2017-07-10, 10:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangina
Nästa nyförvärv är nu officiellt klart!

Chadrac Akolo, 22, hämtas in från högsta ligan i Schweiz. 15 kassar och 5 assist blev det på 34 matcher från en högerytter position.

Utav 3 nyförvärv är samtliga offensivt lagda. Donis får räknas som ersättare till Maxim och Akolo blir skadade Mané's ersättare. Mangala återstår att se vad han är tänkt för.

Känns verkligen som att offensiven är spikad nu. Kan vi få Gabigol på lån så är det trevligt, men utöver det så måste nästa rassel i telefonen vara en defensivt lagd spelare.

Första träningsmatchen drar för övrigt igång idag! Härligt!

Goda tider framöver.

Vfb ein Leben lang!

Ni får i första hand sikta in er på att håller er kvar.
Citera
2017-07-10, 17:30
Medlem
Oranginas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ni får i första hand sikta in er på att håller er kvar.

Jojo, fokusera på att försvara titeln du. Red Bull med pokalen vill ingen se, tack.

Blev pling i mobilen idag med, Dzenis Burnic på lån. Wolf har bättre koll än jag på sina BVB-ynglingar.

Nu vill jag ha en försvarare i nästa pling. Stärker vi upp försvaret (minst 1 MB, 1 HB, 1 MV) så har vi inga problem som helst att klara kontraktet. Då kan vi sikta in oss på andra grejer
Citera
2017-07-10, 19:37
Medlem
cyberkalles avatar
Så där var den årliga resan bokad.
Nu blir det bara jag och dottern som reser och jag brukar ju kombinera fotboll och öldrickande så det blev tyvärr matchen mot Wolfsburg den 23e september. Det blir premiär för dottern på Allianz så det blir nog bra trots motståndet sist jag såg Wolfsburg så gjorde Lewandowski 5 mål på en kvart.

Nya lederhosen och en dirndl till dottern är inhandlade så vi är snygga på oktoberfesten.
Citera
2017-07-10, 20:52
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Han har tackat nej till Trabzonspor.
Såg det, skönt. Verkar lite som det hela handlar om att få ett bra förhandlingsläge inför kontraktsförhandlingarna.

Citat:
Jojo, fokusera på att försvara titeln du. Red Bull med pokalen vill ingen se, tack.

Blev pling i mobilen idag med, Dzenis Burnic på lån. Wolf har bättre koll än jag på sina BVB-ynglingar.

Nu vill jag ha en försvarare i nästa pling. Stärker vi upp försvaret (minst 1 MB, 1 HB, 1 MV) så har vi inga problem som helst att klara kontraktet. Då kan vi sikta in oss på andra grejer
Va inte allt för säker, kommer bli extremt tufft denna säsongen. Finns inga svaga lag. Har man sin svacka vid fel tillfälle så kan de gå illa.
Citera
2017-07-10, 22:26
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Va inte allt för säker, kommer bli extremt tufft denna säsongen. Finns inga svaga lag. Har man sin svacka vid fel tillfälle så kan de gå illa.
Tyvärr måste jag säga emot här. Hannovers trupp ser inte direkt stark ut , även om det såklart kan ändras innan BL kör igång (hoppas att Ujah kommer!). HSV är ju alltid mer eller mindre svaga. Augsburg skrämmer inte heller. Freiburg kan nog få det jobbigt i ligan om de lirar gruppspel i EL.

Men Zweite är inte fy skam heller. Kicker listade nyligen de tio publikstarkaste andraligalagen i Europa den gångna säsongen. Newcastle hade mest publik, tätt följda av de nu nykomna BL-lagen Stuttgart och Hannover. Även St. Pauli, Nürnberg och Dynamo Dresden var med på top-10, samtliga med ett publiksnitt på 28.000 eller mer.
Citera
2017-07-10, 23:17
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Tyvärr måste jag säga emot här. Hannovers trupp ser inte direkt stark ut , även om det såklart kan ändras innan BL kör igång (hoppas att Ujah kommer!). HSV är ju alltid mer eller mindre svaga. Augsburg skrämmer inte heller. Freiburg kan nog få det jobbigt i ligan om de lirar gruppspel i EL.

Men Zweite är inte fy skam heller. Kicker listade nyligen de tio publikstarkaste andraligalagen i Europa den gångna säsongen. Newcastle hade mest publik, tätt följda av de nu nykomna BL-lagen Stuttgart och Hannover. Även St. Pauli, Nürnberg och Dynamo Dresden var med på top-10, samtliga med ett publiksnitt på 28.000 eller mer.
Tycker BL känns mer oviss än någonsin. HSV är hopplösa att tippa, de kan ha hur bra trupp som helst men misslyckas ändå. Mest tippat är väl att se Hannover, HSV, Freiburg, Augsburg och Mainz där nere. Men lag som Bremen och Stuttgart kan lätt hamna i den striden också. Freiburg bör nog hålla tummarna för att man missar EL-gruppspel.

Vi får se, men tror en hel del lag ska va oroliga för en dålig start (Bremen börjar med Hoffenheim och Bayern tex). Dessutom saknas förstärkningar i backlinjen.
Citera
2017-07-10, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil

Du skulle inte kunna bjuda på en länk till den artikeln, låter som en kul lista att ta del av.
Citera
2017-07-11, 01:00
Medlem
Oranginas avatar
Även om jag anser att Hannovers trupp ser väldigt svag ut i dagsläget så är jag säker på att de likt Stuttgart har gjort sin läxa och kommer klara kontraktet nästa säsong. Tufft kan det mycket väl bli, men i slutändan bör båda undvika nedflyttning.

Dock är det rätt så meningslöst att diskutera om vilka som blir nedflyttade en månad innan säsongen startar och 2 månader innan transferfönstret stänger. Mycket kan, och kommer hända!

En sak är säker dock, nästa säsong kommer vara spännande som vanligt, och flertalet lag kommer kriga i botten.

Må sämsta lag åka ner
Citera
2017-07-11, 06:10
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Även om jag anser att Hannovers trupp ser väldigt svag ut i dagsläget så är jag säker på att de likt Stuttgart har gjort sin läxa och kommer klara kontraktet nästa säsong. Tufft kan det mycket väl bli, men i slutändan bör båda undvika nedflyttning.

Dock är det rätt så meningslöst att diskutera om vilka som blir nedflyttade en månad innan säsongen startar och 2 månader innan transferfönstret stänger. Mycket kan, och kommer hända!

En sak är säker dock, nästa säsong kommer vara spännande som vanligt, och flertalet lag kommer kriga i botten.

Må sämsta lag åka ner

Helt rätt vi börjar diskutera kriser och nedflyttning lite senare.
Om vi går efter oddsen hos Betsson så ligger Augsburg Hannover och Mainz sämst till.

Om jag ska tippa en sluttabell så här innan så tror jag att ligan slutar så här.

1. Bayern
2. Gladbach
3. Dortmund
4. Schalke
5. Hertha
6. Hoffenheim
7. Stuttgart
8. Leverkusen
9. Köln
10. Bremen
11. Leipzig
12. Freiburg
13. Frankfurt
14. Wolfsburg
15. Augsburg
16. Hannover
17. Mainz
18. Hamburg
Citera
2017-07-11, 06:14
Medlem
cyberkalles avatar
1860 har som bekant fått lämna Allianz och pga det så sänker Bayern sin lokalrival 28 miljoner €.
Citera
2017-07-11, 09:49
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
1860 har som bekant fått lämna Allianz och pga det så sänker Bayern sin lokalrival 28 miljoner €.

"Skänker" skulle jag inte direkt kalla det: Det är förväntade, ännu ej betalda intäkter för ett kontrakt till 2025, vilket nu upplöses. Det är generöst av FCB att gå med på det, men det går inte heller att pressa vatten ur en sten.

Icke betalda hyreskostnader kommer att bestå, men kommer inte att drivas in aktivt. Det är också generöst och konstruktivt, men inget efterskänks.

Hela lösningen hänger på att Ismaik tillstyrker lösningen på arenafrågan, innan 21/7 som är första hemmamatchen.

Han har dock som vanligt en egen agenda och har kopplat återbetalningen av ett tidigare lån till klubben med nya krav på ökat inflytande. Om inget händer så måste klubben anmäla konkurs, pengar finns det inga i kassan.

Edit: Sechzig har bett om att få lämna Allianz av kostnadsskäl, det är för dyrt att spela Regionalliga där.

Edit 2: En konkurs innebär 9 poängs avdrag enligt ligabestämmelserna, skulle förmodligen inte direkt hjälpa till, bortsett från den ekonomiska krisen.
Senast redigerad av Grus-Kalle 2017-07-11 kl. 10:29.
Citera
2017-07-11, 10:35
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
"Skänker" skulle jag inte direkt kalla det: Det är förväntade, ännu ej betalda intäkter för ett kontrakt till 2025, vilket nu upplöses. Det är generöst av FCB att gå med på det, men det går inte heller att pressa vatten ur en sten.

.

Jag är ingen ekonom men jag kallar det för att skänka då man inte får in dom pengar man borde ha fått in, men det är ju jag det och jag är ju rätt speciell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in