2017-07-07, 21:37
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Det är inte bara så att hon är en avart till människa - det är fruktansvärt ansträngande att ens lyssna när hon pratar, fattar inte hur någon ens orkat bo ihop med henne? Eller ens vistats i samma rum? Tonfallet, gnälltonen, den intelligensbefriade tomheten, svamlet, självgodheten, lögner som bara kommer av sig själv så fort hon öppnar munnen.

Man mår illa när hon svarar åklagaren angående MR "en del av mitt hjärta älskar honom, kommer alltid att älska honom...det är en fin kille". Där låter mördar-Johanna som om hon vore 14 1/2 år.
Vore intressant om man sen la till klippet när hon skriker att han är en "idiot som kan skickas till sitt hemland".

När go**gle translate lyckats göra justeringar för dialekter hade MR stuckit också!
Citera
2017-07-07, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
MR är en hejare på svenska när det gäller stämplingar, pengar och skit om andra dessutom en klippa på att fånga upp samtal i sin omgivning. De "svenska öronen" viftar men när det kommer till de enklaste fraserna behövs translate. Jähresten intygar att det svenska språket satt sig lite sista dagarna i rättegången, så där ett år efter tycker Järesten detta är värt att notera. Stackars Calle stämpling efter stämpling är han utsatt för men inget av värde anser fahlander. Det handlar ju inte om aki så då får allt falla mellan stolarna.
Calle är vatten värd, precis som övriga sönderslagna afghaner även om MR sitter på precis all "evesdroppad" information om all tänkbar kriminalitet, numera trovärdig. Men han kunde inte säga "gullegull" till JM utan att plocka fram "nallen" och köra Translate.

Jähresten kommer ett år senare och påstår att hans svenska är bra ..ja MR har väl spenderat mer tid i häkte än i frihet sen han kom till Sverige så det är kanske inte så konstigt med den språkliga utvecklingen för under tiden i frihet var droger med andra afghaner agendan.

Åkl skiter i allt som inte berör JM och "morden", siktet är ställt på livstid och sen benådning, andra målsägare är bara brickor, vissa lättare än luft men likväl lika blodiga. Objektivt var ordet.
Citera
2017-07-07, 21:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Jag tittar på Judge Judy då och då.
Bara för nöjet att se en domare skrika "you're an idiot" med världens mest sardoniska leende. Enorma pengar får hon betalt för det och sitter säker för JO och advokatsamfund.
Tänk vad det skulle smaka att uppleva detsamma i denna domstol, just där och då.
Ja det skulle vara ett ögonblick man aldrig skulle glömma, kunde låta ungefär så här: "You're an idiot Johanna Möller, I eat morons like you for breakfast. You're gonna be crying before this is over."
Citera
2017-07-07, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Calle är vatten värd, precis som övriga sönderslagna afghaner även om MR sitter på precis all "evesdroppad" information om all tänkbar kriminalitet, numera trovärdig. Men han kunde inte säga "gullegull" till JM utan att plocka fram "nallen" och köra Translate.

Jähresten kommer ett år senare och påstår att hans svenska är bra ..ja MR har väl spenderat mer tid i häkte än i frihet sen han kom till Sverige så det är kanske inte så konstigt med den språkliga utvecklingen för under tiden i frihet var droger med andra afghaner agendan.

Åkl skiter i allt som inte berör JM och "morden", siktet är ställt på livstid och sen benådning, andra målsägare är bara brickor, vissa lättare än luft men likväl lika blodiga. Objektivt var ordet.
Nej gulle var ett svårt ord.Men resten satt perfa. Hikes borde gått åt Jähresten när han ett år senare talade om MR:s härliga svenska men det glömdes. Visst Hikes har haft ett otroligt mål ensam mot "5 jurister" men det är sådant man får ta i branchen så nog kräktes man lite på hikes när hon nu står i media och talar om hur trött och sliten hon är och behöver sin semester. Aldrig läst förr att advokater står utmattade i media och gnäller på sin ork. Fan där sjönk amanda!
Citera
2017-07-07, 22:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 6nysningar
Nej gulle var ett svårt ord.Men resten satt perfa. Hikes borde gått åt Jähresten när han ett år senare talade om MR:s härliga svenska men det glömdes. Visst Hikes har haft ett otroligt mål ensam mot "5 jurister" men det är sådant man får ta i branchen så nog kräktes man lite på hikes när hon nu står i media och talar om hur trött och sliten hon är och behöver sin semester. Aldrig läst förr att advokater står utmattade i media och gnäller på sin ork. Fan där sjönk amanda!
Hon skall stå upp för sin klient och inget annat. Nu har väl kanske media valt ut delar som passar deras bild och kanske "klippt" bort väsentligheter men det lär vi ju inte veta. Hikes har stått på barriaderna mot en skyttelinje med stor eldkraft. Heder åt detta men det är dags för tyngre artilleri som kör hårdare taktik, "grab´em by the nose and kick´em in the ass".

Det finns advokater som gladeligen tar komplexa mål där de ser chansen att ge åkl stryk och om utredningar inte är tillräckligt väl utförda. Det är inte svårt att se detta ens innan domen kommit. Bodenfallet i färskt minne..och att det är fler som står på spel än bara JM i detta fall.
Citera
2017-07-07, 22:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vad var det Bashir hade gjort Johanna?

Hennes dödslista är ju i vart fall imponerande, MR skulle verkligen fått göra rätt för sig om han skulle ha fullföljt den.
Bashir arbetade som tolk i hennes företag, han tolkade mellan henne och MR inledningsvis på hemmet. Det var han som gjorde anmälan gällande den där sexfilmen om jag inte minns fel (hjälpte killarna), förutom den soc.anmälan som skedde.
MR åker först till dem på order av JM att ta filmen och erbjuda pengar.
När killarna misshandlas 10 juli så har Bashir lämnat lägenheten i nåt ärende och när de öppnar tror de att det är han som kommit tillbaka.
De som är igenkända är då MR och JJ men mig veterligt förnekar MR detta.

JM har som sagt frågat om MR kan mörda killarna innan mordet på Göran. Några dar efter mordet så vill hon ge Bashir skulden och engagerar då sin 13-åriga son att skicka sms (förutom att avkräva falskt alibi och be honom stjäla morföräldrarnas nycklar några dar innan mordet) för att misstankarna ska riktas mot Bashir.
Hon misstänker således inte bara Bashir som hon säger till dottern AB - hon iscensätter att polisen ska börja misstänka honom aka försöker försvåra utredningen/förundersökningen.
Sen aktualiserar hon denna mordbeställning igen i Norge:
Citat:
Mt Det var egentligen planerat och det skulle egentligen utföras, hade det inte blivit just det här med hennes föräldrar den här skulle ha hänt. Även när vi var i Norge hon pratade om det och hon vände sig och sa att Sami, Beshir, Chalet, Nasser, alla ska dö. Det är dom som har skapat problem i mitt liv, annars mitt liv skulle inte ha blivit så och det enda rätta för dom det är att dö.
Fhl Sa hon så till dig?
Mt Ja.
Fhl Och det var när ni fanns i Norge innan polisen grep er?
Mt Ja.
Fhl När Johanna hade varit i Thailand?
Mt Efter att dom hade kommit tillbaka från Thailand, vi var i Norge, inte första dagen men då andra dagen hon sa det.
Fhl Tjatade hon på dig?
Mt Ja.
Fhl Hon ville att du skulle göra det?
Mt Hon sa inte att just jag skulle utföra det här, men att hon sa att det här måste hända antingen du gör det eller någon annan.
Sensmoralen är att hon redan innan häktning använder mordet på sin far att försöka sätta dit Bashir.
Senast redigerad av develi 2017-07-07 kl. 22:18.
Citera
2017-07-07, 22:27
Medlem
fiatigerliljas avatar
Citat:
Åkl skiter i allt som inte berör JM och "morden", siktet är ställt på livstid och sen benådning, andra målsägare är bara brickor, vissa lättare än luft men likväl lika blodiga.

Åklagarens sikte är ställt på benådning??! Dream on...🙄
Citera
2017-07-07, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Åklagarens sikte är ställt på benådning??! Dream on...🙄
sen benådning..sen som i..din läsutveckling
Citera
2017-07-07, 23:00
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Bashir arbetade som tolk i hennes företag, han tolkade mellan henne och MR inledningsvis på hemmet. Det var han som gjorde anmälan gällande den där sexfilmen om jag inte minns fel (hjälpte killarna), förutom den soc.anmälan som skedde.
MR åker först till dem på order av JM att ta filmen och erbjuda pengar.
När killarna misshandlas 10 juli så har Bashir lämnat lägenheten i nåt ärende och när de öppnar tror de att det är han som kommit tillbaka.
De som är igenkända är då MR och JJ men mig veterligt förnekar MR detta.

JM har som sagt frågat om MR kan mörda killarna innan mordet på Göran. Några dar efter mordet så vill hon ge Bashir skulden och engagerar då sin 13-åriga son att skicka sms (förutom att avkräva falskt alibi och be honom stjäla morföräldrarnas nycklar några dar innan mordet) för att misstankarna ska riktas mot Bashir.
Hon misstänker således inte bara Bashir som hon säger till dottern AB - hon iscensätter att polisen ska börja misstänka honom aka försöker försvåra utredningen/förundersökningen.
Sen aktualiserar hon denna mordbeställning igen i Norge:
Sensmoralen är att hon redan innan häktning använder mordet på sin far att försöka sätta dit Bashir.
Kan någon sjunka lägre än hon som utnyttjar sin 11-årige son och försöker få honom att indirekt hjälpa till i mordplanen? Och, sen att han ska ljuga och ge henne alibi.
Jag brukar försöka ha en ganska förlåtande inställning till mycket men i hennes fall så önskar jag henne bara allt ont, så mycket lidande och död hon förorsakat.
Hoppas att barnen inte kommer att vilja hälsa på, det skulle vara det bästa för dem. Hoppas också att hon åker på redigt med misshandel i fängelset, både fysiskt och psykiskt.

Här är en del av en intervju Aftonbladet gjorde med Bashir i februari och han ringer upp en av de misshandlade flyktingarna under intervjun.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/8a60A/arbogakvinnan-ska-ha-skickat-torpeder-som-hamnd-for-sexskandal
Citat:
Aftonbladet har tidigare pratat med Bashir, som arbetade för 42-åringens företag. Även till honom har pojkarna sagt att det var de två utpekade männen som angrep dem.
– De letade efter filmen och ville ta mobilerna, säger ett av offren när Bashir ringer upp honom närvaro av Aftonbladet TV:s reporter Johan Stambro.
Citera
2017-07-07, 23:21
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hahaha ja jag tror också att Hikes vill byta ut JM
Ja, vilken mördare som helst lär framstå som mer mänsklig, sympatiskt och intelligent jämfört med ärkepuckot och psykopaten, mördar-Johanna.
Citera
2017-07-07, 23:30
Medlem
Citat:
Nu blandar du hej vilt. MR är en lort långt värre än A-lagarna på bänken, MR mördar och köttar. Inte nog med det tänker han sätta dit precis alla på vägen. Utan Ghasem

Tycker inte du skall normalisera MR, tänk på Anki.

MR är en människa som ska dömmas för de brott han begått. Livstid typ... Han har inte angivit någon annan än Johanna. Den enda som har bevisbara skäl att mörda sin ma/pa (Fy fan det där tar emot att skriva. Vem mördar sin ma & pa för pengar, öht?).

Likaså ska Mördarjohanna dömas för det som är olagligt i Sverige. Sverige ska även skyddas från henne. Hennes barn syster och mamma har rätt att skyddas från henne.

Det är fan inget fel på A-lagarna. Mördarjohanna är problemet i den här tråden.

Jo, jag normaliserar MRs känslor. Jag kan identifera mig med att må dåligt, vilja be om ursäkt, vrida tillbaka tiden, vilja berätta sanningen, osv.

Jag kan inte identifiera mig med att be andra ta på sig min skuld, ljuga för min skull, tänka mig att skylla på mina finaste, dvs mina barn, mörda min man eller mina älskade föräldrar.
Citera
2017-07-08, 00:01
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
MR är en människa som ska dömmas för de brott han begått. Livstid typ... Han har inte angivit någon annan än Johanna. Den enda som har bevisbara skäl att mörda sin ma/pa (Fy fan det där tar emot att skriva. Vem mördar sin ma & pa för pengar, öht?).

Likaså ska Mördarjohanna dömas för det som är olagligt i Sverige. Sverige ska även skyddas från henne. Hennes barn syster och mamma har rätt att skyddas från henne.

Det är fan inget fel på A-lagarna. Mördarjohanna är problemet i den här tråden.

Jo, jag normaliserar MRs känslor. Jag kan identifera mig med att må dåligt, vilja be om ursäkt, vrida tillbaka tiden, vilja berätta sanningen, osv.

Jag kan inte identifiera mig med att be andra ta på sig min skuld, ljuga för min skull, tänka mig att skylla på mina finaste, dvs mina barn, mörda min man eller mina älskade föräldrar.
Håller med.
Speciellt sista meningen är otroligt bra, insiktsfullt och känslosamt formulerat.
Är precis så det är, är så varje normalt fungerande människa känner.
Ofattbart hemskt är hennes verk, mot det käraste man har.
Så sorgligt, så förkrossande sorgligt.
Sina egna barn, sina egna föräldrar, sin man - tvillingarnas pappa.
Där den naturliga instinkten är att känna kärlek och att vilja beskydda dessa från ondska.
Men hon är ondskan.
Ondskan personifierad.
Helt utan ånger för någon annans lidande.

INGET kan förlåta detta, är ett öppet sår för resten av deras liv.
Senast redigerad av magiciadehex 2017-07-08 kl. 00:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in