatar
Här är en länk till DT från 26 maj:

http://www.dt.se/blaljus/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik-1

Där står bl a följande:

Citat:
Filmer från flera övervakningskameror ska analyseras. De kommer från kameror uppsatta i butiker och vid allmänna platser. Enligt utredaren Åsa Egemar är det i dagsläget fem filmer som ska granskas.

Skulle vara intressant att veta vilka filmer och resultatet men det sitter väl polisen på och lämnar knappast ut.
Citera
2017-07-11, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, den frasen ringer i mitt öra också. Den känns lätt bisarr i sammanhanget.

Det kommer bli ett hemskt uppvaknande för föräldrarna som förtränger att Patrik förmodligen är död, när man hittar honom.
Det än mer skrämmande i sammanhanget är att jag fick ett anonymt tips att Patriks pappa även har smeknamnet Hitler också undrar om Patriks föräldrar har alibi ? Patrik gick mot parkeringen och det ser ut som han håller i något kanske till någon som hämtar upp honom och då kan han ju finnas var som i landet .
Citera
2017-07-11, 12:24
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Här är en länk till DT från 26 maj:

http://www.dt.se/blaljus/polisen-har-fatt-in-nytt-tips-kring-forsvunne-patrik-1

Där står bl a följande:

Skulle vara intressant att veta vilka filmer och resultatet men det sitter väl polisen på och lämnar knappast ut.

Skönt ändå att höra att detta är gjort. Tycker att det av och till känts som om polisen inte gjort tillräckligt.
Kanske övervakningskameror från Woody och Dollarstore?
Kan han ha köpt rep där som någon föreslog?
Isf skulle det ju kunna förklara polisens agerande.
Citera
2017-07-11, 13:41
Medlem
Om man tänker utifrån väskornas upphittningsplatser så stod rullväskan I närheten av Woodys. Kan ha varit där inne och köpt något.
Ryggsäcken hittades på en liten väg som leder till Järnvägsspåret.

Kan han ha gått till spåret I syfte att hoppa framför tåget, men inte vågat, och blivit arg på sig själv och hivat iväg ryggsäcken på väg tillbaka, och istället gått till en av de dammar som syns på kartan vid Återvinningscentralen?
Citera
2017-07-11, 13:54
Medlem
Nu söker de efter dykare
Citera
2017-07-11, 13:56
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, den frasen ringer i mitt öra också. Den känns lätt bisarr i sammanhanget.

Det kommer bli ett hemskt uppvaknande för föräldrarna som förtränger att Patrik förmodligen är död, när man hittar honom.

Ja, jag har för mig att jag själv läste detta uttalande från Jörgen Linfeldt på FB-sidan "Hitta Patrik" eller möjligen hans egen FB-sida.

Men ibland vet man faktiskt inte om man själv verkligen har läst det. Uttalandet har kommenterats ett antal gånger och man har flera gånger gått till FB-sidan "Hitta Patrik" och till slut har man "skapat en minnesbild" hos sig själv som blivit en sanning".
Citera
2017-07-11, 13:59
Medlem
Det var när pappan efterfrågade hjälp att ta kontakt med media.
Citera
2017-07-11, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helena81
Nu söker de efter dykare

Wow, det verkar som något har hänt eller de är något på spåren! De vill inte svara på några frågor angående varför de söker dykare men det verkar vara seriöst. Det är ju många här som rekommenderade dykare för flera veckor sedan så det här är ett bra beslut från dem.
Citera
2017-07-11, 14:07
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Grejen är bara att det inte direkt rör sig skumma typer o det området .
Det är ett industri område och en mkt liten bygghandel
Inte som man kanske tänker sig woodys i större städer

Aha - tack för den infon. Har aldrig varit i Hallsberg 👍
Citera
2017-07-11, 14:09
Medlem
En grabb la in ngn kommentar om "Inget för amatörer...kan sluta med fler skadade/avlidna personer", men den plockades snabbt bort.
Citera
2017-07-11, 14:19
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helena81
Nu söker de efter dykare

Äntligen! Det var inte en dag för tidigt. Kanske även FIKK börjar tröttna på att anordna sök efter sök dit de kommer kanske fem personer. Det verkar som om någon tyckt "nu eller aldrig". Drönare, dykare, hästar....och t o m pappa Jörgen kommer upp.

Ändå konstigt att inte polisen kan bistå med en likhund. 😳
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in