2017-07-08, 08:02
Medlem
[quote=divadnil|61162743]
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Cleolin, här skriver kungkarl ett svar till prinzezzan. Noterar att RA mamma varit chef över hemtjänsten. Någon inom hemtjänsten hade tyckt sig se PR bror i en bil och dragit slutsatsen att PR också varit i stan. En tillfällighet? Anonyma utpekande av PR gjorde så att fokus helt hamnade på honom...
Ok, tack! Det var då sjutton att jag inte hittade det där om shorts en.
Att han skulle ha visat intresse för H på Stadt då?
Citera
2017-07-08, 08:11
Medlem
[quote=cleolin|61162755]
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ok, tack! Det var då sjutton att jag inte hittade det där om shorts en.
Att han skulle ha visat intresse för H på Stadt då?
Har inte hittat det än.
Citera
2017-07-08, 08:14
Medlem
Nedan citerat Kvasta-Sara från 2012-02-11, inlägg 5053. Man får klicka sig dit för hon har citerat anv Blooddust vilken hade lagt in spoilers till ett par intressanta artiklar som inte kommer med i det här citerade. Går inte att länka direkt till Blooddust's inlägg via Kvasta-Saras dito.

Det jag undrar över är om någon har en aning om vem mannen kan vara som lär ha setts prata med Helena ett par veckor innan försvinnandet. Se artikeln i Bloodust's första spoiler, under rubriken Mystisk man.
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Artikeln från Lasse Strömqvist i GP 1994( och även uttalandet i "Veckans brott" från Pelle Jenven) angående den så kallade "shortsmannen" vid 04.30-tiden på sjukhusparkeringen tycker jag understryker att det finns en viss angelägenhet från polishåll i att få klarhet i vem denna person klädd i vita shorts är. Personen har ju trots polisens vädjan inte gett sig till känna än såvitt jag vet. Motbevisa mig gärna!
Senast redigerad av cleolin 2017-07-08 kl. 08:37. Anledning: Blooddust var det som hade lagt in spoilers till artiklar
Citera
2017-07-08, 08:26
Medlem
Till Återvändsgränd4 : När var det (vilken tid) du tog en taxi ihop med alibi nu igen? Och hur många var ni i taxin? Tycker att jag har sett uppgifter både om att ni skulle ha varit flera och att ni bara var två.
Citera
2017-07-08, 08:32
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ähum, är väl bara att regga ett konto på FB & ställa frågan? Varför skulle trovärdigheten dippa vid ett nekande till att vara "pilot"? När vi inte vet vem "pilot" är?

Om man frågar ngn nu om vederbörande är pilot och den personen då nekar och avfärdar påståendet så memorerar man det, och sedan om det senare (veckor, månader) visar sig att vederbörande visst är pilot så har personen alltså bevisligen ljugit dig rakt upp i ansiktet och det är en intressant aspekt av den personens trovärdighet! Det säger en del om personens psyke.
Citera
2017-07-08, 08:41
Medlem
Har / hade T.S eller nån i hans nära umgänge tillgång till båt 92?
Citera
2017-07-08, 08:43
Medlem
BlurryFace69s avatar
Från chatten på radion:
P: Mannen inne på discoteket som ville ha hennes uppmärksamhet och pilot är troligtvis samma person?
Mats, Sveriges Radio: Ja, det är samma person som nyligen anhölls.
13:31, 15 June 2017

Visst tusan MÅSTE det finnas flera personer som har sett detta på Stadt!!
Varför är det ingen som talar om vem det är??
Om det är någon av de omnämda fär nu tidigare!
Citera
2017-07-08, 08:44
Medlem
Det här kommer bli min första och sista inlägg här..jag känner att jag måste skriva något om de elaka rykten som sprids här.

Tycker det är helt bisarrt att det skrivs om RT här inne. Jag förstår att han är en lätt måltavla då han känner många, har många vänner på FB och där är ärlig om sina alkoholproblem och att han mår dåligt över detta. Att han har problem med alkoholen har INGET men Helena att göra. Ni som känner honom vet varför han fått denna sjukdom. Men han är världens snällaste och mest omtänksamma person och han skulle aldrig
1. Kunnat göra någon illa, oavsett tillstånd.
2. Hålla tyst om en sådan sak i 25 år.

Ni som vet vem han är också medvetna om att han är nästan 2 meter lång. 1992 var han också väldigt gänglig/smal jämfört med idag. Hade det varit han som något sett, så hade nog snarare det varit det som hade varit signalementet för "mannen på bron".

Han verkar ha kommit in i denna tråd pga av att han brukade bära shorts på denna tid, vilket det tydligen finns något vittnesmål på att en misstänkt gärningsman ska ha gjort denna kväll. Jag säger bara ursäkta? Hur många var den inte som bar shorts sommaren 1992 samt denna juni-kväll då Helena försvann?!!

Han mamma har aldrig varit chef för eller jobbat på hemtjänsten!!

Och nej, han skriver INTE på Facebook varje dag...

Att han bytt namn till RT istället för RA beror enbart på att det inte är så kul att ha ett av Sveriges vanligaste efternamn. Han har dessutom släkt på sin pappas sida som heter T** så det är inga konstigheter.

Det är inte han som är pilot eller någon annan misstänkt i detta fall.. Så är det bara. Ni slösar er tid när ni diskuterar honom här. Jag räknar inte med att de hajar som skriver inlägg här kommer sluta trakassera honom men till alla er andra som passivt följer tråden, DET HÄR ÄR BARA ELAKA RYKTEN MOT EN PERSON SOM ÄR EN LÄTT MÅLTAVLA. Jag blir sjukt besviken om ni som känner honom eller står hans familj nära på något sätt tror på detta skitsnack...

Tack för mig!
Senast redigerad av Elle.Lonn 2017-07-08 kl. 09:00.
Citera
2017-07-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej nu får du ge dig lubbe75!!! RT skriver och har skrivet nästan varje dag hela året. På sin Facebook alltså.
Jag har noterat och gått bakåt i tiden tittat på dina inlägg och du verkar jobba hårt på att styra bort från RT.. Hm!

Därför jag skrev felpost. Lugn å fin! Jag har tydligen inte sett hans sida som andra. Försöker inte styra ngt men tror inte på honom, där har du rätt.
Citera
2017-07-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej, jag har en vän som är FB kompis med RT så jag har tillgång till hans sida han skriver varje dag och har så gjort väldigt många månader, år!
Därför reagerade jag väldigt starkt på när Ludde skrev att han skriver väldigt sällan när han i själva verket skriver nästan varje dag om inte varje dag !

Kan det vara så att om man inte är vän med RT på FB att man inte kan se alla hans inlägg? För vi ska väl hålla oss till sanningar här. När det gäller TS så kan jag se att han skriver väldigt ofta också. Vad jag pratade om förut var datumen då de båda hade 2dgrs uppehåll som jag sa förut
RT 30-31 och TS 1-2 som stämmer in på när pilot skulle varit frihetsberövad.
Men nu verkar det ju som många har skrivit av RT för att han har varit nämnd i tråden vad var det han var nämnd för? Och när var det? Någon som vet! Jag tänker att om han bara har blivit nämnd snabbt här i tråden och speciellt med namnet Andersson så kanske inte polisen tänkte på det, vi visste ju inte detta jag menar det tog ju ett tag innan någon kom ihåg att han har blivit nämnd ..
vill inte avskriva RT bara för att personen ifråga kanske glömde att han har varit nämnd med byte av efternamn och allt.
Jag har svårt att tro att det skulle vara RT som har gjort detta men jag har också svårt för att tro att TS har gjort detta mot Helena.
Är det någon som vet varför RT var nämnd och i vilket sammanhang?

Precis, jag ser inte alla hans inlägg så försöker knappast missleda med flit, därav felpost.
Citera
2017-07-08, 09:32
Medlem
Tack Elle

Lägg avundsjuka och missundsamhet åt sidan med falska anklagelser. Vi spiller tid.

Låt oss hålla oss till fakta och lägga färdigt pusslet.
Citera
2017-07-08, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Till Återvändsgränd4 : När var det (vilken tid) du tog en taxi ihop med alibi nu igen? Och hur många var ni i taxin? Tycker att jag har sett uppgifter både om att ni skulle ha varit flera och att ni bara var två.

Vi var fem personer i detta sällskap. Eftersom det inte går att åka fem personer i samma taxi, så fick en av oss välja att åka en egen. Jag valde att åka med den ena personen i taxin. Så följande blev tre personer i en av taxin och två personer i den andra.
Klockan skall ha hunnit bli ca 03:00 eller något strax efter. Ofta fick man vänta på att få en taxi, då det var många som ville åka hem med taxi en lördag. Det var oftas kö till det blev ens tur att åka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in