Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Jag förstår fortfarande inte varför du måste "märka tider" och "märka ord".
Inga tider är - som sagt - huggna i sten. Inte heller Jenvén kan/vill precisera den tiden som killarna har angivit och kanske är killarnas uppgift egentligen ganska svävande även om det kanske råkar stå en ungefärlig tid i protokollet? "Hanna" kan mycket väl ha kommit in 02:25 och bilen som killarna ser kommer 02:35 ... Eller så är "Hanna" inne 02:25 och bilen kommer 02:40. Eller så är "Hanna" inne 02:28 och bilen kommer 02:31. Oavsett kan "Hanna" ha varit inne i en hel kvart (!) och till och med hunnit lägga sig och somna! Eller så stod hon precis i farstun. Sannolikheten för att "Hanna" var ute och kom in igen före 02:30 och killarnas observation förfaller vara 100 procent. Varför detta petande med sekunder?
Och varför "märka ord"? "Hanna" påstås i det första polisförhöret ha sagt att hon "tror" att klockan var det och det. Sa hon ordet "tror" själv eller var det så att polisen tolkade "02:20 till 02:25" som "tror"? Eller sa hon "tror" så där lite slappt som vi alla kan göra ibland fastän hon/vi egentligen menar att vi "vet"? Kanske hade "Hanna" mellan förhören gått hem och några gånger försökt rekonstruera förloppet den där natten och kommit fram till att allt hon gjorde innan hon gick ut med hunden tog just si och så många minuter - och därmed kände sig betydligt mer säker på tiden i det andra polisförhöret än i det första? Det finns många varianter här också.
Du har sedan begynnelsen i den här tråden alltid varit emot "Hanna". Jag menar inte att vara elak nu, men har du någon särskild agenda som innebär att "Hannas" vittnesmål "måste" oskadliggöras?
Jag har ingen agenda utan utgår i mina tankar och analyser ifrån vad jag läser, ser och hör. Du, däremot, verkar försvara "Hanna" med näbbar och klor, oavsett vad du ställs emot. Ända från början. Har
du någon agenda?
Du skriver: "Sannolikheten för att "Hanna" var ute och kom in igen före 02:30 och killarnas observation förfaller vara 100 procent." Hur kommer du fram till denna procentsats? Och var hittar du något "petande med sekunder"?
Hur var det nu? Var "Hanna" nykter denna lördag kväll? Var hon nyvaken eller helt klar? Är fortfarande nyfiken på dessa frågor, för om en eller båda av dessa frågor besvaras med "Nej", så tycker jag inte att man blint kan lita på detta vittnesmål. När det gäller killarna i bilen, så kan man anta att -
förhoppningsvis - åtminstone föraren var nykter, så även om den andre killen inte var det, så bör ett av vittnesmålen vara adekvat. Ge och ta några minuter.