2017-07-10, 21:33
Medlem
CallePhilles avatar
Pappan har skrivit i gruppen:
Citat:
Hej alla snart 20 000 engagerade medmänniskor här inne. Ett smått osannolikt medlemsantal som vi inte vågades hoppas på när vi drog igång och antalet växer för varje dag.
Trots alla dessa ögon har inte Patrik hittats än men jag vet att ni håller utkik där ni befinner er i landet. Vid det här laget vet ni hur ni ska gå tillväga om ni tror er träffa på honom.
För nytillkomna så kan ni läsa på här i andra inlägg och i det fastnålade infon och efterlysningen.
Jag kommer att åka upp till Hallsberg imorgon tisdag 11/7 i samband med att FIKK drar igång nya sökinsatser, där de i första omgången ska söka daglingen under tisdag till fredag.
Min förhoppning är att det kommer rejält med sökande nu från er i allmänheten så att det kan sökas av det som inte hunnits sökas av runt Hallsberg och dess omnejd så att vi kan få klarhet i om Patrik finns där eller inte.
Det skulle vara fantastiskt om det kunde bli ett förnyat intresse så att det kom flera hundra sökande. Så jag vill verkligen uppmana och uppmuntra er som har möjlighet att komma någon eller flera dagar och hjälpa oss med detta och gärna få andra att hänga på med.
Vi är så otroligt tacksamma för all hjälp vi får av alla er som engagerat er i Patrik och oss ❤
Därför vill jag också vara på plats i Hallsberg dessa dagar och få chansen att träffa och tacka er. Jag får som anhörig inte vara med och söka själv men kommer att dyka upp lite då och då vid samlingsplatsen.
/Jörgen

(Själv ser jag fortfarande bara omkring 17000 medlemmar, 17371 för att vara exakt)

Det verkar som att det finns lite mer planering inför veckans sök. Hoppas verkligen att han hittas snart så att det blir ett slut på allt det här
Citera
2017-07-10, 21:39
Medlem
CallePhilles avatar
Det kommer även en person till söket som jobbar kommersiellt som drönarpilot:
Citat:
Jag kommer till Hallsberg och flyger hela dagen och kvällen ( jodå, jag har även licens för mörkerflyg ).
Citera
2017-07-10, 21:48
Medlem
Jag bor nära Hallsberg och har semester men så länge admins håller på som de gör, så länge folk inte får svar på frågor, så länge kläderna inte stämmer överens med film vs signalement från föräldrarna, så länge det finns misstanke om att han kan vara frivilligt försvunnen OCH så länge föräldrarna inte vill diskutera ev sökplatser för bortgång så vägrar jag. Försökte även kontakta en admin, inget svar😒
Citera
2017-07-10, 21:52
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Det kommer även en person till söket som jobbar kommersiellt som drönarpilot:

Låter bra, kanske de hinner med en hel del tis-fre så man vet med klarhet huruvida han finns där eller inte. Saknar bara likhund till de närmaste vattendragen.
Citera
2017-07-10, 21:53
Medlem
Liberty75s avatar
När jag själv fick min väska stulen berättade en polis för mig att datorer inte är särskilt begärliga för "småtjyvar". De har inte kunskap och kontakter som kan låsa upp dem, de är bara ute efter "cash" för att få tag i droger och mat.

Jag tror också att ryggsäcken slängts ut från en bil. Kanske, som någon skrev, att ryggsäcken lämnades tillsammans med resväskan och sedan stals.

Hoppas verkligen att de hittar honom i morgon så att föräldrarna kan börja sörja. Det här förlänger bara deras förträngningsfas. Hittar de ingenting - ja, då måste ju sjöar och vattendrag kollas upp.
Citera
2017-07-10, 21:55
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Jag bor nära Hallsberg och har semester men så länge admins håller på som de gör, så länge folk inte får svar på frågor, så länge kläderna inte stämmer överens med film vs signalement från föräldrarna, så länge det finns misstanke om att han kan vara frivilligt försvunnen OCH så länge föräldrarna inte vill diskutera ev sökplatser för bortgång så vägrar jag. Försökte även kontakta en admin, inget svar😒

Det du talar om är viktigt. För att folk ska kunna leta på intressanta och relevanta platser så behövs det ett underlag.

Om P har tagit livet av sig så kan det med viss möda gå att få fram platser som är mer troliga än andra. För detta behövs det information om P, och då syftar jag inte på vilken typ av spindeldjur som pryder hans skor.

Men med tanke på att det tog nästan en och en halv månad för någon att peka ut de exakta fyndplatserna så är det väl knappast lönt att hoppas på relevant information det närmsta året.
Citera
2017-07-10, 21:58
Medlem
Citat:
Där slog du huvudet på spiken! Alldeles för många frågetecken och en ovilja att försöka tillmötesgå eller respektera oss som har andra teorier. Jag förstår att det är otroligt jobbigt för föräldrarna men administratörerna borde sansa sig och vidga perspektivet. Om vi utgår ifrån att Patrik lever, hur ser ett liv efter allt detta ut? 😕
Citera
2017-07-10, 21:58
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

Jag har själv inte varit inne på den sidan men har förstått av skriverierna här att det verkar vara rörigt.

Om man bortser från alla admins och föräldrar så är ju faktiskt grabben borta. Dessutom är det väl en organisation som ordnar sök och inte FB-gruppen.

Själv bor jag aningens för långt bort för att ta hushållets enda bil och åka dit, annars hade jag gärna letat. Har själv barn i samma ålder.
Citera
2017-07-10, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Pappan har skrivit i gruppen:

(Själv ser jag fortfarande bara omkring 17000 medlemmar, 17371 för att vara exakt)

Det verkar som att det finns lite mer planering inför veckans sök. Hoppas verkligen att han hittas snart så att det blir ett slut på allt det här

Jag tror att de kommer hitta något den här veckan då de har nu en drönarpilot! Det lär också vara fler som är med på söket, jag chansar att minst 20 kommer vara med den här gången
Citera
2017-07-10, 22:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Låter bra, kanske de hinner med en hel del tis-fre så man vet med klarhet huruvida han finns där eller inte. Saknar bara likhund till de närmaste vattendragen.

Polisen borde söka med en likhund i omgivningarna kring fyndplatserna. Vattensök bör gå realtivt snabbt, låt hunden söka nedströms samtliga diken och vattendrag i området.

Dessutom så borde både MPS samt FIKK redovisa var de har sökt och hur noga de har sökt.

Är till exempel alla kulvertar under vägarna i området kontrollerade?

Facebookgruppen kan vara behjälplig och stöta på för att få fram en karta som uppdateras kontinuerligt.

Men det är klart, mycket lättare att styrkekrama och skicka hjärtan till varandra.
Citera
2017-07-10, 22:08
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Jag tror att de kommer hitta något den här veckan då de har nu en drönarpilot! Det lär också vara fler som är med på söket, jag chansar att minst 20 kommer vara med den här gången

Vad kan drönaren göra som polisens helikopterinsats inte lyckades med?
Citera
2017-07-10, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vad kan drönaren göra som polisens helikopterinsats inte lyckades med?

Det här skriver piloten:

Vattendrag och andra otillgängliga områden där det är riskabelt att gå kommer att sökas av med min drönare där jag tar högupplösta stillbilder på allt som ser misstänkt ut imin monitor ( där jag ser kamerans vy i realtid ).
Sen kan vi studera bilderna och zooma in för bättre resultat.
Kameran i min drönare är en Samsung systemkamera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in