2017-07-07, 01:37
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Kan bara säga vad jag tror: anknytningsproblem och ett stänk av autism.
Det var ju flera på sjukhuset som reagerade på att relationen mellan H och E inte verkade fungera. Och det är vanligt att mödrar med förlossningsdepression inte knyter an till sina bebisar.
Vad tänker du själv?

Vad har anknytningsproblem och autism att göra med att hon redigerade bilder på sin blåslagna dotter?

Vad jag tror/tänker? Ja vad mer kan man tro än att hon vill dölja blåmärkena och då kan man ju fråga sig varför?
Troligtvis för att hon inte ville visa blåmärkena på dottern på bilderna. Om hon nu trodde att dottern hade leukemi, varför dölja det då och varför ta en massa bilder och lägga upp, bara någon dag innan dottern dör? Jag tror att hon ville visa att titta minsann vad min dotter ser frisk ut, det kan man kalla någon slags alibi, det är vad jag tror åtminstone.
Så nu skulle jag bli tacksam om du svarar på frågan nedan.
Varför tror du att mamman redigerade bort blåmärken och det röda örat på bilderna av dottern?
Senast redigerad av rubin22 2017-07-07 kl. 01:48.
Citera
2017-07-07, 01:43
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Skyldig eller ej !! Dom ska och bör straffas!!!

Ärligt talat, om ni är ute och ser ett litet barn leka och helt plötsligt kmr den ut från buskarna och har rivsår i ansiktet eller ett blåmärke ele ja you name it det är bara välja o vraka. Hade inte en NORMAL månniska reagerat?

För er som har barn ni vet hur det är, man har ständigt kontakt med sjukvården och tror allt är fel så fort barnet inte bajsar elr får rodnad elr naveln varar får skavsår bakom örat osv.

Lägg ägg förfasiken.
Håller med, detta bli allt sjukare, det ska hittas anda orsaker än att föräldrarna är skyldiga till varje pris. Det verkar vara speciellt synd om mamman som har autism och anknytningsproblem med barnet, precis som det skulle förklara eller rättfärdiga någonting av vad som hänt?
Citera
2017-07-07, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad har anknytningsproblem och autism att göra med att hon redigerade bilder på sin blåslagna dotter?

Vad jag tror? Ja vad mer kan man tro än att hon vill dölja blåmärkena och då kan man ju fråga sig varför?
Troligtvis för att hon inte ville visa blåmärkena på dottern på bilderna. Om hon nu trodde att dottern hade leukemi, varför dölja det då och varför ta en massa bilder och lägga upp, bara någon dag innan dottern dör? Jag tror att hon ville visa att titta minsann vad min dotter ser frisk ut, det kan man kalla någon slags alibi, det är vad jag tror åtminstone.
Så nu skulle jag bli tacksam om du svarar på frågan nedan.
Varför tror du att mamman redigerade bort blåmärken och det röda örat på bilderna av dottern?

Just det – jo, det var det första jag tänkte när det hela ägde rum.
Fast den tesen håller inte riktigt nu, efter utredning och rättegång.
Det var ju hela tiden folk –*inkl vården - som träffade H och fick se henne live i oredigerat skick, så jag kan inte se att hon försökt städa bort bevis. Så jag säger återigen: fotointresse och lite autism. Hon ville att bilderna skulle se bra ut.
Stämmer det verkligen att detta ägde rum dagen innan H dog? Det är ett bra tag sedan jag läste FUP, men vill minnas att det där röda märket var långt tidigare. Kan ha fel.
Citera
2017-07-07, 01:53
Medlem
Citat:
Håller med, detta bli allt sjukare, det ska hittas anda orsaker än att föräldrarna är skyldiga till varje pris. Det verkar vara speciellt synd om mamman som har autism och anknytningsproblem med barnet, precis som det skulle förklara eller rättfärdiga någonting av vad som hänt?

Men nu måste du skilja på "förklaring" och "ursäkt".
Det finns även förklaringar till Charles Manson, men ingen ursäkt.
Det är väl självklart att det inte finns någon ursäkt för det som skett. Ett barn har dött. Däremot förklaringar. Det blir en rätt så tråkig diskussion här i tråden om det plötsligt blir förbjudet att analysera det hela. Onödigt att prata över huvud taget i så fall.

F ö är det här fallet oerhört svårt att förstå.
Vi har ju inte fått någon som helst klarhet i vad som hände.
Var det A? Var det E? Någon av dem ljuger, men vem?
Och under tiden undrar i alla fall jag om H över huvud taget fått en begravning.
Tycker obduktionen och utredningen med hennes kropp varit väldigt makaber och sorglig. Jag klarade inte av att läsa de sidorna i FUP.
Senast redigerad av newbiecracker 2017-07-07 kl. 02:08.
Citera
2017-07-07, 02:46
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Just det – jo, det var det första jag tänkte när det hela ägde rum.
Fast den tesen håller inte riktigt nu, efter utredning och rättegång.
Det var ju hela tiden folk –*inkl vården - som träffade H och fick se henne live i oredigerat skick, så jag kan inte se att hon försökt städa bort bevis. Så jag säger återigen: fotointresse och lite autism. Hon ville att bilderna skulle se bra ut.
Stämmer det verkligen att detta ägde rum dagen innan H dog? Det är ett bra tag sedan jag läste FUP, men vill minnas att det där röda märket var långt tidigare. Kan ha fel.

Det var inte många dagar innan flickan dog som de sista bilderna lades ut.
För jag skrev någon dag tidigare inte dagen innan hon dog.
Ja märkena i ansiktet och det röda örat var nog tagna tidigare, men likväl fanns det på fotot.
Jag börjar undra eller har gjort det länge, hur i hela friden sjukvården kunde missa allt detta?

Städa bort bevis har jag inte skrivit utan att jag tror hon ville att alla skulle se att bebisen var helt oskadd om skadorna som hon visste att H tidigare fått ( skakad,m.m? ) kanske kunde leda till sin dotters död, hon var rädd att åka dit helt enkelt. Men såklart är detta är bara spekulationer av mig.
Citera
2017-07-07, 02:54
Medlem
rubin22s avatar
Jag fick en fundering som nog är väldigt dum av mig, men ändå.
Tänk om mamman sminkat över blåmärken de gånger, de var på BVC?
Då kan de ha missats dem, de kanske bara syntes lite?
Citera
2017-07-07, 03:35
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Det är väl självklart att det inte finns någon ursäkt för det som skett. Ett barn har dött. Däremot förklaringar. Det blir en rätt så tråkig diskussion här i tråden om det plötsligt blir förbjudet att analysera det hela. Onödigt att prata över huvud taget i så fall.

Och under tiden undrar i alla fall jag om H över huvud taget fått en begravning.
Tycker obduktionen och utredningen med hennes kropp varit väldigt makaber och sorglig. Jag klarade inte av att läsa de sidorna i FUP.
Jag vet skillnaden mellan förklaring och ursäkt så det behöver du inte läxa upp mig om det, tack på förhand.
Sen har jag väl inte skrivit att du inte får spekulera om det du vill här, men alla har väl rätt att
ifrågasätta det du skriver? Så spekulera gärna vidare om du anser att det leder till något, helt ok för mig ( och detta var inte spydigt skrivit om du nu tror det? )
Senast redigerad av rubin22 2017-07-07 kl. 03:38.
Citera
2017-07-07, 04:25
Medlem
Citat:
Det var inte många dagar innan flickan dog som de sista bilderna lades ut.
För jag skrev någon dag tidigare inte dagen innan hon dog.
Ja märkena i ansiktet och det röda örat var nog tagna tidigare, men likväl fanns det på fotot.
Jag börjar undra eller har gjort det länge, hur i hela friden sjukvården kunde missa allt detta?

Städa bort bevis har jag inte skrivit utan att jag tror hon ville att alla skulle se att bebisen var helt oskadd om skadorna som hon visste att H tidigare fått ( skakad,m.m? ) kanske kunde leda till sin dotters död, hon var rädd att åka dit helt enkelt. Men såklart är detta är bara spekulationer av mig.

Det är märkligt att hon laddade upp så många bilder på Insta precis dagarna innan dotterns död. Det reagerade jag på redan då, när det pågick. Och där någonstans smsade hon även A –*för de smsade ju varandra trots att de var i samma lägenhet –*något om att hon tyckte att det såg så hemskt ut med alla blåmärken.

Det är absolut så att vården sluppit undan för billigt. Om de gjort sitt jobb hade H levt idag. Det är helt otroligt att så många läkare och vårdpersonal undersökte H –*till och med under observation i tio dagars tid på sjukhus – och missade att detta var en bebis med revbensfrakturer och hjärnblödning.

När jag tänker på det: hur skulle E ha kunnat förstå vad som pågick om inte ens läkarna fattade det? Och alla i vården bagatelliserade ju Hs tillstånd, från BVC-sköterskan som hävdade att "H kanske hade lätt för blåmärken" (!) till läkarna som lämnade utgjutningen under tungan helt utan förklaring. Så varför skulle hon inte tro att allt var ok?
Om hennes historia stämmer –*det vill säga om hon inte är en väldigt skicklig manipulatör –*så är hon också ett offer.
Citera
2017-07-07, 04:30
Medlem
Citat:

Det går inte... du har inte egna barn? Det skulle liksom synas direkt. När man går till bvc med sin nyföding så klär man ju av den helt. Sköterskan (och läkaren) går igenom hela kroppen, mäter längden, huvudomfånget, väger. En bebis har så speciell, genomskinlig hud att puder eller liknande skulle synas på en gång.
Citera
2017-07-07, 04:32
Medlem
Citat:

Hej, ny i tråden. Har delvis läst FUP men blev så otroligt illa berör av den så min man stoppade mig från att läsa klart. Hur som helst så har jag läst hela tråden här och är tacksam för att det finns så många kloka människor här inne. Nu håller jag mina åsikter för mig själv men som ovanstående skriver så undrar jag med om fick H ngn begravning eller den stackarn har inte fått komma i jorden än?
Citera
2017-07-07, 07:36
Medlem
Ser att Ericas instagram är privat nu +att hon tagit bort sitt Facebook-konto😕Är dom släppta?
Citera
2017-07-07, 08:22
Medlem
Westsacks avatar
Citat:
Hun själv pekade ju ut blåmärkerna på bvc och frågade om dom.
Och bvc sa att det va inget att bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in