Citat:
Kanske för att jag kan datorer bättre än dem, jag vet inte. Det räcker med att läsa, ha ganska minimal förståelse för hårdvara, möjligen känna till lite assembler så fattar man att det är rappakalja. Denna dator har endast kunnat användas till mycket mycket enkla saker.
Men, vad hade den för uppgifter då?
Vilka av de påstådda uppgifter den skulle utföra var det den inte klarade?
Detta har du väl bra koll på när vi är på "ditt" område?
Enligt länken patrixx postade igår så fungerade den inte alls, eller så var det bara "dummys" de tekniska beskrivningar artikeln byggde på så den funkade ändå, har ingen uppfattning än då jag bara skummat artikeln men ska kolla igenom den i helgen.
Jag är ingen hejare på datorer vilket jag villigt erkänner men som jag förstått av riktigt skickliga programmerare så är det mycket jobbigare ju klenare dator man har, får vara mycket nogrannare när man skriver programmen, ju mer "kraft" desto mindre "precision" i programmeringen då man alltid kan lappa ihop det efteråt med en patch utan att det stoppar hela processen viket inte går med en klen rackare.
Så. endast enkla uppgifter säger du, typ hålla koll på riktning och justera om den inte stämmer?
Sådant som är tidsödande manuellt, inte för det tar någon massiv tid att göra utan att det hela tiden måste göras?
Och kanske hålla ett "vakande öga" på de system som var igång mellan kurskollarna så de slapp göra detta manuellt?
Bara undrar, är rätt kass på detta som du ser på mina frågor.