Citat:
Ursprungligen postat av
skogshuggar3n
Det innebär ständiga korrigeringar, det behöver jag väl inte styrka hoppas jag. Jag kan inte styrka att det påverkar riktigheten i förhållande till verkligheten, men det påverkar definitivt trovärdigheten.
De här däremot, verkar t.o.m. anse att datan inte skildrar verkligheten vilket jag tycker räcker för att med eftertryck styrka min betydligt mjukare ansats.
https://thsresearch.files.wordpress.com/2017/05/ef-gast-data-research-report-062817.pdf
Information, sanningar och lögner
Internet har förändrat världen på flera sätt. Nu måsta alla vara källkritiker. Har alla kompetensen som krävs? Uppenbarligen inte, eftersom det går att övertyga stora grupper om att Chemtrail är ett hot eller att AGW inte är på riktigt. Med Google kan man, om man saknar grundläggande kunskaper om vetenskaplig metodik och källkritik, "bevisa" vad som helst.
"Artikeln" som du länkade till kommer aldrig att publiceras i en vetenskaplig tidskrift. Den kommer aldrig att bli godkänd för publicering i en referentgranskad publikation som har vetenskapligt kunniga referenter. Det finns inget i artikeln som kan kallas "fakta" eller "vetenskap".
Författare:
Dr. James P. Wallace III, Manager,
Marketing Systems Department,
Chevrolet Motor Division, General Motors Corporation Detroit/Michigan/USA.
Ekonom som arbetat med marknadsföring hos Chevrolet.
Joseph D’Aleo was co-founder and the first Director of Meteorology at the cable TV Weather Channel. Har utnämnts till
hedersdoktor av VSC (Vermont State Collages) för att han startade väderkanalen.
Dr. Craig D. Idso, Chairman of the Board, founder of the Center for the Study of Carbon Dioxide and Global Change, an Arizona-based global warming skeptics group that has been
funded in part by ExxonMobil.
Tror du att det är en slump att två av dessa jobbar eller har jobbat åt bilindustrin eller oljeindustrin?
Artikelns tes, att man inte ska lita på temperatur mätt med termometer på Jorden finns inget stöd för i artikeln. Påståendet, att data från NOAA, NASA och CRU alla är manipulerade och felaktiga, finns inte heller något stöd för i artikeln. Det "stöd" som åberopas är gamla, felaktiga, data från RSS och data från UAH, som vi nu vet är felaktiga, tills dess att UAH justerar sina beräkningsmodeller, om det någonsin kommer att ske. UAH kan när som helst ta del av den nya information om bl.a. hur satelliternas banor förändrats, och justera sina modeller på samma sätt som RSS nu har gjort.
Om och när UAH slutar sprida felaktig information så faller hela underlaget till artikelns påstående. Om man nu kan säga att det någonsin fanns något.
–