2017-07-08, 01:56
Medlem
Har tänkt på en grej med intervjun med "pilot". Man brukar väl i regel förvränga röster i intervjuer om personen i fråga vill vara anonym? Kan anledningen till att man inte gör detta den här gången vara nån typ av dialekt. (Bred skånska kanske?)
Citera
2017-07-08, 02:04
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poolplasker
Har tänkt på en grej med intervjun med "pilot". Man brukar väl i regel förvränga röster i intervjuer om personen i fråga vill vara anonym? Kan anledningen till att man inte gör detta den här gången vara nån typ av dialekt. (Bred skånska kanske?)

Så kan det absolut vara i det här fallet, dialekten skulle avslöja honom direkt, bra där!
Citera
2017-07-08, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Va? Nej RT skriver väldigt lite jämfört med TS. Blandar du ihop personer?
Nej, jag har en vän som är FB kompis med RT så jag har tillgång till hans sida han skriver varje dag och har så gjort väldigt många månader, år!
Därför reagerade jag väldigt starkt på när Ludde skrev att han skriver väldigt sällan när han i själva verket skriver nästan varje dag om inte varje dag !

Kan det vara så att om man inte är vän med RT på FB att man inte kan se alla hans inlägg? För vi ska väl hålla oss till sanningar här. När det gäller TS så kan jag se att han skriver väldigt ofta också. Vad jag pratade om förut var datumen då de båda hade 2dgrs uppehåll som jag sa förut
RT 30-31 och TS 1-2 som stämmer in på när pilot skulle varit frihetsberövad.
Men nu verkar det ju som många har skrivit av RT för att han har varit nämnd i tråden vad var det han var nämnd för? Och när var det? Någon som vet! Jag tänker att om han bara har blivit nämnd snabbt här i tråden och speciellt med namnet Andersson så kanske inte polisen tänkte på det, vi visste ju inte detta jag menar det tog ju ett tag innan någon kom ihåg att han har blivit nämnd ..
vill inte avskriva RT bara för att personen ifråga kanske glömde att han har varit nämnd med byte av efternamn och allt.
Jag har svårt att tro att det skulle vara RT som har gjort detta men jag har också svårt för att tro att TS har gjort detta mot Helena.
Är det någon som vet varför RT var nämnd och i vilket sammanhang?
Citera
2017-07-08, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Nej, jag har en vän som är FB kompis med RT så jag har tillgång till hans sida han skriver varje dag och har så gjort väldigt många månader, år!
Därför reagerade jag väldigt starkt på när Ludde skrev att han skriver väldigt sällan när han i själva verket skriver nästan varje dag om inte varje dag !

Kan det vara så att om man inte är vän med RT på FB att man inte kan se alla hans inlägg? För vi ska väl hålla oss till sanningar här. När det gäller TS så kan jag se att han skriver väldigt ofta också. Vad jag pratade om förut var datumen då de båda hade 2dgrs uppehåll som jag sa förut
Men nu verkar det ju som många har skrivit av RT för att han har varit nämnd i tråden vad var det han var nämnd för? Och när var det? Någon som vet! Jag tänker att om han bara har blivit nämnd snabbt här i tråden och speciellt med namnet Andersson så kanske inte polisen tänkte på det, vi visste ju inte detta jag menar det tog ju ett tag innan någon kom ihåg att han har blivit nämnd ..
vill inte avskriva RT bara för att personen ifråga kanske glömde att han har varit nämnd med byte av efternamn och allt.
Jag har svårt att tro att det skulle vara RT som har gjort detta men jag har också svårt för att tro att TS har gjort detta mot Helena.
Han blev nämnd för att han skulle ha visat intresse för HA på statt och för att han tydligen ofta gick i shorts och jobbade på sjukhuset detta då med tanke på mannen i shorts som parkerade en vit bil på sjukhusparkeringen.
Citera
2017-07-08, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja eller så kan det ha varit hennes flicknamn, RA's föräldrar kanske inte var gifta? Att mamman heter Johansson idag kan ju bero på att hon numera är gift.

Ok, ja det är ju åtminstone en till som har beskrivit RT i liknande termer som du gör, och om man nu även kan lita på P4 Skaraborgs uppgift, dvs att 'pilotmannen' aldrig tidigare har omnämnts med namn i den här tråden så ska det inte vara möjligt att RT är "pilot".

Hon har en exmake med annat efternamn än Johansson, kan möjligtvis vara hennes flicknamn från mammans sida, men även hans syster heter Johansson. Ovidkommande jag vet. I alla fall kan vi verkligen inte utgå från att det är sant att "Pilot" aldrig tidigare nämnts i tråden, det vet vi inte.
Citera
2017-07-08, 06:01
Medlem
Citat:
Nej nu får du ge dig lubbe75!!! RT skriver och har skrivet nästan varje dag hela året. På sin Facebook alltså.
Jag har noterat och gått bakåt i tiden tittat på dina inlägg och du verkar jobba hårt på att styra bort från RT.. Hm!

Freija21 har rätt, du kanske bara ser hans publika FB, men han skriver mer än du ser.
Citera
2017-07-08, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Han blev nämnd för att han skulle ha visat intresse för HA på statt och för att han tydligen ofta gick i shorts och jobbade på sjukhuset detta då med tanke på mannen i shorts som parkerade en vit bil på sjukhusparkeringen.
Nu har jag letat men hittar inte var informationen om att RA skulle ha visat intresse för Helena på Stadt kommer ifrån?
Känner mig inte ens säker på att det är bekräftat att han var på Stadt den kvällen men det är nog bara jag som har glömt.
Är det säkert att han ofta gick i shorts (vilket iofs inte borde vara någon ovanlighet, många bär shorts under sommaren)?
Första frågan är den jag undrar mest över.
Citera
2017-07-08, 07:43
Medlem
Citat:

Bra observationer. Den 31/5 skriver TS ett inlägg från ett annat land dock. Den 3/6 kan åtminstone inte jag se om inlägget är skrivet från Sverige eller inte.
Citera
2017-07-08, 07:47
Medlem
Rätta mig om jag har fel men är det inte lite underligt att polisen och LGW bytte spår nästan samtidigt? Om jag har förstått saken rätt-och det är långt ifrån självklart alla gånger-så ansåg de båda att PR var den skyldige. Det är åtminstone den uppfattning man får om man tittar på Efterlystavsnittet från 1996. Sen, någon gång runt 1998, så avskrivs Per av någon anledning och får en ursäkt av GW. Då händer nåt konstigt. Polisen flyttar all fokus på den så kallade "pilotmannen" som tidigare flugit under radarn. Allt(?) beroende på ett bortglömt vittnesmål. Leif, däremot, bestämmer sig-kan i.o.f. skett senare (dock senast 2001)-för att satsa på 2 andra gärningsmän. Som sagt, lite underligt känns det. Åtminstone för mig.
Citera
2017-07-08, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Marple
Rätta mig om jag har fel men är det inte lite underligt att polisen och LGW bytte spår nästan samtidigt? Om jag har förstått saken rätt-och det är långt ifrån självklart alla gånger-så ansåg de båda att PR var den skyldige. Det är åtminstone den uppfattning man får om man tittar på Efterlystavsnittet från 1996. Sen, någon gång runt 1998, så avskrivs Per av någon anledning och får en ursäkt av GW. Då händer nåt konstigt. Polisen flyttar all fokus på den så kallade "pilotmannen" som tidigare flugit under radarn. Allt(?) beroende på ett bortglömt vittnesmål. Leif, däremot, bestämmer sig-kan i.o.f. skett senare (dock senast 2001)-för att satsa på 2 andra gärningsmän. Som sagt, lite underligt känns det. Åtminstone för mig.

Sorry, Patrik ska det väl vara?
Citera
2017-07-08, 07:57
Medlem
[quote=kungkarl12e|35696706]
Citat:

Varför en identifikation om baktassen?
Denna person RA har ju haft sin Morsa som chef över hemtjänsten Mariestad "uppgifter enligt källor med information till mig" - nu är hon pensionerad.

RA bör ju vara intressant för oss alla andra i utredningen på tråden "helena anderssons försvinnade" eftersom du är den första och enda som yppit något om RA direkt ut på tråden och frågat om denna person, du har också själv nämnt RA - som kan ha vart den som är identiferad gått på Marieholmsbron med Helena!?

Denna RA är eller var även känd bland Mariestad folk från sena 80-talet till 90-tal, som Mannen/killen med shorts därför han hade det för vana knalla runt med med vitat/ljusa shorts i Mariestad från vår till höst i ungdomen, både i regn/hagel och rusk och bister frostkyla på vårkanten till höst.

Några tankar om ovan inlägg upp till diskussion?".
Cleolin, här skriver kungkarl ett svar till prinzezzan. Noterar att RA mamma varit chef över hemtjänsten. Någon inom hemtjänsten hade tyckt sig se PR bror i en bil och dragit slutsatsen att PR också varit i stan. En tillfällighet? Anonyma utpekande av PR gjorde så att fokus helt hamnade på honom...
Citera
2017-07-08, 07:59
Medlem
Citat:
Ja det här är verkligen något man väldigt gärna skulle vilja veta mer om. Vad hände? Och varför ser de så olika på saken? Vilka är det LGWP misstänker?
Citat:
Sorry, Patrik ska det väl vara?
Ja det stämmer, Patrik är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här