2017-07-08, 21:15
Medlem
..
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visst,men money talks till slut i dagens fotboll.Det är därför som en historiskt rejält mindre klubb än oss såsom till exempel Chelsea befinner sig där de gör idag.
Utan pengar har man ingen chans.Fortsätter våra dyngrika kineser att spendera på Wolves så kommer vi tvivelsutan att både nå och etablera oss i Premier League,och spenderar gör de ju fortsatt..onekligen.
Sedan håller jag med om att annat också måste funka..men utan grundfundamentet pengar är man körd från början till slut.Så är det bara.Det är inget kul,men så ser ju verkligheten bara ut anno 2017.
Citera
2017-07-08, 21:23
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visst,men money talks till slut i dagens fotboll.Det är därför som en historiskt rejält mindre klubb än oss såsom till exempel Chelsea befinner sig där de gör idag.
Utan pengar har man ingen chans.
Sedan håller jag med om att annat också måste funka..men utan grundfundamentet pengar är man körd från början till slut.Så är det bara.

Du måste skriva ut ironi på forum,folk fattar inte sådant.
Citera
2017-07-08, 22:34
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IfIWereAGirl
Du måste skriva ut ironi på forum,folk fattar inte sådant.

Såklart.....
Citera
2017-07-08, 22:48
Medlem
Enligt Sky så ska Rooney - som i det närmaste är klar för Everton - gå ner ganska rejält i lön. Detta för att säkra en flytt i syfte att få speltid fram till VM i ryssland. Inget om att United betalar mellanskillnaden, men det kan nog mycket väl vara så.

I övrigt skriver French Football att PSG har snott Dani Alves mitt framför näsan på City. Ingen sommar utan åtminstone en stor "hijacking" av en spelare. Gött så.
Trevliga nyheter för Spurs det här. City lär vara än mer desperata för att fixa Walker nu. Och frågan är om inte Chelseas svaga silly så här långt kommer pressa klubben att försöka fixa fram Alex Sandro - vilket knappast lär accepteras av City....
Senast redigerad av mushymushy 2017-07-08 kl. 22:52.
Citera
2017-07-08, 23:44
Medlem
Ang. Lukaku, Raiola och United.

Får inte agenterna procent på köpesumman? och eftersom den är samma från båda klubbar borde det vara lika mycket vilken klubb han än valt. Detta kan också vara något jag bara fått för mig, det kanske inte är så svart/vitt.
Citera
2017-07-09, 00:32
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Enligt Sky så ska Rooney - som i det närmaste är klar för Everton - gå ner ganska rejält i lön. Detta för att säkra en flytt i syfte att få speltid fram till VM i ryssland. Inget om att United betalar mellanskillnaden, men det kan nog mycket väl vara så.

I övrigt skriver French Football att PSG har snott Dani Alves mitt framför näsan på City. Ingen sommar utan åtminstone en stor "hijacking" av en spelare. Gött så.
Trevliga nyheter för Spurs det här. City lär vara än mer desperata för att fixa Walker nu. Och frågan är om inte Chelseas svaga silly så här långt kommer pressa klubben att försöka fixa fram Alex Sandro - vilket knappast lär accepteras av City....

Snott? Enklare att skriva det när man vet att det är klart. Ingenting är klart ännu, och varför skulle Dani vilja psg egentligen? Mer lön? Känns ju mer relevant att fixa titlar med Pep
Citera
2017-07-09, 00:34
Medlem
foool13s avatar
Ignacio Camacho till Wolfsburg (från Malaga).. lite tråkigt då att han inte kom till PL kan jag personligen tycka. Väldigt duktig spelare.

https://twitter.com/VfLWolfsburg_EN/status/883723156321685504
Senast redigerad av foool13 2017-07-09 kl. 01:20.
Citera
2017-07-09, 09:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Lol.. hur funkar det här egentligen.

https://twitter.com/SkyKaveh/status/883433850856243200

Chelsea vägrar att betala Raiola lika mycket eller de fick ingen deal helt enkelt. Ingen aning om hur sånt här funkar..
Eller bara påhitt.

Edit: uppföljning..

Vem fan tror på det här egentligen.. jag kanske.

Det är väl ganska lätt att tro på. Raiola har säkert skrivit kontrakt med sina spelare från väldigt ung ålder. De får pengar då som unga okända för att han sedan ska ha rätt att själv bestämma vad nu de ska gå till för lag i framtiden. Vissa kommer han nu betala ut pengar på i onödan medan då vissa som Lukaku kommer bli en jackpott. Det han där kommer bestämma kommer helt och hållet att handla om hur mycket kosing just han kommer tjäna vid varje affär. I detta fall blev då mer kosing till han personligen gällande att det blev Man United snarare än Chelsea.
Citera
2017-07-09, 11:41
Medlem
preben12s avatar
Citat:

Ser inte hur det skulle vara trevliga nyheter för Tottenham? Att släppa sin ordinarie högerback till en konkurrent i ligan skulle jag knappast kalla "trevliga nyheter". Även om man skulle få en fantasisumma (säg £45-50 M) så skulle laget vara svagare och det skulle sända helt fel signaler till resten av truppen.
Citera
2017-07-09, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av preben12
Ser inte hur det skulle vara trevliga nyheter för Tottenham? Att släppa sin ordinarie högerback till en konkurrent i ligan skulle jag knappast kalla "trevliga nyheter". Även om man skulle få en fantasisumma (säg £45-50 M) så skulle laget vara svagare och det skulle sända helt fel signaler till resten av truppen.
För att en högerback alltid bara är en högerback och det trevliga ligger ju just i att City lär vara smått desperata och hosta upp ett ganska rejält överpris.

Sända ut fel signaler har väl Spurs isf alltid gjort när man sålt Berbatov, Modric, Bale mfl. Skillnaden nu är att det inte är en bärande offensiv kraft utan just en högerback som man borde kunna ersätta utan större problem.
Citera
2017-07-09, 13:06
Medlem
preben12s avatar
Citat:
För att en högerback alltid bara är en högerback och det trevliga ligger ju just i att City lär vara smått desperata och hosta upp ett ganska rejält överpris.

Sända ut fel signaler har väl Spurs isf alltid gjort när man sålt Berbatov, Modric, Bale mfl. Skillnaden nu är att det inte är en bärande offensiv kraft utan just en högerback som man borde kunna ersätta utan större problem.

Håller inte med. Ytterbackarna är vitala till Tottenhams spelidé eftersom laget saknar någon riktig ytter med fart (N'koudou undantaget). Och bara för att man får bra betalt för en spelare betyder inte det att man bara kan köpa in en ersättare på studs.

Jag förstår det ur Walkers perspektiv dock om han vill lämna och ur en ekonomisk synpunkt är det en bra affär för Tottenham också. Eftersom han lever på sin snabbhet och "atletism" så har han ett begränsat antal år kvar innan han börjar tappa som spelare. Att då kunna dubbla sin lön i 4-5 år Man City är en no-brainer samtidigt som Tottenham håvar in £50M. När han börjar tappa sin snabbhet så kommer han vara en ytterst medioker spelare då han saknar spelförståelsen för att väga upp det. Han har alltid varit en "recovery-defender" som ligger 1-2 meter fel men som löser det ändå pga av sin snabbhet. Men jag vidhåller att man inte bör sälja honom till en ligakonkurrent.

Berbatov var den senaste spelaren man släppte till ett annat lag i PL (av lagets bästa spelare) och det var 2008 och då bestod resten av laget av spelare som Alan Hutton, Pascal Chimbonda och Jermaine Jenas och man hade slutat 11 i ligan säsongen innan. Bale och Modric gick utomlands till Real vilket är en rejäl skillnad mot att Walker skulle gå till Man City.
Citera
2017-07-09, 14:01
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Snott? Enklare att skriva det när man vet att det är klart. Ingenting är klart ännu, och varför skulle Dani vilja psg egentligen? Mer lön? Känns ju mer relevant att fixa titlar med Pep
Med de nya reglerna med retroaktiv avstängning för filmning, så känns det som fel säsong för Dani Alves att flytta till PL. Kanske därför som han funderar på PSG då han mest hade suttit på läktaren i City
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in