2017-07-06, 21:39
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det kan väl inte uteslutas att när alla möjligheter är uttömda, en hovrätt som fastställer
föregående instans dom och en ansökan om prövningstillstånd hos HD som möts av
ett rungande avslag per omgående, så har vi en "abdikerad" asylbaronessa som blir argare
än någonsin och tänker att faller jag så ska de andra minsann också falla och kommer
då plötsligt att vara hur villig som helst att berätta om vilka som var inblandade i det som
hände exmaken.
Att det kan vara en eller flera närstående till henne som då anges bryr hon sig inte om.
Det har väl demonstrerats tidigare med all önskvärd tydlighet - skylla ifrån sig på en son
avseende händelserna 2016, skylla på ena dottern angående det inspelade sexet - hur
mycket hon bryr sig när det handlar om de egna avkommorna. Precis alla kan offras
för hennes skull.

Så kanske här uppstår en benägenhet att kvittra när det definitivt står klart för henne
att hon inte slipper undan. Hon är slagen, de närmaste 20 åren ska tillbringas bakom
fängelsemurar. Det är vad som väntar. Men inte ska hon ensam få ta allt. Nej, in med
de andra också. De som hjälpte till den gången.
Får se om hon tänker så när det är så dags.

Amanda Hikes innan hon drog på efterlängtad semester:
– Hon har fortfarande restriktioner. Hon vill överklaga eftersom saken redan är utredd och det inte finns någon kollusionsfara längre. Det är klart att hon vill ha kontakt med sina anhöriga
Men vill de anhöriga ha det, tro? Är det så säkert?
http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/johanna-moller-tvingades-ta-medicin/

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/47/b5/c7/47b5c718fe54bf680ae60263af00436f--friend-quotes-humor-sister-quotes-funny.jpg
http://radiuscity.ru/files/articles/issue223/article4476/kak-perestat-zavidovat-osvobodites-ot-negativa3_full.jpg
http://unlimitedpower.ir/wp-content/uploads/angry-woman.png

Ps. För inte klarade hon väl själv av att fixa exmakens hädangång.
Nej hon vill försöka få resning a la Linna.
Citera
2017-07-06, 21:48
Medlem
Varför får man inte använda deras riktiga namn när all info har blivit allmän kännedom?
Citera
2017-07-06, 21:55
Medlem
Kallixs avatar
[quote=Zissela|61149113]
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Skrivet av Pikkaboo 160619 ( inlägg 1022 ) i tråden " Kvinnlig chef på flyktingboende tvingade pojkar till sex " :

Hon har arbetat på olika socialtjänster runt om i landet som fosterhemsplacerare och har själv utnyttjat systemet under alla år.Slut citat

Det här "alla år" är ju inte så många år som man skulle kunna tro med tanke på hennes ålder. Hon var långt över 30 när hon blev socionom. Var har hon jobbat innan dess? Jag har läst kock/kallskänka nånstans. I vilket kök då?
Jag tror inte JM hade någon utbildning innan hon "köpte/fuskade" till sig Socionomutbildningen. (Köpt eller fusk är bara min egen spekulation utifrån hur JM uttrycker sig i brev/lappar som finns att läsa i FUP + att jag har egen erfarenhet av kraven på studenter.)

"Jag är kock" uttryckte hon i ett förhör. (Jag tror det handlade om knivar som kan används vid mordet/mordförsöket.) Men jag kan inte hänvisa till någon källa nu. Finns det någon som minns mer, eller kan hitta i FUP?
Citera
2017-07-06, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, JM är och förblir ett riktigt apkorkat stycke som styrs av sina primitiva drifter endast, en primitiv och patetisk figur vilket vi alla har fått ta del av via de famösa hemliga inspelningarna och rättegångens ljudfiler, avklädd in på bara skinnet av Wenna och Fahlander fick hon stå där med all sin ynklighet.

Undrar vad hjärnskrynklarna på Helix tycker, måste ju vara mumma för dem att få in en sådan där under deras lupp, kan ju rent av bli en avhandling, vem vet?

Det har du väl sagt flera gånger? Inget kryss..har du aningar om annat utfall?
Citera
2017-07-06, 22:04
Medlem
Svar på fråga om överförmyndarspärrade konton:

Citat: Ett överförmyndarspärrat konto innebär att förmyndarna behöver ansöka om överförmyndarens samtycke för att kunna ta ut medel från det spärrade kontot. Samma regler gäller för både föräldraförmyndare och förmyndare som blivit förordnade av tingsrätten. Slut citat

Info finns i denna länk:

http://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/for-dig-som-ar-god-man-forvaltare-eller--formyndare
Citera
2017-07-06, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Frågan är hade dem vaknat innan Aki blev mördad och GM, AM blev knivad, det är frågan?

Hade dem upptäckt att JM var orsaken till morden?

Aha förstår, tror dock pga polisens ovilja till att inleda FU hade det lett till att JM i frihet skadat dom
Citera
2017-07-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stativera
Det har du väl sagt flera gånger? Inget kryss..har du aningar om annat utfall?

Du verkar ha det på tungan. Spotta ut din gissning för att hon skulle bli kryssad?
Citera
2017-07-06, 22:06
Medlem
Pandalina4s avatar
[quote=Kallix|61153290]
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Jag tror inte JM hade någon utbildning innan hon "köpte/fuskade" till sig Socionomutbildningen. (Köpt eller fusk är bara min egen spekulation utifrån hur JM uttrycker sig i brev/lappar som finns att läsa i FUP + att jag har egen erfarenhet av kraven på studenter.)

"Jag är kock" uttryckte hon i ett förhör. (Jag tror det handlade om knivar som kan används vid mordet/mordförsöket.) Men jag kan inte hänvisa till någon källa nu. Finns det någon som minns mer, eller kan hitta i FUP?
Gymnasieutbildad alt kovum utbildad som kock vad jag minns.
Citera
2017-07-06, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, jag önskar verkligen att barnen får den hjälp och trygghet de så väl behöver med kloka, goda vuxna människor som förebilder. Och, där barnen blir älskade för den de är - inte belönade för vad de gör för sattyg till en elak, sjuk mamma.
Jag tror att det finns goda förutsättningar åtminstone för de yngre barnen att kunna utvecklas till normala individer. Deras räddning är ju att JM inte kommer att kunna påverka dem speciellt längre.
Kraft, styrka och kärlek till de stackars yngre barnen.

Hur de äldre barnen kan klara sig är en helt annan fråga, de är redan så präglade av JM förutom ena dottern som verkar ha klarat sig hyfsat. Men, sorgligt är det och man önskar de kunde fått en chans till ett normalt , kärleksfullt och tryggt liv.

JB/AB verkar inte jobba, extra illa för JB. Verkar inte gått klart Gymnasiet och mannen pluggar. Undrar hur deras framtid blir utan Jm/Am ekonomiska hjälp samt polisen på dom redan med misstankar om mord på aki
Citera
2017-07-06, 22:11
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Svar på fråga om överförmyndarspärrade konton:

Citat: Ett överförmyndarspärrat konto innebär att förmyndarna behöver ansöka om överförmyndarens samtycke för att kunna ta ut medel från det spärrade kontot. Samma regler gäller för både föräldraförmyndare och förmyndare som blivit förordnade av tingsrätten. Slut citat

Info finns i denna länk:

http://goteborg.se/wps/portal/enhetssida/for-dig-som-ar-god-man-forvaltare-eller--formyndare
Jag är 99,9 på att jag läst i FUP att hon spenderat dessa pengar som tillföll tvillingarna. Får frågor om det. Diverse utgifter så som vagnar resor osv gavs som skäl, någon som minns annat alt lika?
Citera
2017-07-06, 22:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var inte det jag syftade på här, utan att AP själv berättat för sina systrar att JM vid flera tillfällen tagit hans mobil. Skulle AP prata med någon fanns JM ofta också med i bakgrunden och lade sig i samtalet.

Betr. ”JMs makes mobiltelefon” i vilken det enligt JM fanns en massa foton och filmer från G-liden från den 7 aug, tog JM givetvis hand om den - men sedan försvann den spårlöst.

Något som också försvann var nyckeln till syster S:s bostad dit AP flyttat måndagen den aktuella mordveckan.

Den försvunna nyckeln är intressant eftersom man med hjälp av denna kunde ta sig in i S:s bostad och komma åt AP:s tillhörigheter, bl.a. hans dator och iPad - och man kunde också återställa dessa rariteter om man "lånat" dem.

Förutom de saker AP förvarade hos sin syster fanns tillhörigheter som var magasinerade i G-berg:Protokollbil. 2017-03-22, Förhör, del 1 (3), s. 27

Givetvis bedyrar JM att AP – tvärt emot sina vanor – den här gången inte medfört varken dator eller iPad. Detta tjatar hon om vid flera tillfällen varför man kan misstänka att hon – tillsammans med nyckeln till systerns lägenhet - behållit dator och iPad, för att efter informationsinhämtning återställa AP:s ägodelar. - AP:s iPad mini 3 (wi-fi) överlämnades till polisen så sent som den 23 sept 2016 av SP i hennes bostad.

Här kan också tilläggas att det i iPaden hittades chattkonversationer mellan AP och NL från morddygnet: 14.48 – 21.05. Det första meddelandet till NL har (med ledning av mastningar mm) skrivits vid den tidpunkt då färden till G-liden kan antas ha påbörjats.
Konversationerna kan via fb Messenger ha synkats till iPaden.
Tilläggsprot. II, 2017-04-18, del 1 (2), s. 4ff.

Betr. AP:s MacBook Pro har inga andra konversationer mellan AP och NL kunnat säkras annat än för just dagen och kvällen den 7 augusti 2015.
Tilläggsprotokoll 2017-04-13, del 1 (3), s. 90.
Detta är väldigt intressant. Borde inte polisen få ta del av det?
Citera
2017-07-06, 22:13
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det var väl något sådant Hikes lade fram som förklaring till varför JM fortsatte skydda MR. "Hon (=JM) ville inte förlora ytterligare en älskad person" ...

Nä just det. Inte rättvisan heller. Hennes kärlekar lever farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in