2012-02-10, 00:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zahara99
Xeitum: Du verkar insatt i personerna bakom initialer som förekommer i tråden? Kanske kan du tänka dig att bemöta mina frågor om BW, som jag ställde i ett tidigare inlägg? Du behöver inte outa namn, den informationen har jag redan, däremot möjligen bringa reda i de frågor jag yttrat...

Tackar på förhand!

P.S Självfallet får andra bemöta frågorna. De är inte öronmärkta för någon speciell person att besvara...

Bedömer inte mig själv som speciellt insatt, finns säkerligen de som är mer insatta. Följer dock tråden o hoppas på att det dyker upp nå'n matnyttig pusselbit då o då.

Beträffande BW så finns det en hel del yttrande från skribenter i tråden som pekar åt att han skulle kunna vara inblandad. Det som bl.a skulle kunna visa på hans oskuld är att han o H skulle varit väldigt tajta, som syskon. Han påstås även ha varit kvar (hur länge?) på statt när H gick därifrån. Har delvis pga detta personligen lite svårt att se honom som direkt inblandad i själva dådet. Utesluts däremot inte helt, olyckor händer ju så lätt speciellt när droger är inblandade.

Fick svar via pm ang. PK. Hade han redan -92 samma politiska tycke som idag så kan det ju vara åtminstone en antydan till motiv att börja gruffa med någon som inte delar hans åsikter och/eller agerar på ett sätt som sticker i ögonen, alltså ex.vis H.

PT? (HA?), RA?
Citera
2012-02-10, 09:26
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan killen/mannen som ev. sågs med Helena efter bron vara en person med initialerna RA?

Intressant fråga.
Kopplingen till hemtjänstens bilar Renault 19 Mariestad kan isåfall dyka upp igen.
Är det den R.A Du avser och frågar om och vad jag tror vem det är,så kan det även vara frågan om shorts.

Vill Du vidareutveckla dina tankar så är jag gärna med.
Citera
2012-02-10, 15:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Intressant fråga.
Kopplingen till hemtjänstens bilar Renault 19 Mariestad kan isåfall dyka upp igen.
Är det den R.A Du avser och frågar om och vad jag tror vem det är,så kan det även vara frågan om shorts.

Vill Du vidareutveckla dina tankar så är jag gärna med.

Det verkar vara samma person. Jag har fått detta namn, men vet ingenting mer (bara namnet). Det var inget påstående från personen, att det skulle vara RA, utan bara en fråga. Därför blev jag nyfiken och skickar nu frågan vidare.
Citera
2012-02-10, 18:12
Medlem
Jourhavandes avatar
Citat:
Kan killen/mannen som ev. sågs med Helena efter bron vara en person med initialerna RA?

Har den så kallade PM gruppen kommit fram med något namn eller teori i fallet?
Citera
2012-02-10, 20:44
Medlem
Har precis tagit mig igenom tråden. Är relativt grön i fallet men har efter en sväng hemma i mstad fått något som snurra i huvudet. Jag måste bara få veta vem denne BW är?
Citera
2012-02-10, 22:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av beemer89
Har en säker källa som VET att det är herr krämer som är skyldig, återkommer med mer info när jag träffat honom han kan inte säga allt på tele nu för han sitter bakom galler
Har du erhållit någon mer information?
Citera
2012-02-10, 22:46
Medlem
kungkarl12es avatar
Citat:
Det verkar vara samma person. Jag har fått detta namn, men vet ingenting mer (bara namnet). Det var inget påstående från personen, att det skulle vara RA, utan bara en fråga. Därför blev jag nyfiken och skickar nu frågan vidare.

Ok. förstår din nyfikenhet, jag är lika nyfiken på detta spår som du.
Men tänk då på Svt veckans brott med tv-material där Polisen är intresserad av iaktagelsen sjukhuset med vit bil och man med shorts.
Vit bil tror jag menas med hemtjänstens vita bilar renault 19 och shortsmannen som efterlyses ska kunna ha haft någon koppling till sjukhuset.
Därför är R.A intressant utöver marieholmsbron iaktagelsen.

Så jag bollar över mina tankar igen till dig Prinzezzan eller varför inte till någon annan på tråden att utveckla tankegångarna mera om ovan inlägg?
Citera
2012-02-10, 23:16
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jourhavande
Har den så kallade PM gruppen kommit fram med något namn eller teori i fallet?

Om det nu finns en "PM-grupp", så är det ingen jag är med i. Därför kan jag tyvärr inte svara dig på din fråga.

Kan dock tänka mig personer som "samarbetar" och har kontakt, så jag skickar din fråga vidare till dem.
Citera
2012-02-10, 23:22
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungkarl12e
Ok. förstår din nyfikenhet, jag är lika nyfiken på detta spår som du.
Men tänk då på Svt veckans brott med tv-material där Polisen är intresserad av iaktagelsen sjukhuset med vit bil och man med shorts.
Vit bil tror jag menas med hemtjänstens vita bilar renault 19 och shortsmannen som efterlyses ska kunna ha haft någon koppling till sjukhuset.
Därför är R.A intressant utöver marieholmsbron iaktagelsen.

Så jag bollar över mina tankar igen till dig Prinzezzan eller varför inte till någon annan på tråden att utveckla tankegångarna mera om ovan inlägg?

Men "shortsmannen" på sjukhusparkeringen var ju aktuell för flera år sedan. Är inte han överspelad i dag?
Citera
2012-02-11, 00:16
Bannlyst
Citat:
Men "shortsmannen" på sjukhusparkeringen var ju aktuell för flera år sedan. Är inte han överspelad i dag?
Menar du att han inte är aktuell i nuläget? Varför då kan man ju undra? Har denna "shortsman" gett sig till känna?
Citera
2012-02-11, 00:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvasta-Sara
Menar du att han inte är aktuell i nuläget? Varför då kan man ju undra? Har denna "shortsman" gett sig till känna?

Jag tror i alla fall att han är identifierad. Om han är aktuell fortfarande, vet jag inte.
Citera
2012-02-11, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blooddust
Vi kör ett antal artiklar till, när jag ändå är igång.

Nedan följer en artikel från Göteborgs-Posten som publicerades 94/06/07 skriven av Lasse Strömqvist.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel som publicerades 95/01/24 skriven av Anders Pihlblad.

Nedan följer en Aftonbladet-artikel som publicerades 96/05/20 skriven av Lena Olsson.

Fler artiklar följer nedan.
Artikeln från Lasse Strömqvist i GP 1994( och även uttalandet i "Veckans brott" från Pelle Jenven) angående den så kallade "shortsmannen" vid 04.30-tiden på sjukhusparkeringen tycker jag understryker att det finns en viss angelägenhet från polishåll i att få klarhet i vem denna person klädd i vita shorts är. Personen har ju trots polisens vädjan inte gett sig till känna än såvitt jag vet. Motbevisa mig gärna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in