Citat:
Ursprungligen postat av
svartklubben
Om man har med en riktig gängkriminell att göra som man vet kommer göra ens liv till ett helvete under straffet och efter straffet då? Ska man inte välja sina strider lite
Klart att man ska agera smart, oavsett vem man har att göra med. Det är inget självändamål att gå in i fighter. Men om valet är att ta en fight - och helst vinna eller åtminstone visa att man inte backar - eller att bli någons bitch för resten av voltan, då är valet enkelt eller hur?
Jag har varit med om många situationer genom åren där relativt tunga snubbar har börjat munhuggas och efteråt kommit in på cellen och bett om ursäkt för att de spårat ur. Hade aldrig hänt om jag betett mig som ett mähä och bara lagt mig ner och tagit verbal skit.
Man måste kunna läsa av folk och se med vem det ens är värt att diskutera. Mot riktiga psykopater (och såna finns det på kåken kan jag lova) är det bara stenansikte på som gäller, så får de välja om de vill ta det till nästa nivå eller inte.
Det märks på folk om de är bara är tomma hot de kommer med eller om det finns något mer bakom. 90% av all kommunikation är kroppsspråk och icke-verbal.