Citat:
Ursprungligen postat av
Twiggygirl
Frågor och svar om Fallet Helena - P4 Skaraborg | Sveriges Radio
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479
14 juni 2017 - Mats, Sveriges Radio: Polisens svar till oss är nej på den frågan. .... Mats: Bor Pilot kvar I orten? ..... Han verkar leva ett till synes vanligt liv.
Kopierade och la ut det här så kan alla se att de vill undvika att det kommer ut att pilot är kvar i Mariestad. De misstänkta krymper väsentligt då. Detta är alltså bilden man får upp av google. Dom har inte tänkt på att redigera det där. Kanske inte ens går.
Så här skrev du på sidan 1067, inlägget 12798: "De flesta som dras upp här gång på gång, bor inte kvar i Mariestad. Den sist anhållne mannen " bor kvar och lever ett till synes vanligt liv" enl. Radio skaraborg. B.W, B.B, P.U t.ex bor ej kvar. Än en gång frågar jag: Är det brukligt att en person som t.ex. bor i Göteborg, körs till Skövde polisstation för förhör.? Denne sannolikt misstänkte man satt anhållen i Skövde."
Med "bor kvar" menas nu då säkert i Mariestad och inte "bor kvar" där han typ "alltid har bott"?
Annars har jag för mig att en misstänkt alltid tas till den polisstation som handhar det aktuella fallet.