2017-07-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tritonus
Har TS varit lärare åt Helena? Han var ju lärare på Högelid men där gick väl inte Helena? Eller kan han ha varit vikarie på Vadsbo? Om han nu ens var lärare när hon gick i skolan vill säga..

Vem som var lärare åt henne 3år innan 92 och tidigare är väl mindre intresssant? I alla fall känns det så. Troligen var det mest högelid. Andra vet bättre.
Citera
2017-07-07, 22:33
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Den 31 maj var TS enligt Facebook utomlands, därefter finns inget publikt inlägg förrän den 3 juni. Jag kan inte se om inlägget den 3:e gjorts från hemmaplan eller från annat land.

Den 14 juni säger polisen att en man anhöll "för ett par veckor sedan".

Ganska tight om det är TS.

Jag har också kollat det där. Har för mej dom sa "för nån vecka sen". Har letat men hittar det inte. Jag fick det iaf till att han satt anhållen nån gång under vecka 23, som börjar 5:e Juni.
Citera
2017-07-07, 22:38
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Men visst, inget är omöjligt, dom kan ju ha mött upp "pilot" och gjort intervjun när dom var på väg till Mariestad eller i samband med att dom åkte därifrån.

Det var ungefär så jag tänkte. Men det kan givetvis ha varit vid ett annat tillfälle.
Citera
2017-07-07, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Skämtar ni? Klart jag inte kan fråga då jag saknar konto på Facebook.

Det handlar inte om att erkänna, det handlar om att förneka att man är pilot.
att förneka man är pilot betyder att man ligger ännu mer i klistret och har ännu mer mindre trovärdighet om man ljuger om det faktumet.
Hade du själv ljugit om den frågan om du vart pilot? Sedan i så fall riskerat få ännu mindre trovärdighet stämplat i din panna (filosofiskt sett).

Ähum, är väl bara att regga ett konto på FB & ställa frågan? Varför skulle trovärdigheten dippa vid ett nekande till att vara "pilot"? När vi inte vet vem "pilot" är?
Citera
2017-07-07, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jag har också kollat det där. Har för mej dom sa "för nån vecka sen". Har letat men hittar det inte. Jag fick det iaf till att han satt anhållen nån gång under vecka 23, som börjar 5:e Juni.

Intressant!

Det enda jag hittar är "ett par veckor sedan" från den 14 juni:

Citat:
För ett par veckor sedan anhölls mannen och förhördes. Han nekar till alla anklagelser

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt

Tyvärr inte särskilt exakt.
Citera
2017-07-07, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Intressant!

Det enda jag hittar är "ett par veckor sedan" från den 14 juni:

http://mariestadstidningen.se/mariestad/2017/06/14/han-ar-fortfarande-misstankt

Tyvärr inte särskilt exakt.
I intervjun som publicerades 28 juni står "Det är nu ungefär en månad sedan polisen tog in honom och delgav honom misstanke om mord..."
Citera
2017-07-07, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Kärnfrågan blir om de tidigare i tråden utpekade misstänkta personerna skulle kunnat vart två, en trio? Eller kvartett? Eller ngt annat? Kände de varandra? Tydligen om de umgicks i samma bekantskapskrets runt Helena.
RT och TS Är ju Facebook vänner! Dessutom har RT ett gammalt foto på när han och TS spelade fotboll ihop eller om TS bara varit tränare. En bekant till mig och jag satt och tittade på hans sida ( han är fb kompis med RT )tror det var måndag och på detta foto så var en massa taggade inklusive TS. Såg senare fotot på TS Facebook sida men ett par dagar senare var det borta .. lite skumt I alla fall detta var Torsö fotbollslag det såg ut som RT var målvakt och TS tränare / spelare.
TS hade lockigt mörkt hår RT hade färgat håret in någon gul/blond färg med sitt mörka hår under ( enbart av intresse eftersom detta var nittiotal )

Vi kollade också en annan sak, Aftonbladet skrev en artikel den 14e juni och i den stod det att det var nu två veckor sedan pilot var anhållen / frihetsberövad Alltså så måste pilot suttit anhållen i slutet av maj / runt 1 juni någon gång. På RTs fb har han ett uppehåll 30-31 och TS 1-2 juni bara en observation ..
Citera
2017-07-07, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Fråga BW, han pratade med H innan hon började gå hemåt. Han kanske såg pilot gå efter. Eller så såg han något när han tog bilen därifrån, var den nu stod parkerad!..Han var kanske inte helt nykter så den kanske var parkerad hemma...

Hett tips helt klart. Han om någon borde veta. Frågan är om han vill berätta.
Citera
2017-07-07, 23:47
Medlem
Rudges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
RT och TS Är ju Facebook vänner! Dessutom har RT ett gammalt foto på när han och TS spelade fotboll ihop eller om TS bara varit tränare. En bekant till mig och jag satt och tittade på hans sida ( han är fb kompis med RT )tror det var måndag och på detta foto så var en massa taggade inklusive TS. Såg senare fotot på TS Facebook sida men ett par dagar senare var det borta .. lite skumt I alla fall detta var Torsö fotbollslag det såg ut som RT var målvakt och TS tränare / spelare.
TS hade lockigt mörkt hår RT hade färgat håret in någon gul/blond färg med sitt mörka hår under ( enbart av intresse eftersom detta var nittiotal )

Vi kollade också en annan sak, Aftonbladet skrev en artikel den 14e juni och i den stod det att det var nu två veckor sedan pilot var anhållen / frihetsberövad Alltså så måste pilot suttit anhållen i slutet av maj / runt 1 juni någon gång. På RTs fb har han ett uppehåll 30-31 och TS 1-2 juni bara en observation ..

Det framkommer inte om de, TS och RT, annars skriver varje dag i vanliga fall, lade du märke till det? Jag menar om du kan se ett mönster som bryts genom att de ej skrivit just dessa datum?
Citera
2017-07-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudge
Det framkommer inte om de, TS och RT, annars skriver varje dag i vanliga fall, lade du märke till det? Jag menar om du kan se ett mönster som bryts genom att de ej skrivit just dessa datum?
Jo, absolut dessa dagar var det enda uppehåll på två dagar båda två hade under denna tid kollade också så att det inte var helg dagar ett var torsdag - fredag Andra var måndag - tisd
Citera
2017-07-08, 00:07
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
RT skriver mkt sällan. TS ofta.

RT kan inte vara "pilot" eftersom han finns nämnd i tråden. Han hade förvisso ett annat efternamn tidigare men han figurerade i tråden redan 2012 som "RA" och om han efter det har bytt efternamn ska väl kvitta? antingen har man nämnts i tråden eller inte. "Pilot" ska ju enligt uppgift aldrig tidigare ha varit nämnd vid namn vilket gör att endast TS av dessa två kan vara pilotmannen.
Citera
2017-07-08, 00:07
Medlem
[quote=Twiggygirl|61153822]
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi

Precis. Jag menade att dom kör knappast en misstänkt från t.ex Göteborg till Skövde för ett förhör. Med bor kvar menar jag bor kvar i Mariestad, eftersom gärningen utfördes där. Inget tvivel om att han bor i Mariestad. Det plockades väl bort från Radio skaraborg eftersom många kan strykas på listan då.

Lidköping torde höra till Skövde. Inte orimligt att få åka in till polisen där för ett förhör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in