Citat:
Ursprungligen postat av
SaintCosme
Akta er för Tasmanska då de odlas för läkemedelsindustrin, inte för opium utan för massor av annat , t.ex magnecyl.
Massor av människor har dött av denna växt! Googla så får ni upplysning. Akta er som FAN för Tasmaniskt skit!
Jag antar att du tänker på den speciellt framtagna poppyn Norman? som är framtagen för att ha högt tebain istället för morfin. Denna poppy används knappt ännu och skiljer sig markant från de vanliga tasmanska.
De personer som dött har helt enkelt överdoserat poppys och visste inte riktigt vad de höll på med av det jag har läst?
Inget fel på de vanliga tasmanska morfin sorterna! Izmir tog in tasmanska när de höll på och dessa fungerar jättebra.
Vallmo kan bli upp emot 2 meter med rätt förutsättningar så du vet.
Sen är det inget fel på Giganteum poppys. De finns väldigt mycket opium i dessa om du väljer ifrån en bra seriös källa(inte de svenska frösidorna)
Du sitter härinne och trycker ner andra och klagar på över att de inte har någon koll, men du har ju noll koll själv? Bara försvinn från tråden ditt troll!
Citat:
Ursprungligen postat av
Bosskorv
Har prövat med några men tycker det är ganska omständig. Möjligt att jag inte behärskar tekniken. Just nu får dom stå några veckor och mogna först, sen blir det lagom på semestern att njuta av skörden.
Det finns betydligt bättre sorter att snitta än tasmanska. De tasmanska "blöder" tyvärr inte så mycket opium, inte många industrivallmo sorter som gör det då dessa inte riktigt är tänkt för detta. Men de går riktigt bra att torka och göra te på tasmanska!
Satsa på Izmir afghani om du kan få tag i dessa. De blöder opium tills du i princip inte har fler ställen i kapseln att snitta! Kanon sort om du är ute efter att snitta och få mycket opium.
Jag snittar ej efter opium själv men om jag skulle så hade jag lätt valt att odla denna GMO sort!
För att mjölka opium så fungerar det med Stanley blad 11-921, tre stycken som du tejpar hop. Ha gärna nåt litet papper emellan varje blad så det blir lite mellanrum!