2017-07-11, 09:15
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Om man är så ung som Patrik och vill/planerar att ta sitt liv så brukar man oftast vilja bli hittat så de efterlevande får veta att man är död.
Det är nog ytterst ovanligt att man tar sitt liv och har planerna på att aldrig bli hittad.

Om det nu är så att P har ramlat i ett vattendrag så måste det vara höjden av otur!?
Först att må så dåligt psykiskt, pengarna tar slut på mobilen, kliver av på fel station och ramlar i vattnet och dör!

Finns det byggnader i närheten som inte används men som P kan ha trott var i bruk?

Baracker, bodar eller liknande.

Jag tror att han bestämde sig för att dö där på tåget och klev av i samband med en panikattack. Han har sökt sig undan där han får ta sitt liv i fred men att han tror att han blir hittad inom någon dag.
Citera
2017-07-11, 09:23
Medlem
SvD skrev i onsdags en artikel om en upphittad kropp av en mansperson i Svartån I Boxholm. Identiteten gick inte att fastställa.

Boxholm ligger ju nedanför Mjölby - långsökt kanske att tänka att han tagit sig dit, men allt kan ju vara sannolikt i denna historia.
Citera
2017-07-11, 09:31
Medlem
zippzons avatar
Någon som har funderat på varför polisen har lagt locket på i princip ? kan det vara så att dom har fått info och anser att dom inte behöver söka efter honom ,tänker på kommentaren i köping att han "inte vill bli hittad" och att dom inte söker med likhund mm

även hos MP verkar intresset lågt bara Fikk som håller ångan uppe ,kan det vara för att dom är relativt nystartade och behöver uppmärksamheten ?grundaren av fikk är ju en slipad kille som varit med förr(startade MP och driver inkasso firma mm)
nu ska ju dessutom Pappan "efter 7v" orka sig till Hallsberg för att trumma ihop folk,fan jag hade bott där jag trodde min son fanns tills jag hittat honom :-(
varför har inte en enda av alla P's vänner/klasskamrater berättat något ?

mycket som luktar konstigt i denna story och tyvärr kanske vi aldrig får svaren stackars grabb !
Citera
2017-07-11, 09:52
Medlem
Livingmyownlifes avatar
En sak som stör mig är att för några veckor sen så hade jag alldeles för mycket dötid.
Jag hittade en sida som visade offentliga webbkameror över olika städer och givetvis så sökte jag på Hallsberg. Det var väderkameror, trafikkameror, byggkameror etc.

Man kunde se Hallsberg järnväg (inte själva stationen) och en bro som järnvägen löpte under. Man kunde även se ett bygge av något slag. I en kamera visades något naturområde (skidbacke?) och en kamera filmade in på en fotbollsplan. Man kunde välja att se dom 12 senaste timmarna, 24h, live eller valfritt datum.

På kvällen den 22 maj som jag uppfattade det då frekvensen går ganska snabbt ju tidigare man tittar tillbaka, så ser man en vad jag uppfattar det som, mörkklädd mansperson med huvudet lätt nersänkt, kliva ut på fotbollsplanen och gå längst kanten för att sedan försvinna. Det var ganska sent, kanske runt 22-00. På morgonen efter så ser man en vaktmästare befinna sig på planen.

Det som stör mig är att dom kamerorna inte finns tillgängliga längre när man söker efter dom! Det verkar inte finnas en enda jäkla kamera i Hallsberg!

Kan någon här bekräfta att det finns en fotbollsplan som har övervakning i närheten?
Citera
2017-07-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife
En sak som stör mig är att för några veckor sen så hade jag alldeles för mycket dötid.
Jag hittade en sida som visade offentliga webbkameror över olika städer och givetvis så sökte jag på Hallsberg. Det var väderkameror, trafikkameror, byggkameror etc.

Man kunde se Hallsberg järnväg (inte själva stationen) och en bro som järnvägen löpte under. Man kunde även se ett bygge av något slag. I en kamera visades något naturområde (skidbacke?) och en kamera filmade in på en fotbollsplan. Man kunde välja att se dom 12 senaste timmarna, 24h, live eller valfritt datum.

På kvällen den 22 maj som jag uppfattade det då frekvensen går ganska snabbt ju tidigare man tittar tillbaka, så ser man en vad jag uppfattar det som, mörkklädd mansperson med huvudet lätt nersänkt, kliva ut på fotbollsplanen och gå längst kanten för att sedan försvinna. Det var ganska sent, kanske runt 22-00. På morgonen efter så ser man en vaktmästare befinna sig på planen.

Det som stör mig är att dom kamerorna inte finns tillgängliga längre när man söker efter dom! Det verkar inte finnas en enda jäkla kamera i Hallsberg!

Kan någon här bekräfta att det finns en fotbollsplan som har övervakning i närheten?

Snälla,kan inte du tala om detta för missing people,kan ju vara väldigt viktigt...det kan ju faktiskt ha varit Patrik som släntrade utmed fotbollsplanen,eller hur?
mvh evaveva
Citera
2017-07-11, 10:26
Medlem
Livingmyownlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Snälla,kan inte du tala om detta för missing people,kan ju vara väldigt viktigt...det kan ju faktiskt ha varit Patrik som släntrade utmed fotbollsplanen,eller hur?
mvh evaveva

Samtidigt vet man inte om tiderna stämmer eller ens om orten stämmer.

Det var i varjefall en större gräsplan. Ingen skruttig bortglömd plan. Kameran fångade en större byggnad på utsidan av staketet och det såg ut som ingången låg precis efter byggnaden.

Jag tror att det var webcamstravel jag var inne på men nu finns ingenting.

Men jag ska skriva till dom så får dom kanske reda på om det finns en övervakad fotbollsplan i närheten.

Tittade man längre än 2 v bak i tiden så var varje sekvens väldigt snabb och kanske flyttade sig flera timmar medans de nyare kunde du i princip följa ett helt dygn.
Senast redigerad av Livingmyownlife 2017-07-11 kl. 10:34.
Citera
2017-07-11, 10:52
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livingmyownlife

här har du en kommunkarta http://www.hallsberg.se/kommunpolitik/kartorochgeografiskinformationgis/kommunkartan.4.6607565713b6f3c0f0e41c.html?url=-1727531067%2Fkartor%2Fwebbkarta%2Fhallsberg.php&sv .url=12.6607565713b6f3c0f0e1e2c

ser ut som om dom flesta fotbollsplanerna ligger på "fel" sida järnvägen
Citera
2017-07-11, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan anledningen till att P tvunget skall betraktas som levande vara?

Jag kan fortfarande inte smälta en av de anhörigas uttalande om att en ung kille går upp i rök.

Citat;

--Världens story.
Det citatet har präntat sig i mig också
Vem ser så på saken på sitt försvunna barn?
Citera
2017-07-11, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
När jag själv fick min väska stulen berättade en polis för mig att datorer inte är särskilt begärliga för "småtjyvar". De har inte kunskap och kontakter som kan låsa upp dem, de är bara ute efter "cash" för att få tag i droger och mat.

Jag tror också att ryggsäcken slängts ut från en bil. Kanske, som någon skrev, att ryggsäcken lämnades tillsammans med resväskan och sedan stals.

Hoppas verkligen att de hittar honom i morgon så att föräldrarna kan börja sörja. Det här förlänger bara deras förträngningsfas. Hittar de ingenting - ja, då måste ju sjöar och vattendrag kollas upp.
Grejen är bara att det inte direkt rör sig skumma typer o det området .
Det är ett industri område och en mkt liten bygghandel
Inte som man kanske tänker sig woodys i större städer
Citera
2017-07-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jagad av någon? Finns det gäng däromkring? Det känns ju inte så ödsligt och sen tänker jag på vad vi vet. Ryggsäcken dumpades där mellan 15.00 och 18.00 en helt vanlig måndag i fullt dagsljus.

Det måste ha gått skapligt fort för att ingen skulle se och tycka det var konstigt att någon slängde iväg något. Jo, folk är i regel nyfikna och tittar extra när något lite konstigt händer.
Finns inga farliga gäng i hallsberg. Droger osv men har aldrig hört om att de gett sig på någon
Den sidan av bron är ett stort område med mest invandrare.
Citera
2017-07-11, 11:32
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Detta delas i detta nu på fb, MP tror alltså på att P inte lever. Är det därför Fikk nu får ta över sök? MP följer/tror inte på föräldrarnas önskan, att pojken är vid liv och tågluffare land och rike runt...

"Hej,

Tacksam om ni på lämpligt sätt vill sprida i era kretsar att 22-åriga Patrik Linfeldt kan finnas någonstans i markerna i södra delen av Örebro län. Sannolikt inte vid liv i så fall. Kanske tar sig någon en extra sväng i sina jakt/svamp/bär-marker? För att komma ytterligare några steg närmare att Patriks anhöriga kan få hem honom. Oavsett i vilket skick han är.

Den senaste helt säkra observation polisen och Missing People Sweden känner till är när Patrik måndagen den 22 maj kl. 14.45 av okänd anledning klev av ett tåg i Hallsberg i stället för i Mjölby. Många har sett unga män som liknar Patrik på andra håll i landet sedan dess, men ingen observation efter den 22 maj är säkerställd.

Min tanke med detta meddelande är att det ska nå fram till observanta personer som ofta rör sig i terrängen kring Hallsberg, Kumla, Fjugesta, Örebro, Askersund och Laxå. Områden dit Patrik i kraft av sin goda fysik kan ha nått till fots inom några dygn från den 22 maj. Men sedan eventuellt ha snubblat eller av annat skäl tappat förmågan att komma vidare.

Information om Patrik, inklusive bilder och klädsignalement, finns via Facebook-grupperna "Missing People Sweden" och "Hitta Patrik".

Med vänlig hälsning
Per Folkeson, Missing People Sweden i Örebro län
Telefon 070-609 29 58"

Det ser ut, som ett meddelande skrivet av "Nidgruppen", som bytt namn några gånger.
Missing People förkortar organisationen "MPS" - INTE "MP",
Dessutom har de ju alltid sin logotype överst i sina meddelanden.
Citera
2017-07-11, 11:42
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan anledningen till att P tvunget skall betraktas som levande vara?

Jag kan fortfarande inte smälta en av de anhörigas uttalande om att en ung kille går upp i rök.

Citat;

--Världens story.

Ja, den frasen ringer i mitt öra också. Den känns lätt bisarr i sammanhanget.

Det kommer bli ett hemskt uppvaknande för föräldrarna som förtränger att Patrik förmodligen är död, när man hittar honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in