Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-11, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DilsNacke
Jag beklagar dina traumatiska sexuella upplevelser.

Tack för sympatin men att ha sex vid alkoholdebuten eller däromkring är knappast unikt i landet Sverige. Jag ser det inte som något positivt men däremot händer det varje helg året runt, det de döms för är ett brott men med vuxenvärldens goda minne skulle jag vilja påstå.
Citera
2017-07-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hinkospade
Du vill skuldbelägga offret då antar jag. Hur tycker du att en berusad 13-åring ska behandlas? Förtjänade hon lite kuk i munnen eller hur menar du? Hade hon varit 11 år gammal eller 9 år, hade du sett dem som oskyldiga då med? Tror du att de här unga männen slutar utnyttja flickor i och med domen eller fortsätter de? Jag är vuxen och tycker att det är olyckligt att du som är ett barn inte fått bättre uppfostran än att förstå allvaret i det här.

YES. Skuldbelägger 13 åringen. Vad fasiken gör en snorunge FULL ute på kvällen på en fest???

Vaaaa
Alltså, VAAAA????

sluta försvara när ni inte vet ett skit. Även om det funnits samtycke klassas det som våldtäkt pga ålder .

ÄR NI själva mkt bättre när ni hänger ut en 16åring. ? NI tjatar om att 13åringen är ett barn... 16åringrn då? ÄR han vuxen? Mogen? EN man?

Var ii helvete håller hennes föräldrar hus som intr har koll på sin dotter?? Fan en 13 åring borde sova kl20 inte vara full på en fest. Skämsssssss
Citera
2017-07-11, 09:31
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jessan73
Ni som skriver om Anna Books son och tycker er veta exakt vad som hänt...Till er skulle jag vilja säga en sak: Det vet ni inte, punkt!!
Har ni verkligen inget bättre för er än att sprida saker ni inte har en aning om på en sådan oseriös sida som denna?
Det finns massor av oärliga tjejer tyvärr.......Fundera på det!!
Skall du nu försvara svinet med?

Det intressanta är väl att fråga om media har något ansvar för den uppkomna situationen? Det är ju ändå dom som fått mamman att helt inrikta sitt liv på bekräftelse istället för barnuppfostran.
Citera
2017-07-11, 09:34
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är lite svårt att förstå varför inte båda fälls. Båda var ju medvetna om hennes tillstånd, och enligt kompisarna var båda också medvetna om hennes ålder.
Kan det ha något med detta att göra ? (Domen sid 7)
Citat:
Under kvällen ropade målsäganden efter R*bin N*rdlund och gav verbalt uttryck för att hon ville ha sex med honom.
Två saker slår mig direkt, dessa snörungar hade samlats och hade med sig flera flaskor vodka ?! Det där är en knock-out drog för fan, när jag var i den åldern gömde vi oss bakom gympahallen och drack folkbärs. Kan inte tänka vad eldvattnet gör med dessa valpar.

En annan grej, vad är det för bullshit sida kriminelt.com som SÄLJER domen, 39 kr ? Tar pengar för nåt som är gratis ?
Citera
2017-07-11, 09:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
YES. Skuldbelägger 13 åringen. Vad fasiken gör en snorunge FULL ute på kvällen på en fest???

Vaaaa
Alltså, VAAAA????

sluta försvara när ni inte vet ett skit. Även om det funnits samtycke klassas det som våldtäkt pga ålder .

ÄR NI själva mkt bättre när ni hänger ut en 16åring. ? NI tjatar om att 13åringen är ett barn... 16åringrn då? ÄR han vuxen? Mogen? EN man?

Var ii helvete håller hennes föräldrar hus som intr har koll på sin dotter?? Fan en 13 åring borde sova kl20 inte vara full på en fest. Skämsssssss
Han är straffmyndig.
Citera
2017-07-11, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Hela domen mot GM bygger på ett enda vittne och dess uppfattning av vad som skedde under berusning. Samma vittne har dessutom varit nära vän med målsäganden. Vittnet har inte sett GMs kön. Hon har även givit osäkra uppgifter om övriga händelser under kvällen. Finns ingen teknisk bevisning.

Oavsett vad som faktiskt skett är bevisningen tunn. Ytterst tveksam kring rättssäkerheten om denna dom står sig i ett eventuellt överklagande i Hovrätten.

Det är bara i ytterst aocialkonservativa, muslimska länder som det för att nå en fällande dom för våldtäkt krävs att vittnen ska ha sett könet gå in i munnen/könet. Helst ska väl vittnena vara män också.

I de allra flesta fall - tex överfallsvåldtäkt - saknas personer som stär bredvid och konstaterar att de sett att våldtäktsmannen dragit ner byxor, hållt händer kring huvud, tryckt huvud mot kön (men såg ej kön) såg juckande rörelser, såg dragkedja gå upp efteråt.
Citera
2017-07-11, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han är straffmyndig.
Straffmyndig betyder inte att man är vuxen, eller myndig för den delen. Hade han varit vuxen dvs hans ålder + 5-6 år så hade han förfan aldrig fått samhällstjämst utan hade dömts till fängelse.
Citera
2017-07-11, 09:56
Medlem
Har nu läst domen. Det jag inte får ihop, det är en person som säger sig sett att hon sugit av honom men hon var inte säker på att de rörde sig om avsugning?! De andra kunde inte alls redogöra om det var så eller inte? Jag tycker han blivit fälld på rätt lösa grunder faktiskt, men jag antar att alla som skriver till Anna Book och de som kommenterar här har det helt klart för sig hur det gått till? Mänskligheten 2017... jisses!
Citera
2017-07-11, 09:56
Medlem
Studsbolls avatar
Typisk ungdomsfylla som gått snett. Alla inblandade har ett ansvar för att situationen uppstått; är man gammal nog att samlas i grupp med en uppenbar avsikt att bli drängfulla är man stor nog att inse att dylikt är extremt förutsägbart. GM är säkert en skitunge av värsta sort, liksom de övriga inblandade. Om verkligt ansvar för händelsen ska utkrävas är det av personen som gjorde spriten tillgänglig och samtliga föräldrar. Att socialtjänsten varit innlandad kring GM under tiden före brottet tyder på bristande föräldraskap. Är fru Book för upptagen med att twittra och ringa Aftonbladet om brutna naglar och tovor i håret för att fostra sina barn?
Citera
2017-07-11, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Straffmyndig betyder inte att man är vuxen, eller myndig för den delen. Hade han varit vuxen dvs hans ålder + 5-6 år så hade han förfan aldrig fått samhällstjämst utan hade dömts till fängelse.

Du tycker att 13åringens föräldrar ska hålla koll på henne..

Detta för att en 16årig sprit langare vid namn Antonio Book inte ska trycka sin kuk i hennes mun när hon är i ett hjälplöst tillstånd? Det låter rimligt, vi ska inte inskränka minderåriga men straffmyndiga Antonios rättighet att langa sprit, våldta och apa runt. Alla andra får helt enkelt hålla sig hemma..

Eller så kanske Anna Book kan sära på låren om nu sonen har sådana behov, men det är klart, det är alla andra som ska se till att hennes son inte våldtar..

Du borde skämmas.. Är man stor nog att stoppa snoppen i en redlös tjejs mun så är man stor nog för att också stå för det..
Citera
2017-07-11, 10:14
Medlem
anothes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Du tycker att 13åringens föräldrar ska hålla koll på henne..

Detta för att en 16årig sprit langare
Man bör iaf fråga sig vad det är för föräldrar vars 13-åriga unge dricker vodka.

PS spritlangare, det är viktigt det här med särstavning annars kan pengarna hamna i kassa skåp.
Citera
2017-07-11, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anothe
Man bör iaf fråga sig vad det är för föräldrar vars 13-åriga unge dricker vodka.

PS spritlangare, det är viktigt det här med särstavning annars kan pengarna hamna i kassa skåp.

Skyller på äpple i det fallet..

Köper inte det argumentet, det bör årliga en 16årig spritlangares föräldrar att se till honom på motsvarande sätt som en 13årig redlös tjejs föräldrar bör se efter sitt barn?

Men i vanlig ordning så ska lilla Antonio få langa sprit, leva rövare och trycka snoppen i redlösa tjejer. Det är helt enkelt tjejernas föräldrar som får se efter sina barn så de inte kommer i vägen för lilla Antonio som det är så synd om..

Av Antonios omgivning att dömma så är det nog inte sista gången en tjej får honom i sig mot sin vilja, ursäkterna haglar och det är alla andras fel att just hans snopp hamnade i munnen på en redlös flicka..

Vidrigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in