2017-07-06, 20:51
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Den frågan är redigerad i chatten. Från: Jag han bor kvar, och lever ett tillsynes vanligt liv. Till: Vi har beslutat att inte prata om det. Taskigt för dom att jag har minne som en häst. Allt jag läser fastnar. Jag blev förvånad att de tagit bort korrekt svar. Antagligen pilots önskemål. Googla på "Bor kvar och lever ett till synes normalt liv, lägg till radio skaraborg, så kommer gamla svaret( en del av det) fram i själva "träffen". När man sen klickar på länken är svaret borttaget ( omformulerat). Mysko? Jaa? Så glöm alla m.g.m som inte bor kvar

Ok, Tack!

Så lumpet att redigera texten, även om polisen eventuellt skulle ha legat på. Rent ut sagt för j*vligt! Har vi fått allt rätt nu och kan vi lita på det?

Men ett stort tack, Twiggy!!!

Och med kan i så fall även TS räknas bort?
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-06 kl. 20:57.
Citera
2017-07-06, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Alla (?) som varit på Stadt den aktuella kvällen/natten förhördes -92. PR, som inte var i Mariestad den aktuella kvällen/natten, förhördes i slutet av sommaren -92, eftersom han hade funnits i Helenas nära bekantskapskrets.

Mannen med pilotglasögonen förhördes igen -98 (ny huvudmisstänkt). Denne förhördes igen 2001 (samme man som -98). Denne man anhölls i år, för ca en månad sedan. Det var inte PR som anhölls, utan mannen som förhördes -98 samt -01.

PR avfördes av åklagare Aldén november - har jag för mig - 1997.

Pilot anhölls väl inte utan blev delgiven misstanke?
Citera
2017-07-06, 20:57
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Ok, Tack!

Så förbannat lumpet att redigera texten, även om polisen eventuellt skulle ha legat på. Rent ut sagt för jävligt!

Men ett stort tack, Twiggy!!!

Frågor och svar om Fallet Helena - P4 Skaraborg | Sveriges Radio
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6699479
14 juni 2017 - Mats, Sveriges Radio: Polisens svar till oss är nej på den frågan. .... Mats: Bor Pilot kvar I orten? ..... Han verkar leva ett till synes vanligt liv.

Kopierade och la ut det här så kan alla se att de vill undvika att det kommer ut att pilot är kvar i Mariestad. De misstänkta krymper väsentligt då. Detta är alltså bilden man får upp av google. Dom har inte tänkt på att redigera det där. Kanske inte ens går.
Citera
2017-07-06, 20:59
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
14 juni 2017 - Mats, Sveriges Radio: Polisens svar till oss är nej på den frågan. .... Mats: Bor Pilot kvar I orten? ..... Han verkar leva ett till synes vanligt liv.

Kopierade och la ut det här så kan alla se att de vill undvika att det kommer ut att pilot är kvar i Mariestad. De misstänkta krymper väsentligt då. Detta är alltså bilden man får upp av google. Dom har inte tänkt på att redigera det där. Kanske inte ens går.

Ja, urvalet av misstänkta som gärningsman krymper! Men vi letar garanterat efter medhjälpare/hjälpredor också. Och då är vi säkert utanför både stans och kanske även länets gränser.
Citera
2017-07-06, 21:00
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Det du säger nu är att TS är pilotmannen på bron.? Om alla nu ansträngde sig att kollade av tex vad för bil TS hade aktuell period. Sjukskriven veckan efter - hans ex flickvän måste ju anat oråd.

Nej, jag säger inte att det var TS, utan att det var samme man som förhördes -98 samt -01 och som anhölls för ca en månad sedan, som är mannen med pilotglasögon.
Citera
2017-07-06, 21:05
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Pilot anhölls väl inte utan blev delgiven misstanke?

Han anhölls ett dygn.
Citera
2017-07-06, 21:06
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Så här skrev du på sidan 1067, inlägget 12798: "De flesta som dras upp här gång på gång, bor inte kvar i Mariestad. Den sist anhållne mannen " bor kvar och lever ett till synes vanligt liv" enl. Radio skaraborg. B.W, B.B, P.U t.ex bor ej kvar. Än en gång frågar jag: Är det brukligt att en person som t.ex. bor i Göteborg, körs till Skövde polisstation för förhör.? Denne sannolikt misstänkte man satt anhållen i Skövde."

Med "bor kvar" menas nu då säkert i Mariestad och inte "bor kvar" där han typ "alltid har bott"?

Annars har jag för mig att en misstänkt alltid tas till den polisstation som handhar det aktuella fallet.
Citera
2017-07-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo det är allvarligt om den lokala polisen läcker till media.
Man kan dessutom fråga sig om två journalister som själva är inblandade i fallet överhuvudtaget ska granska det. Typiskt ankdammen Sverige.

Det skulle varit fristående journalister som röjde i det här.

Då umgås lite grann i samma krettsar som de båda journalisterna är jag ganska säker på att någon, någon gång skall ha sagt att wadebäck och HA skulle vara släkt på något sätt och alltså inte bara goda vänner. Detta kan också vara anledningen till att polisen "läckt" mycket information till Pernilla... för visst har väl familj någon form av rätt till att informeras lite mer kring utredningen än vi "vanliga människor"?
Citera
2017-07-06, 21:13
Medlem
[quote=Ugglan.|61152848]Så här skrev du på sidan 1067, inlägget 12798: "De flesta som dras upp här gång på gång, bor inte kvar i Mariestad. Den sist anhållne mannen " bor kvar och lever ett till synes vanligt liv" enl. Radio skaraborg. B.W, B.B, P.U t.ex bor ej kvar. Än en gång frågar jag: Är det brukligt att en person som t.ex. bor i Göteborg, körs till Skövde polisstation för förhör.? Denne sannolikt misstänkte man satt anhållen i Skövde."

Med "bor kvar" menas nu då säkert i Mariestad och inte "bor kvar" där han typ "alltid har bott"?

Annars har jag för mig att en misstänkt alltid tas till den polisstation som handhar det aktuella fallet.[/QUOTE

Jo det är brukligt att plocka in misstänkt på denpolisstation personen hör.
Citera
2017-07-06, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
I P4 chatten svarar Pernilla: "Som vi säger i inslaget så har mannen i pilotglasögon aldrig förekommit i spekulationer i olika trådar o forum eller i media." Är detta bekräftat av dem? eller sägs detta för att pilotmannen säger detta ? Om han inte nämnts här så är ju många namn här inte intressanta... om nu TS är pilotmannen (vilket jag inte vet grunderna för?) hade de en relation? Hade TS hund? Bil? Umgicks TS och Helena? Om han nu gjort detta själv hur ser då ett sådant scenario ut?

Enligt rykten i Mariestad ska HA och TS ha haft någon form av relation vid sidan av TS egentliga förhållande med kvinnan som också är mor till hans (3?) barn.
Citera
2017-07-06, 21:17
Medlem
Citat:

Det enda man kan se av svaret är Han verkar leva ett till synes vanligt liv.
Inget om att han bor kvar i orten.
Citera
2017-07-06, 21:20
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
I radioinslaget, i vilket Pernilla och Mats träffar "pilotmannen", inleder man med att säga att typ "det är en tärd man som vi möter". Tärd ...

Sedan undrar jag fortfarande hur Pernilla och Mats har fått namnet på "pilotmannen". Det kan väl bara betyda att polisen har "läckt" namnet till dem med försvaret att "journalister aldrig avslöjar sina källor". Eller?

Det finns ett vittne som sett "pilot" och HA, vad vet du om hur många personer det vittnet sagt det till?
Vittnet kanske sagt det till halva Mariestad redan för 25 år sen. Sen, hur svårt är det då för folk att räkna ut vem det var? Alltså ngn med pilotglasögon som känner HA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in