2017-07-07, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swekredit
Jag tror inte du behöver oroa dig, man ser inte så mycket invandrare som blir kompisar med svenskar. Invandrar barn brukar leka och umgås med sitt eget folk, och kusiner etc.

Men alla invandrare är inte så som du tror dem är, men jag förstår din poäng.

Birds of a feather fly together.
Citera
2017-07-07, 05:09
Bannlyst
3 saker att berätta om.
1. Aids/HIV
2. Våld och narkotika
3. Och numera resistent gonoree, https://www.theguardian.com/society/...orld-who-warns
Citera
2017-07-07, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Är invandrare samma sak som islam till att börja med? I övrigt tycker jag att din skrivna svenska haltar betydligt, lite som att alla grammatiska fel min lågstadielärare varnade mig för.
Inte bara varnade, vi fick linjalen på fingrarna.
Vi lärde oss i Katarina norra skola att säga på rätt sätt eller hålla käften.

Exemplifiera eller håll käften?
Citera
2017-07-07, 10:20
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enowen
Rolig tråd. Svenska låginkomsttagare vill inte att deras barn ska umgås med invandrare och den svenska medelklassen vill inte att deras barn ska umgås med låginkomsttagarnas ungar.

Är det nyvänsterns förakt för lågutbildade och låginkomsttagare (utom om de är utrikes födda) som lyser igenom?

Faktum är ju att det är högutbildade och höginkomsttagare som är de första att fly mångkulturen de älskar på Facebook:

Citat:
Infödda svenskar flyttar ifrån områden med många utomeuropeiska invandrare. Detta är en av de starkaste krafterna bakom den växande etniska segregeringen, enligt en studie av flyttmönstren i landets tolv största kommuner under åren 1990–2007.

– Ja, vi hittade en så kallad tipping point på 3–4 procent. När andelen utomeuropeiska invandrare är så stor i ett bostadsområde så börjar de infödda svenskarna flytta därifrån, säger Emma Neuman, nationalekonomisk forskare vid Linnéuniversitetet i Växjö.

Högutbildade och höginkomsttagare flyttar först, vilket leder till att den etniska segregeringen sker parallellt med en ekonomisk.

http://fof.se/tidning/2015/7/artikel...okar-i-sverige
Citera
2017-07-07, 10:49
Medlem
nordicwraths avatar
Min syster gjorde det för några år sedan och slutade med det för två år sedan. Då avslöjade hon det som vi svenska killar redan vet, att hon blev behandlad som skit osv, hennes kompis som fortsätter ligga runt med dem ska konvertera till islam nu och gifta sig med en kille som stöter på syrran och andra tjejer. Svenska tjejer verkar inte förstå att många av de utländska killarna som raggar på dem är gifta eller har flickvän. Det är vanligare än folk tror i Sverige
Citera
2017-07-07, 10:51
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gersman
Är invandrare samma sak som islam till att börja med? I övrigt tycker jag att din skrivna svenska haltar betydligt, lite som att alla grammatiska fel min lågstadielärare varnade mig för.
Inte bara varnade, vi fick linjalen på fingrarna.
Vi lärde oss i Katarina norra skola att säga på rätt sätt eller hålla käften.

Ja alltså, om du växt upp i ett invandrartätt område så fattar du precis vad han menar. Tjejer som umgås med invandrare umgås liksom inte med välutbildade indier och asiater. Det är framför allt muslimer, svarta .. det är som att desto mer kvinnohatande kulturen är ju mer poppis är de.
Citera
2017-07-07, 11:00
Medlem
enowens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Är det nyvänsterns förakt för lågutbildade och låginkomsttagare (utom om de är utrikes födda) som lyser igenom?

Faktum är ju att det är högutbildade och höginkomsttagare som är de första att fly mångkulturen de älskar på Facebook:

http://fof.se/tidning/2015/7/artikel...okar-i-sverige

1: studien går inte ens att hitta
2: högutbildade, medel- och höginkomsttagare vill fortfarande inte att deras ungar ska umgås med era.

Försök igen, du failade första...
Citera
2017-07-07, 11:46
Medlem
Varför kvinnor dras till mohammedaner är ett mysterium. Kanske en kombination av
1. Moderskänslor (stackars lilla jävel som inte ens kan fylla i ett formulär rätt utan behöver hjälp)
2. Kvinnokamp av klassiskt slag (här har jag i alla fall träffat en kille som är dummare än mig på alla områden).
3. Äventyrism och trots. (Tänker här på stackars Zaida Katalan som blev halshuggen)

Hur ska vi bära oss åt gentemot de hetsrasister som ofta bestämmer i skolorna.
Här har vi ett exempel.

https://nyheteridag.se/nu-forbjuds-s...enska-flaggan/
Till och med JO gick in och riktade kritik mot rektor Hans Åkerlund:s diktat

Bästa är naturligtvis att flytta och hitta en bättre skola. Effektivast i längden är att ta kamp mot den bruna rasismen som leder till så absurda bestämmelser som Rektor Hans Åkerlund i Söndrumskolan beslutade om.
Kan sociala myndigheterna ta barnen ifrån en förälder som vägrar att rucka på sin svenska värdegrund till förmån för en mohammedananpassad värdegrund?
Fredligt civilt motstånd av typ Gandhi borde göra nyrasisterna förvirrade och till slut svarslösa.
Allt hänger på att föräldrar måste gå samman och hävda sin värdegrund.
Citera
2017-07-07, 12:33
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Klä dem i KK-outfit. Inte bara för att invandrare då inte vill umgås med dem, även som en varning för att dem har idiotiska föräldrar.
Citera
2017-07-07, 13:04
Medlem
durtmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Det gäller att ge barnet rätt förebilder och att prata öppet och ärligt om situationen i hemmet, inte nödvändigtvis direkt till barnet.
Visa att det är inget konstigt att notera skillnader på folk.
Det är t.ex inget konstigt att reagera över att mobbarna alltid är utlänningar och att offren alltid är svenskar, låt barnet säga och tänka det utan att skämmas.
När fröken ringer hem pga att h*n uttryckt sig "rasistiskt", ta barnets sida och låt barnet aldrig känna skam för att tala sanning och vara klarsynt!

Visa i ord och handling att det är TUFFT att vara SVENSK!
Ifall barnet är stolt svensk så kommer h*n knappast skaffa 2pac som förebild och då löser det sig nog själv!

Edit, tillägg.
Det är också viktigt att barnet får vara sig själv och inte blir en del i det feministiska experimentet!
Låt tjejen va tjej och killen va kille.
Då blir barnet säker i sig själv, trygg och därför klokare och tar rätt beslut!
En osäker ungdom som blivit utsatt för feminism och social engineering kommer bli sökande och osäker, då är det lätt att förr eller senare ta till "tuffare" förebilder, som t.ex 2pac och andra kriminella invandrare, det blir även svårare då att tryggt och säkert kunna hålla sig utanför att försöka ställa sig in hos det tuffa invandrargänget som troligen styr skolan(iaf de flesta skolor).

Så.
- Gå före och visa med gott exempel utan att vara påtvingande.
- Visa att det är OK att vara vit och svensk!
- Ingen feminism.

Då borde det gå bra

Man kanske får en son som är feminin och vill börja på konståkning med sin bästis Linda ska du tvinga in honom på ishockeyn då?

F.ö är det oftast vita nördar som har 2pac som förebild. Om du isolerar dina barn söker de sig till internet och där råder en machokultur där heder och respekt är viktigt likt andra generationens invandrares hederskultur.

Invandarare är fortfarande en minoritet hur du än vrider på det så varför du försöker måla upp en bild av en 1 -7 ratio av svenskar/invandrare är bortom mitt förstånd.
Om paranoia rasism och trångsynthet är att vara en förebild då kan jag inte annat än att gratulera dig till ett uppnått mål.
Citera
2017-07-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Det gäller att ge barnet rätt förebilder och att prata öppet och ärligt om situationen i hemmet, inte nödvändigtvis direkt till barnet.
Visa att det är inget konstigt att notera skillnader på folk.
Det är t.ex inget konstigt att reagera över att mobbarna alltid är utlänningar och att offren alltid är svenskar, låt barnet säga och tänka det utan att skämmas.
När fröken ringer hem pga att h*n uttryckt sig "rasistiskt", ta barnets sida och låt barnet aldrig känna skam för att tala sanning och vara klarsynt!

Visa i ord och handling att det är TUFFT att vara SVENSK!
Ifall barnet är stolt svensk så kommer h*n knappast skaffa 2pac som förebild och då löser det sig nog själv!

Edit, tillägg.
Det är också viktigt att barnet får vara sig själv och inte blir en del i det feministiska experimentet!
Låt tjejen va tjej och killen va kille.
Då blir barnet säker i sig själv, trygg och därför klokare och tar rätt beslut!
En osäker ungdom som blivit utsatt för feminism och social engineering kommer bli sökande och osäker, då är det lätt att förr eller senare ta till "tuffare" förebilder, som t.ex 2pac och andra kriminella invandrare, det blir även svårare då att tryggt och säkert kunna hålla sig utanför att försöka ställa sig in hos det tuffa invandrargänget som troligen styr skolan(iaf de flesta skolor).

Så.
- Gå före och visa med gott exempel utan att vara påtvingande.
- Visa att det är OK att vara vit och svensk!
- Ingen feminism.

Då borde det gå bra

Ja, här använder man sig gärna av ordet ALLTID. Visste inte att det alltid är invandrarna som är mobbarna och svenskarna alltid offren. För så har jag minsann inte upplevt det, det jag har sett är grupper med svenska killar som låser in killar på toaletten och sitter inne hos rektorn pga. det och jag, tillsammans med några vänner, varav hälften var invandrare, vittnade om vad vi hade sett. Detta var inte heller den enda gången svenskarna var mobbarna. Såklart har jag sett invandrare vara mobbare ibland men långt ifrån alltid. Dessutom så var varken svenskarna eller invandrarna mobbare pga. att de var svenska/invandrare, utan för att de var elaka ungdomar som trodde att de var bättre än alla andra, störst, bäst och vackrast.
Citera
2017-07-07, 13:19
Medlem
Samma gamla utnötta relativisering. Det är Män som våldtar. Det är Barn som mobbar. Blir ganska patetiskt i det extrema läge Sverige befinner sig idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in