2017-07-10, 22:51
Avslutad
https://detgodasamhallet.com/2017/07/10/den-standiga-fragan/

Citat:
ag kan förstå att så kallade vanliga människor som liksom jag saknar inflytande över politiken allt som oftast flyr från insikten om landets sönderfall. I stället för att ta till oss exempelvis rapporterna och berättelserna om hur vanliga svenska orter som Flen och Laxå förvandlas till migrationsgetton där främmande kulturer praktiskt taget ersätter allt svenskt (utom Försäkringskassan, som ju behövs) så vänder vi bort blicken i vanmakt och tar suckande en kaka till. Jag förstår denna reaktion för att jag kommit på mig själv med att göra just så. Jag vill inte veta. Insikten om min maktlöshet blir alltför plågsam.

Citat:
Vad jag däremot för mitt liv inte kan begripa är varför de politiska härskare som faktiskt har makt inte inser eller ens verkar bry sig över att Sverige, som vi känt det, har gripits av en vattenström som allt hastigare för landet mot ett fall. Det här är den 10 000-kronorsfråga som var och varannan person jag träffar ställer sig.
Senast redigerad av GenesisP 2017-07-10 kl. 23:07.
Citera
2017-07-10, 22:58
Medlem
Det lär dröja, Sverige kan nog låna ca. 700 miljarder kr iallafall.
Citera
2017-07-11, 03:17
Medlem
Hahahaha jag har redan tappat hoppet om Sverige, landet är nersmutsat och de som kommer att klara sig är de som har råd med det resten blir gruppvåldtagna.
Citera
2017-07-11, 03:32
Medlem
scips avatar
Någon väpnad kamp har jag svårt att föreställa mig för det ligger inte i svenskens natur eller mentalitet ok en liten del kanske några få tusen kan nog ställa upp men dom kommer att bli nedslagna rätt fort både av polisen och militären den stora massan kommer att foga sig med att bli nedtryckta och handlingsförlamade.
Och alla som har möjlighet och pengar flyr utomlands i god tid innan skiten bryter ut om det nu skulle gå så långt.
Citera
2017-07-11, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juholt69
Det som är löjligt är att tala om "övertagande" och "svenskarna säger helt nej". Vad är en svensk? Hur många generationers inföding måste man vara för att klassas som svensk? Och vad är det som är dåligt med att vi har människor med olika bakgrund som är bosatta i vårt land?

Att tala om inbördeskrig är också befängt eftersom jag och den stora majoriteten som bor i landet faktiskt uppskattar att ta emot andra människor och att sträva efter ett samhälle där vi inte diskriminerar eller värderar varandra baserat på hudfärg eller ursprung.
Jag tvivlar på att många muslimer håller med dig! Det är ganska uppenbart att många muslimer köper Sveriges nedfall genom att rösta på vissa partier, d.v.s. S matar krokodilen i förhoppningen om att bli uppäten sist. Tyvärr tror jag att många muslimer ser saken på detta enkla sätt, att ta över landet utan att ens behöva störta det med våld eftersom det finns alltför många naiva idioter som dig som tror att muslimerna tänker likadant. Den enfalden fick den iranska vänstern betala dyrt för.
Citera
2017-07-11, 10:54
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Någon väpnad kamp har jag svårt att föreställa mig för det ligger inte i svenskens natur eller mentalitet ok en liten del kanske några få tusen kan nog ställa upp men dom kommer att bli nedslagna rätt fort både av polisen och militären den stora massan kommer att foga sig med att bli nedtryckta och handlingsförlamade.
Och alla som har möjlighet och pengar flyr utomlands i god tid innan skiten bryter ut om det nu skulle gå så långt.

Jag är inte helt säker på att du har rätt. Se utvecklingen med medborgargarden och vad som hände sista dagarna under Husbykravallerna. Svensken är mycket segare på att reagera än tex temperamentsfulla sydeuropéer men när väl vreden är väckt kan den bli värre. Fallet från homogen, välordnad välfärdsstat kommer också att bli som störst för Sverige bland Europas länder och kan fungera som chockterapi.

Någonting som hela tiden glöms bort i tråden är Sveriges klimat och hur det faktiskt kan nyttjas till fördel i en eventuellt framtida konflikt. Sverige är oerhört sårbart och de flesta svenskar är dåligt förberedda på kriser, inte minst de som bor i storstädernas betongförorter. Tänk avbrott elströmmen en kall januaridag. Ett avbrott på kommunala dricksvattenledningar. Centralvärme som inte fungerar. Ingen snöröjning, Ingen sophämtning. Lägg därtill hackerattacker som slår ut myndigheters och andra viktiga samhällsfunktioners webbplatser.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2017-07-11 kl. 11:41.
Citera
2017-07-11, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sooley
Förmodligen aldrig. Då den tiden kommer när svenskarna säger nej kommer de vara minoritet och inte kunna göra något åt saken.
Man kan undvika verkligheten men man kan inte undvika konsekvenserna för att man undvek verkligheten.
Citera
2017-07-11, 11:38
Medlem
BorgeHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag är inte helt säker på att du har rätt. Se utvecklingen med medborgargarden och vad som hände sista dagarna under Husbykravallerna. Svensken är mycket segare på att reagera än tex temperamentsfulla sydeuropéer men när väl vreden är väckt kan den bli värre. Fallet från homogen, välordnad välfärdsstat kommer också att bli som störst för Sverige bland Europas länder och kan fungera som chockterapi.

Tycker mig märka att folk börjar svänga i synen på invandrare. Om man kommenterar skjutningarna i ghetton med att det är "självsaneringar" blir få upprörda nu för tiden. De flesta ler lite och nickar instämmande.

Men jag tror när Svenssons Volvo V70 brinner på parkeringen och dottern blir våldtagen av några afghan-hannar är måttet rågat. Då är det inte långt kvar innan ursinnet bryter ut. Blir Svensson arbetslös för företaget flyttar ut och Svensson tvingas gå ifrån villan eller lägenheten för att lånen sägs upp, ja då är det bara medeltida ondska kvar i sinnet. Ett samhälle som Sverige med en befolkning med ett språk och ett utseende på befolkningen (blonda, högresta och välmående) som starkt skiljer sig från invandrarna kommer inte göra det lätt för små mörkhyade, svarthåriga "tunnisar" att försvinna i folkmängden. De kommer snabbt att bli identifierade och "omhändertagna". Det kommer nog att gå snabbare än i Jugoslavien, där de trots allt ser likadana ut.

Hoppas bara att politikerna nu svänger snabbt, ett inbördeskrig med en etnisk rensning av Sverige lämnar nog djupa spår framöver. Hoppas vi slipper uppleva det.
Citera
2017-07-11, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Men jag tror när Svenssons Volvo V70 brinner på parkeringen och dottern blir våldtagen av några afghan-hannar är måttet rågat. (

Det redan hände men folk fortfarande fortsätter som ingenting hände.

När jag ser vad som händer i Sverige (inte minst i UK, Frankrike, Tyskland, Belgium eller Holand) blir jag arg och förbannad!

Jag är invandrare själv och jag märkte att svenskarna är lite självinriktade (som kanske det är bra men inte i detta lägge), altså de bryr sig inte så mycket så länge dem är inte direkt påverkade (jag märkte också detta i mitt hemland trots att i mindre del jämfört med Sverige; i mitt hemland är människorna vana protestera starkt mot regeringen, och inte bara en gång var regeringen tvungen att avgå pga. mass-protester, men det hände aldrig i Sverige, eller hur?). Alltså svenskarna är tysta och glada att det onda inte hände till dem. Under tiden blir dem förintade en efter en.

T.ex. i Malmö 51% av barn har invandrare bakgrund men i genomsnitt 44% av alla befolkning har invandrare bakgrund. Självklart finns många kommuner där svenskarna är redan ett minoritet (Botkyrka,Haparanda, Sodertälje,osv). Denna fenomen hände medan ni bara stod och klappade som en hjärntvättade flock. Bra jobbat!

Således tror jag (baserad på fakta som visat tidigare) att ni svenskarna blundar era ögon till ni blir ett minoritet i eget land, stad efter stad, kommun efter kommun.

Ni lär spela gitarr, nöja med nya TV-apparat, dataspel eller iPhone modell, resa till Thailand eller New York, alltså alla dessa nöjer av de nya kosmopolitan människa, medan den andra multiplicerar exponentielt, tack vare era skatt. Ni sponsoriserar era själv förintelse. Är det bara kollektiv galenskap eller det handlar helre av fåfänga? Ni tror att ni är för stora för att falla, eller hur? Tänk att dennsamma trode också Romanerna.

Det sägs att rikedomen aldrig överlever den tredje generation. Den första generation börjar från null och anstränger sig rejalt för att lycka och detta kommer ihåg t.o.m deras barn (den andra generation). Problemet med den tredje generation är att de har inga sånna minne, de födds i en rik familj och tar rikedom för givet.

Jag tror att man tar inte bara rikedom för givet, man tar också friheten och den status quo för givet. Fråga alla i Iran eller alla från f.d. Östeuropa. Problemet är att det tar nästan 50 år att bekämpa en diktatorial regim men det tar över 1400 år för att bekämpa en islamisk stat (som efter 1400 år blir t.o.m starkare och starkare).

Engagera dig idag! - tänk på dina förfäder, föräldrar och dina barn. Tänk på vad du fick och vad ska du lämna till dina barn. Man kan undvika verkligheten men man kan inte unvika konsekvenserna för att man undvek verkligheten. Tänk på det!
Citera
2017-07-11, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KostopAmal
Det sägs att rikedomen aldrig överlever den tredje generation. Den första generation börjar från null och anstränger sig rejalt för att lycka och detta kommer ihåg t.o.m deras barn (den andra generation). Problemet med den tredje generation är att de har inga sånna minne, de födds i en rik familj och tar rikedom för givet.!

Ja. Min farfar och farmor arbetade i Chicago på 1920-talet men återvände till Sverige och arbetade som bönder.

Den generationen förvärvade, min föräldrageneration 40-talisterna ärvde, min generation 70-talisterna fördärvade, även om efterkommande generationer är ännu värre då de är mer hjärntvättade.
Citera
2017-07-11, 12:50
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Tycker mig märka att folk börjar svänga i synen på invandrare. Om man kommenterar skjutningarna i ghetton med att det är "självsaneringar" blir få upprörda nu för tiden. De flesta ler lite och nickar instämmande.

Men jag tror när Svenssons Volvo V70 brinner på parkeringen och dottern blir våldtagen av några afghan-hannar är måttet rågat. Då är det inte långt kvar innan ursinnet bryter ut. Blir Svensson arbetslös för företaget flyttar ut och Svensson tvingas gå ifrån villan eller lägenheten för att lånen sägs upp, ja då är det bara medeltida ondska kvar i sinnet. Ett samhälle som Sverige med en befolkning med ett språk och ett utseende på befolkningen (blonda, högresta och välmående) som starkt skiljer sig från invandrarna kommer inte göra det lätt för små mörkhyade, svarthåriga "tunnisar" att försvinna i folkmängden. De kommer snabbt att bli identifierade och "omhändertagna". Det kommer nog att gå snabbare än i Jugoslavien, där de trots allt ser likadana ut.

Hoppas bara att politikerna nu svänger snabbt, ett inbördeskrig med en etnisk rensning av Sverige lämnar nog djupa spår framöver. Hoppas vi slipper uppleva det.

Ja du har helt rätt i din iakttagelse. Känns som det går att prata mer öppet om problemen nu än bara för ett år sedan. Som du också säger, det krävs att våldet och kaoset drabbar svensken personligen och inte som hittills varit koncentrerat till förorterna. Då kan det gå snabbt. Lägg därtill att ekonomin börjar halta, Arbetslöseheten ökar och bostads- och kreditbubblan spricker.

Hoppas att vi slipper uppleva en balkanisering av Sverige.
Citera
2017-07-11, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Hoppas att vi slipper uppleva en balkanisering av Sverige.

Det är redan här, det är bara att man inte se den första teken på detta. Tror du att den inbördeskriget i f.d. Jugoslavien började på e Torsdag, efetrmiddag kl. 14.23 ? Nej, det hände stegvis till hela konflikten omvandlade från en lokal skala till en nationell skala. Just nu konflikten finns lokalt, både i förorterna men också i stora städerna. Det är bara en tidsfråga till folket kommer att tappa tro på myndigheten och ta rättvisan i egen hand.

T.ex. i Stockholm finns ca. 1300 poliser, en polis för varje 1700 människor. Poliserna arbetar i par, ibland 3-4 styke. Det betyder de kan inte ta itu med mer en 300-600 fall samtidigt. Tänk på vad kommer att hända när plötsligt har vi hundratals brott dag efter dag. Så småningom kommer människorna förstå att om de vill rättvissa då måsta ta rättvissa i egna hand. Ett sammhälle fungerar förutsatt på ett sammhälletsavtal. Det verkar att en del av avtalet avbryter det gång på gång: vårnad, skol, polis, rätvissa, bostad m.m så att jag tycker att i kort tid (t.ex. några år) ska flera människor avbryta sammhälletsavtalet. Det betyder att de inte är villiga betala skatt (ska undvika skatt på alla möjliga sätt), inte ska kontakta polisen i fall av brot (utan de ska ta rättvisan i egen hand), osv. På det sättet kommer samhället som vi känner idag försvinna. Många tar det som vi har idag för givet men det funkar inte så.

Många arbetskamraterna säger att nästa val de kommer rösta för X. Jag sag till dem att 2014 var redan för sent (eftersom priset att reversera den här demens blir astronomisk, och ingen party vill göra självmörd) . Den etablerade media/politikerna kommer inte bara att titta hur de tappar makten. De kommer att kämpa våldsamt på alla möjliga sätt och med 200% styrka. Det handlar om pengar och makt och de dedicerade deras liv till detta. Så det handlar egentligen om deras liv och existens. Som socialdemocraterna finansminister Magdalena Andersson sa "Vi skulle inte ens samarbeta med SD för att rädda landet". Alltså allt handlar om att ha makten, att styra, inte att rädda landet.

Som jag sagt tidigare, man kan undvika verkligheten men man kan inte undvika konsekvenserna att man undvek verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in