2017-07-08, 18:11
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ewru
Bremens första träningsmatch avbröts precis då Ajax Abdelhak Nouri bara föll ihop på planen med en kvart kvar. Riktigt otäckt.
Hjärtstillestånd har jag hört. Väldigt otäckt när sånt händer.
Citera
2017-07-08, 18:13
Medlem
Ewrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Hjärtstillestånd har jag hört. Väldigt otäckt när sånt händer.
Man antar det eftersom det tog med en hjärtstartare, men det verkar inte finnas några säkra uppgifter. Tråkig start på försäsongen. Hoppas allt går bra med Nouri.

Spelaren är hämtad med helikopter...
Senast redigerad av Ewru 2017-07-08 kl. 18:15.
Citera
2017-07-08, 19:10
Medlem
Lekmands avatar
Citat:
Spelaren är hämtad med helikopter...
Självklarhet. Bulut blev hämtad med helikopter när Freiburg mötte Frankfurt, och han hade fallit ihop och svimmat av lätt efter kollision.
Citera
2017-07-08, 20:43
Medlem
Ewrus avatar
Det var det någon typ av hjärtrubbning, men det ska nu vara stabilt. Skönt att det verkar gå bra.
Citera
2017-07-09, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Mats Hummels & Karlheinz Riedle har ju varit favoriter hos mig. Jag kan inte byta ut dem mot Thomas Helmer & Ulf Kirsten.

Mehmet Scholl däremot vore ju klockren istället för Jens Jeremies. Vi har dock redan slängt in Thomas Hässler som kreatör. Paul Breitner & Rainer Bonhof är givna. Möjligen att jag skulle kunna byta ut Torsten Frings för att balansera mer offensivt.

Hade Olaf Thon fått plats, det tycker jag.
Citera
2017-07-09, 14:15
Medlem
cyberkalles avatar
Douglas Costa går på lån under 2 år till Juventus
Citera
2017-07-09, 14:59
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Figo-28
Hade Olaf Thon fått plats, det tycker jag.

Jo, jag tänkte ju på både Olaf Thon & Thomas Hässler. Kladdade mest ner mina favoriter & satte ihop ett lag. Nu plockar jag bort Mats Hummels & kör så här istället:

Roman Weidenfeller
Andreas Brehme
Jürgen Kohler
Klaus Augenthaler
Paul Breitner
Torsten Frings
Olaf Thon
Rainer Bonhof
Thomas Hässler
Karlheinz Riedle
Rudi Völler
Citera
2017-07-09, 15:21
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Douglas Costa går på lån under 2 år till Juventus
Bra. Vi behöver bänkspelare som accepterar läget. Glad men förvånad att Juventus inte siktar högre, eller så är dom sämre helt enkelt individuellt, vilket är det troliga, och behöver stärka upp där.
Citera
2017-07-09, 16:39
Medlem
Oranginas avatar
Nästa nyförvärv är nu officiellt klart!

Chadrac Akolo, 22, hämtas in från högsta ligan i Schweiz. 15 kassar och 5 assist blev det på 34 matcher från en högerytter position.

Utav 3 nyförvärv är samtliga offensivt lagda. Donis får räknas som ersättare till Maxim och Akolo blir skadade Mané's ersättare. Mangala återstår att se vad han är tänkt för.

Känns verkligen som att offensiven är spikad nu. Kan vi få Gabigol på lån så är det trevligt, men utöver det så måste nästa rassel i telefonen vara en defensivt lagd spelare.

Första träningsmatchen drar för övrigt igång idag! Härligt!

Goda tider framöver.

Vfb ein Leben lang!
Citera
2017-07-09, 19:50
Medlem
Oranginas avatar
Dortmund-rapparen M.I.K.I har förklarat krig mot DFB

https://www.youtube.com/watch?v=1Ds_JHjXW8Q&t=1s

Tidigare har han även gjort en sång riktat mot Red Bull Leipzig

https://www.youtube.com/watch?v=mbJoDD7uTYs&t=9s

Citera
2017-07-10, 10:49
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Bra. Vi behöver bänkspelare som accepterar läget. Glad men förvånad att Juventus inte siktar högre, eller så är dom sämre helt enkelt individuellt, vilket är det troliga, och behöver stärka upp där.

Costa är ingen dålig spelare dock inte på samma nivå som Ribéry och Robben men han har ju inte gjort bort sig i Bayern. Man har blivit lite bortskämd med att ha dom två yttrarna under så lång tid.
Citera
2017-07-10, 10:51
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Trabzonspor va det som verkar ta Junuzovic för futtiga 3,5 miljoner €, de får man ingen ersättare för... Ser inte ljust ut just nu inför säsongen...

Han har tackat nej till Trabzonspor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in