2017-07-09, 16:51
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Är det en långvolta enligt dig?

När du säger en "långvolta" så är det definitivt inte två månader utan minst två år du måste ha menat men inte ens två år är en långvolta.
Två år! Jag hade ju inte mördat någon! Om det är någon tröst för dig så kan jag ju säga att det kändes som två år.
Citera
2017-07-09, 16:57
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Två år! Jag hade ju inte mördat någon! Om det är någon tröst för dig så kan jag ju säga att det kändes som två år.

Så det var en tvåmånaders boja.

Räknas inte som en långvolta.

Inte på långa vägar.
Citera
2017-07-09, 18:03
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Så det var en tvåmånaders boja.

Räknas inte som en långvolta.

Inte på långa vägar.
Allt är väl relativt. Jag tyckte det var lång tid i alla fall och under tuffa omständigheter. Har du någon källa på vad som är långvolta och vad som inte är
det?
Senast redigerad av AdamBomb 2017-07-09 kl. 18:20.
Citera
2017-07-09, 18:46
Medlem
bigmackos avatar
Kan en ''vanlig person'', ej gängkriminell eller dylikt, som endast fått ett par månader hamna på en klass 2a? Dvs inte bli knallad dit utan hänvisas till en klass 2a som anstalt för avtjäning av straff.
Citera
2017-07-10, 04:56
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Kan en ''vanlig person'', ej gängkriminell eller dylikt, som endast fått ett par månader hamna på en klass 2a? Dvs inte bli knallad dit utan hänvisas till en klass 2a som anstalt för avtjäning av straff.

Vad menar du med 'en vanlig person'? Tidigare ostraffad, ordnade förhållanden eller vad?

Om det handlar om en svensson som är ostraffad och har sysselsättning om dagarna så kommer inte ens anstaltstid ifråga i 9 fall av 10.
Citera
2017-07-10, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Håller (som vanligt) med Novus svar ovan.

Mitt generella svar skulle nog bli - märker folk att du backar så får du kallt räkna med att ta det i tvåan om och om igen. Man backar aldrig på kåken.

Om man har med en riktig gängkriminell att göra som man vet kommer göra ens liv till ett helvete under straffet och efter straffet då? Ska man inte välja sina strider lite
Citera
2017-07-10, 11:02
Medlem
ExConvicts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartklubben
Om man har med en riktig gängkriminell att göra som man vet kommer göra ens liv till ett helvete under straffet och efter straffet då? Ska man inte välja sina strider lite

Klart att man ska agera smart, oavsett vem man har att göra med. Det är inget självändamål att gå in i fighter. Men om valet är att ta en fight - och helst vinna eller åtminstone visa att man inte backar - eller att bli någons bitch för resten av voltan, då är valet enkelt eller hur?

Jag har varit med om många situationer genom åren där relativt tunga snubbar har börjat munhuggas och efteråt kommit in på cellen och bett om ursäkt för att de spårat ur. Hade aldrig hänt om jag betett mig som ett mähä och bara lagt mig ner och tagit verbal skit.

Man måste kunna läsa av folk och se med vem det ens är värt att diskutera. Mot riktiga psykopater (och såna finns det på kåken kan jag lova) är det bara stenansikte på som gäller, så får de välja om de vill ta det till nästa nivå eller inte.

Det märks på folk om de är bara är tomma hot de kommer med eller om det finns något mer bakom. 90% av all kommunikation är kroppsspråk och icke-verbal.
Senast redigerad av ExConvict 2017-07-10 kl. 11:27.
Citera
2017-07-10, 13:16
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Allt är väl relativt. Jag tyckte det var lång tid i alla fall och under tuffa omständigheter. Har du någon källa på vad som är långvolta och vad som inte är
det?

Källan är dels sunt förnuft och en egen erfarenhet.

Du förolämpar andra genom att ens säga att det var en tung och lång volta.

Denna tråd är nog inte för dig alls.
Citera
2017-07-10, 16:06
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Källan är dels sunt förnuft och en egen erfarenhet.

Du förolämpar andra genom att ens säga att det var en tung och lång volta.

Denna tråd är nog inte för dig alls.
Mitt sunda förnuft och egna erfarenhet säger mig att du förolämpar andra genom att tala om för dem vilka trådar de inte ska skriva i.
Citera
2017-07-10, 16:13
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Mitt sunda förnuft och egna erfarenhet säger mig att du förolämpar andra genom att tala om för dem vilka trådar de inte ska skriva i.

Har jag sagt att du inte får skriva i denna tråd?

Men eftersom du tog upp det själv så heter ju tråden "Hur var det att sitta i fängelse?" och det har du inte gjort utan du kanske bör hålla dig till denna tråd (FB) Hur det var att ha Fotboja (iöv)!!!

Två månaders långvolta med fotboja som var tuff att avtjäna

Ja mycket skall man höra innan öronen trillar av.
Citera
2017-07-11, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExConvict
Ojdå, ok - Skenäs är helt ok, har flera polare som gick dit när jag satt på Skänninge - ingen klagade, tvärtom.

Vill minnas att Skenäs har bojor för hålla koll på intagna.

Hej, om du suttit nyligen i Skänninge, hur var det med besökstiderna då?
På KV's sida står att det är 2,5 timme förmiddag eller eftermiddag, men jag har hört att de kan vara mer generösa och låta besökaren stanna emellan när man blivit mer "känd" i huset så att säga och om besöksrummen inte är uppbokade.
Vad var din erfarenhet?
Citera
2017-07-12, 01:35
Medlem
Copiadyos avatar
Citat:
Kan berätta om mina egna erfarenheter då jag suttit en långvolta på två. Det var helt hemskt. Man fick knappt gå ut och ta frisk luft, vakterna kom ibland och begärde utandningsprov och de man satt med var illaluktande gaphalsar som inte hade vett att bete sig.

Fråga på om ni vill veta något.

De man satt med ?
Du hade ju boja så Du?

Sjukaste inlägget jag läst.. långvolta med 2m med boja... vad är en kort volta då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in