2017-07-10, 22:13
Medlem
Detta delas i detta nu på fb, MP tror alltså på att P inte lever. Är det därför Fikk nu får ta över sök? MP följer/tror inte på föräldrarnas önskan, att pojken är vid liv och tågluffare land och rike runt...

"Hej,

Tacksam om ni på lämpligt sätt vill sprida i era kretsar att 22-åriga Patrik Linfeldt kan finnas någonstans i markerna i södra delen av Örebro län. Sannolikt inte vid liv i så fall. Kanske tar sig någon en extra sväng i sina jakt/svamp/bär-marker? För att komma ytterligare några steg närmare att Patriks anhöriga kan få hem honom. Oavsett i vilket skick han är.

Den senaste helt säkra observation polisen och Missing People Sweden känner till är när Patrik måndagen den 22 maj kl. 14.45 av okänd anledning klev av ett tåg i Hallsberg i stället för i Mjölby. Många har sett unga män som liknar Patrik på andra håll i landet sedan dess, men ingen observation efter den 22 maj är säkerställd.

Min tanke med detta meddelande är att det ska nå fram till observanta personer som ofta rör sig i terrängen kring Hallsberg, Kumla, Fjugesta, Örebro, Askersund och Laxå. Områden dit Patrik i kraft av sin goda fysik kan ha nått till fots inom några dygn från den 22 maj. Men sedan eventuellt ha snubblat eller av annat skäl tappat förmågan att komma vidare.

Information om Patrik, inklusive bilder och klädsignalement, finns via Facebook-grupperna "Missing People Sweden" och "Hitta Patrik".

Med vänlig hälsning
Per Folkeson, Missing People Sweden i Örebro län
Telefon 070-609 29 58"
Citera
2017-07-10, 22:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Det här skriver piloten:

Vattendrag och andra otillgängliga områden där det är riskabelt att gå kommer att sökas av med min drönare där jag tar högupplösta stillbilder på allt som ser misstänkt ut imin monitor ( där jag ser kamerans vy i realtid ).
Sen kan vi studera bilderna och zooma in för bättre resultat.
Kameran i min drönare är en Samsung systemkamera.

Det är i princip också vad en helikopterinsats går ut på. Man kan snabbt söka av stora och otillgängliga terrängpartier, filma och mycket annat. Bland annat mänskliga ögon spanar och om man ser något intressant så kan man skicka markpersonal till platsen för att kontrollera.

Men visst, jag önskar drönarpiloten lycka till. Han engagerar sig ideellt förmodar jag, hedervärt.
Citera
2017-07-10, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Detta delas i detta nu på fb, MP tror alltså på att P inte lever. Är det därför Fikk nu får ta över sök? MP följer/tror inte på föräldrarnas önskan, att pojken är vid liv och tågluffare land och rike runt...

"Hej,

Tacksam om ni på lämpligt sätt vill sprida i era kretsar att 22-åriga Patrik Linfeldt kan finnas någonstans i markerna i södra delen av Örebro län. Sannolikt inte vid liv i så fall. Kanske tar sig någon en extra sväng i sina jakt/svamp/bär-marker? För att komma ytterligare några steg närmare att Patriks anhöriga kan få hem honom. Oavsett i vilket skick han är.

Den senaste helt säkra observation polisen och Missing People Sweden känner till är när Patrik måndagen den 22 maj kl. 14.45 av okänd anledning klev av ett tåg i Hallsberg i stället för i Mjölby. Många har sett unga män som liknar Patrik på andra håll i landet sedan dess, men ingen observation efter den 22 maj är säkerställd.

Min tanke med detta meddelande är att det ska nå fram till observanta personer som ofta rör sig i terrängen kring Hallsberg, Kumla, Fjugesta, Örebro, Askersund och Laxå. Områden dit Patrik i kraft av sin goda fysik kan ha nått till fots inom några dygn från den 22 maj. Men sedan eventuellt ha snubblat eller av annat skäl tappat förmågan att komma vidare.

Information om Patrik, inklusive bilder och klädsignalement, finns via Facebook-grupperna "Missing People Sweden" och "Hitta Patrik".

Med vänlig hälsning
Per Folkeson, Missing People Sweden i Örebro län
Telefon 070-609 29 58"

Vart hittade du det där ?
Citera
2017-07-10, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag bor nära Hallsberg och har semester men så länge admins håller på som de gör, så länge folk inte får svar på frågor, så länge kläderna inte stämmer överens med film vs signalement från föräldrarna, så länge det finns misstanke om att han kan vara frivilligt försvunnen OCH så länge föräldrarna inte vill diskutera ev sökplatser för bortgång så vägrar jag. Försökte även kontakta en admin, inget svar😒

Du har så rätt. Var en admin som la upp en karta indelad som ett rutnät, det var den första konkreta viljan att göra något metodiskt i gruppen. Av någon anledning gillades nog inte detta av resterande sekt, då hon inte var admin länge till, och tråden låstes... eller så var de bittra för att idén inte kom från dem.

Hade folk fått skriva in var se sökt, och fått in var MP samt Fikk sökt, så är jag övertygad att det varit ett helt annat engagemang på osökta sektorer. Visst kan han finnas i ett sökt område, men man kommer heller inte frammåt om alla går i varandras fotspår. Var väska och ryggsäck hittats, har det kommit fram? Trodde rätt länge att ryggsäcken låg öster om woodys, lite mer än halvvägs till tågspåret där den vägen slutar. Men senast någon dag sen skrevs det om dollarstore igen, som ligger nordväst om woodys???

Känns mer och mer som gruppens innersta krets inte vill hitta honom, så länge han är borta kan de raljera och "peppa" andra i gruppen, de verkar gilla uppmärksamheten att en tråd de startar får hundratals kommentarer... Är enda av alla grupper jag är med i där de flesta admin alltid avslutar ett inlägg med /admin... De känner sig kanske utvalda på något sätt.
Citera
2017-07-11, 00:01
Medlem
Liberty75s avatar
Läste just busstråden i gruppen och blev helt matt. De har alltså tänkt att EN buss ska hämta upp folk som kommer från Skåne, Göteborg, Stockholm och andra ställen. Förstår de sig varken på avstånd eller ekonomi? Administratörer ryker ihop, folk som vill hjälpa klagar på de ovänliga svaren. Adm. hade tänkt boka två bussar men nu visar det sig att det blir en handfull personer som kommer. Om ens det. Inte ens lönt med en buss, alltså.

Om de hade tagit tillvara alla bra idéer (som t ex rutkartan) och vågat släppa in folk som är mer kunniga hade det kunnat bli så mycket bättre - men de kunniga och strukturerade ses som ett hot och blir bortstötta.

Inte ens nu, efter sex veckor, är vi helt säkra på var väskorna hittades. Viktiga frågor besvaras inte. Fakta ändras konstant. Håller med "föregående talare" - ibland får jag själv för mig att de inte VILL hitta Patrik.
Citera
2017-07-11, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaggandeankan
Vart hittade du det där ?
Jag såg att det var en tjej på fb som hade lagt upp det på sin sida för 3 timmar
sedan. Men hur länge sen det var Per Folkeson, som skrivit under inlägget, har skrivit det framkommer inte.
Senast redigerad av Madicken123 2017-07-11 kl. 00:28.
Citera
2017-07-11, 00:58
Medlem
Något är väldigt märkligt i denna soppa
Citera
2017-07-11, 02:01
Medlem
Det är väl bara att hoppas att veckans sökningar ger något. Hittills har det varit ett irrande runt halva Sverige.
Ingen tycks veta hur Patrik är klädd och vilken fysisk och psykisk status han hade när han klev av tåget i Hallsberg. Det är endast vad hans föräldrar tror.

Det enda som tycks vara bekräftat är att han steg av tåget på denna plats. Efter att han försvunnit ur bild på stationen är han spårlöst borta. Att väskorna placerats på olika platser behöver inte vara hans verk.

Stannade han kvar så stationen. Har detta område genomsökts?
Var det någon som mötte upp på denna plats?

Det är också konstigt om han studerat i Falun en tid måste det ju vara någon därifrån som kan ha gjort någon iakttagelse kring honom. Under den tid han vistats i Falun måste han väl ha kommunicerat med någon, han kan väl inte ha varit den ende eleven.
Citera
2017-07-11, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Något är väldigt märkligt i denna soppa
ja något är mkt märkligt i det hela (från en som kastades ut ur gruppen ....
Citera
2017-07-11, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ricebos71
ja något är mkt märkligt i det hela (från en som kastades ut ur gruppen ....
Jag blockerades från hitta Patrik sidan eftersom jag var för besvärlig och ställde frågor som inte gillades av föräldrarna .
Allt som inte handlar om att Patrik lever är enligt administratörer i gruppen ett påhopp mot föräldrarna.
Citera
2017-07-11, 08:37
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Jag lägger mig i lite här

Jag har nyss gått vägen där och kan konstatera att det går djupa diken längs med vägen rätt långa sträckor. Man kan, rent hypotetiskt, ramla ner och slå sig och bli liggande i vattnet.

Det finns också en byggarbetsplats längs samma väg, fast precis uppe mot järnvägen. Den byggarbetsplatsen borde, rimligtvis, varit befolkad en måndag i maj. Den är dessutom kameraövervakad...

Om den är kameraövervakas är det rimligen en lite större byggarbetsplats? Vad är set som byggs?
Låter i och för sig konstigt om Patrik råkat ut för något där, utan att bli uppräckt.
Men med polisens ganska korta insats är det väl inte säkert att övervakningen från kamerorna är kollade?
Och så leder området ut mot järnvägs spåret.....

Man kan se på kartorna att det i området finns flera bäckar eller liknande, förutom de de diken som nämnts.

En av "bäckarna" leder också till en av de tre dammarna som tidigare nämnts i tråden.

Det här måste väl ändå vara ett mycket ovanligt försvinnande?

Vissa komponenter i fallet är de vanliga. Ung man, deprimerad, försvinner.
Men att packa sin väska, sätta sig på ett tåg hem till sina föräldrar, prata med sin mamma i telefonen, lånar telefon av medpassagerare, egen telefon eventuellt urladdad och tom på pengar, få en misstänkt psykos- diagnos ställd av polisens expert, gå av på fel station, bli filmad på övervakningskamera där, väskor dumpade på " ensligt ställe" en bit från stationen till synes orörda, spårlöst försvunnen utan ett endaste vittne.

På det att föräldrarna letar med hjälp av FB grupp efter honom i olika städer i tron att han inte hittar hem, till skillnad mot polisen som lagt sökandet på is.
Citera
2017-07-11, 09:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricebos71
Jag blockerades från hitta Patrik sidan eftersom jag var för besvärlig och ställde frågor som inte gillades av föräldrarna .
Allt som inte handlar om att Patrik lever är enligt administratörer i gruppen ett påhopp mot föräldrarna.

Vad kan anledningen till att P tvunget skall betraktas som levande vara?

Jag kan fortfarande inte smälta en av de anhörigas uttalande om att en ung kille går upp i rök.

Citat;

--Världens story.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in