2017-07-06, 00:55
Medlem
JanBertilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minmorfar
"Tapios" labbrapport fortfarande)

Den kan du vänta på..

Tror du det? :-)
Citera
2017-07-06, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minmorfar
"Tapios" labbrapport fortfarande)

Den kan du vänta på..

Haha, ja den lär han få vänta på.
Citera
2017-07-06, 15:12
Medlem
Dax85s avatar
Hej, en fråga till er som brukat den här som medicin och inte försökt flöddra på den, har under en månad ätit Askens 8or, beställde 100.

Legat på cirka en och en halv till två om dagen (tilläggas är att jag lider av depression, daglig ångest och paniksyndrom) och medicineringen fungerade bra mot min allmänna ångest och sociala fobi, panikattackerna bet den inte lika bra på.

Har under den senaste månaden ätit ovannämndas 4or, och känner för att sluta, dels har medicinen slutat fungera för mig men även för att jag väntar utredning för bipoläritet och vill inte komma in med skyhögt värde på bensodiazepiner när dom ber mig lämna UP.

Nu till frågan eller frågorna, till er som har slutat med den här substansen, hur var den att lägga av med, hur har ni upplevt avsättningsymptom? Rekomenderar ni att klippa den helt eller trappa ut? Dricker för tillfället, då den inte längre fungerar plus att läkaren antagligen kommer ha mindre problem med att jag dricker alkohol än självmedicinerar med RC, så det borde ju rimligtvis lindra eventuella avsättningsymptom i och med att det slår på samma receptorer.
Citera
2017-07-06, 15:23
Medlem
kool-g-raps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dax85
Hej, en fråga till er som brukat den här som medicin och inte försökt flöddra på den, har under en månad ätit Askens 8or, beställde 100.

Legat på cirka en och en halv till två om dagen (tilläggas är att jag lider av depression, daglig ångest och paniksyndrom) och medicineringen fungerade bra mot min allmänna ångest och sociala fobi, panikattackerna bet den inte lika bra på.

Har under den senaste månaden ätit ovannämndas 4or, och känner för att sluta, dels har medicinen slutat fungera för mig men även för att jag väntar utredning för bipoläritet och vill inte komma in med skyhögt värde på bensodiazepiner när dom ber mig lämna UP.

Nu till frågan eller frågorna, till er som har slutat med den här substansen, hur var den att lägga av med, hur har ni upplevt avsättningsymptom? Rekomenderar ni att klippa den helt eller trappa ut? Dricker för tillfället, då den inte längre fungerar plus att läkaren antagligen kommer ha mindre problem med att jag dricker alkohol än självmedicinerar med RC, så det borde ju rimligtvis lindra eventuella avsättningsymptom i och med att det slår på samma receptorer.

Jag äter bara benso i medicinskt syfte, men de fungerade inte bra på mig. Att komma upp på morgonen efter dom var en omöjlighet, jag fick en hangover som kändes som jag hade käkat 20st propavan och var alltid tvungen att sova en stund på dagen också för jag var så dödstrött. Så att sluta med dom var bara skönt då jag orkade göra saker.
Citera
2017-07-09, 17:15
Medlem
Dax85s avatar
Nähä, verkligen ingen annan som kunnat ge ett svar? Skitsamma, klippte skiten rakt av och får väl ta smällen om den kommer.
Citera
2017-07-10, 12:56
Medlem
roppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ropperman
Något som jag tycker inte kan nämnas nog många gånger är att denna benso har en väldigt lång halveringstid på ~70h(44-100h).
Detta innebär att det tar cirka 3 dygn innan hälften av substansen eliminerats. Så om ni tar en tablett på 10mg och sen inte tar något mer så kommer ni att ha cirka 5mg i kroppen efter 3 dagar.
Så ni som flöddrar till det måste vara beredda på att det kan ta flera dagar innan ni är nyktra och kan fungera på jobb/skola/whatever.

Ni som självmedicinerar dagligen med denna måste komma ihåg att det tar ungefär 1-2 veckor innan ni når jämviktskoncentration(koncentrationen då dosen som tas/dag är lika stor som dosen som elimineras/dag) av substansen i blodet. Så var försiktiga med doseringarna och kom ihåg att substansen ackumuleras i kroppen vilket gör att effekten kan öka påtagligt under de första veckorna trots samma dosering/dygn.
Citerar mitt förra inlägg i tråden eftersom en del här i tråden inte tycks förstå hur lätt det är att flöddra bort sig totalt i flera dagar på en bens med så här lång halveringstid.

Efter ett par veckors medicinering med denna så måste jag säga att jag verkligen tycker om denna.
Tog tidigare Klonazepam 1.5mg/dag och trappade över till 4mg/dygn Norflurazepam(Askens).
Ska man jämföra dessa två så tycker jag att jag sover bättre på Norflurazepam och den har en mer anxiolytisk effekt än Klonazepam.
Ett yttligare plus med Norflurazepam är att den är mindre lockande att flöddra på och att det inte gör någon större skillnad om man missar en dos eftersom den har en sådan lång halveringstid.

Angående klassning så kan jag fortfarande inte hitta N-Desalkylflurazepam/Norflurazepam på FHM:s lista över "Substanser under utredning för klassificering som narkotika eller hälsofarlig vara".
Jag kan inte heller hitta substansen under Förordning (1999:58) om förbud mot vissa hälsofarliga varor eller Förordning (1992:1554) om kontroll av narkotika

Det enda jag hittar är ett yttrande från Läkemedelsverket där man kan läsa:
Citat:
Yttrande enligt 13 $ lagen (2011: 111) om förstörande av vissa hälsofarliga missbrukssubstanser (ert ärende FMS 16-070)
Den 30 november 2016 kom er begäran om yttrande angående 248 gram pulver innehållande norfludiazepam in till Läkemedelsverket.
Norfludiazepam (även känd under namnet N-desalkylflurazepam) är en aktiv metabolit till bl a flurazepam. Flurazepam har eller har haft medicinsk användning i flera europeiska länder och är reglerad som narkotika i Sverige enligt internationell överenskommelse som Sverige biträtt (FNs psykotropkonvention från 1971). I dagsläget bedömer Läkemedelsverket att även norfludiazepam har sådana egenskaper att ämnet kan komma att förklaras som narkotika av regeringen. Norfludiazepam kommer därför att bli föremål för utredning vid Läkemedelsverket.

Det verkar alltså som att det är ett tag kvar tills klassning av denna. Dock finns det stöd för förstörande om man importerar och tullen plockar det enligt Grundförutsättning C i förstörandelagen:
Citat:
För att en substans ska kunna förstöras krävs att någon av förut
-
sättningarna i 2 § förstörandelagen är uppfyllda, nämligen:
[............................................]
c.
att substansen kan antas komma av regeringen förklaras
som narkotika eller hälsofarlig vara (tredje punkten).

TLDR:

Var försiktiga med denna substans och tänk på att den har en halveringstid på över tre dygn.
Än så länge så verkar det som att vi kan ta denna medicin utan att riskera något mer än att tull och polis har rätt att förstöra substansen.
Citera
2017-07-10, 14:46
Medlem

Skitbenso är vad norfluran är!!! Du blir ångest fri men liknar mer psykofarmaka i atn. Omöjligt att ta sig upp på morgonen och inte ens 15 mg temesta vet på mig fick ta 12 mogadon 5 er innan jag kände mig flöddrad i våras då dessa skitpiller var det ändå som fanns att tillgå!! som tur är kommer en bättre benz efter klassningen hoppas denna klassas fort då den är skum. avtändnibgeb liknade flubro fast utan Benso skakningar. Och Hur kan Tapio tro att TT skulle underdosera sina piller?????!! Dom är väl mer känd för att ha lite väl bra tryck i sina piller. Är det några som säljer skit är det asklepios. Och dessutom till rena ockerpriserna!
Citera
2017-07-10, 15:44
Medlem
roppermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte

Skitbenso är vad norfluran är!!! Du blir ångest fri men liknar mer psykofarmaka i atn. Omöjligt att ta sig upp på morgonen och inte ens 15 mg temesta vet på mig fick ta 12 mogadon 5 er innan jag kände mig flöddrad i våras då dessa skitpiller var det ändå som fanns att tillgå!! som tur är kommer en bättre benz efter klassningen hoppas denna klassas fort då den är skum. avtändnibgeb liknade flubro fast utan Benso skakningar. Och Hur kan Tapio tro att TT skulle underdosera sina piller?????!! Dom är väl mer känd för att ha lite väl bra tryck i sina piller. Är det några som säljer skit är det asklepios. Och dessutom till rena ockerpriserna!

Om du tar och läser på lite om Norflurazepam så förstår du att det inte är en benso som passar att flöddra på. Om du dessutom behöver 15 mg Lorazepam och 60 mg Nitrazepam för att bli flöddrad så är din tolerans skyhög.
Det måste motsvara någonstans runt 200 mg Norflurazepam(dock får du då betydligt längre rustid) vilket skulle sudda bort en vecka hos de flesta trots bensotolerans.
Citera
2017-07-10, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dax85
Nähä, verkligen ingen annan som kunnat ge ett svar? Skitsamma, klippte skiten rakt av och får väl ta smällen om den kommer.

Hoppade över på andra benso jag, 50 ikto och 50 xanor och 50 valium. Nu är det inte kul längre med 7 valium kvar och kanske 2g lyrica.

Världen går under. Hör gärna av dig med hur det AT'n går.
Citera
2017-07-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillwitte
Hur kan Tapio tro att TT skulle underdosera sina piller?????!! Dom är väl mer känd för att ha lite väl bra tryck i sina piller. Är det några som säljer skit är det asklepios. Och dessutom till rena ockerpriserna!

rofl, TT är absolut inte "kända" för att har bra tryck i sina piller. Snarare att dom med jämna mellanrum säljer rent skit.
Citera
2017-07-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexfabriken
rofl, TT är absolut inte "kända" för att har bra tryck i sina piller. Snarare att dom med jämna mellanrum säljer rent skit.

Instämmer, det är askens 8mg som gäller. Deras 4mg har varit bra ibland. Men 8mg har hållt stadig kvalle.
Citera
2017-07-11, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kexfabriken
Exakt.

Har inte varit inne kollat på länge men provet kommer tro mig.
Dom ligger långt under 10mg.
Jag testade igen att byta till 1st så kallad 10mg X3 för tar 30mg om dagen. Tog 3dygn sen kom ångesten och deppen tillbaka.
Du som skriver asken skickar skit vad har du i IQ??
Sen att de måste sätta lite högre priser beror på att de är ett äkta RC bolag med anställd personal.
De har papper på att de får sälja det. Vilket ingen annan shop har.
Betalar gärna nån kr mer för kvalité sen kommer det en analys på askens med. Den kommer om en vecka.
TT TS hade jävligt bra doserade 10mg men sen gjorde jag ett köp till och helt hårda piller inte alls som de som innehöll 10mg.
Jag bak pratar inte jag lägger upp fakta. Jag gillar att TT och TS finns men då jag blev lurad på deras flunitrazolam som inte innehöll ett skit flunitrazolam som vi alla vet stämde de skickade ut verkningslösa piller innan de klassades. Sen nu detta. Tycker det är synd de ska hålla på så för annars hade de ägt marknaden men det gör Asken av en orsak. De är professionella.
De har varit med länge nu och kommer fortsätta.
Kommer säkert TT/TS med fast jag väljer nu att handla av de som ger mig effekt.
Sen e denna en stark benzo bara det du inte blir väck på den.
Får på måndag mina stess 10or 30mg om dagen och fan vad skönt det ska bli. Fast Norflurazepam klassas inte av en anledning. Staten, Läkemedelsverket har fått upp ögonen för den för tro mig de har folk som sitter och läser här.
Då denna hjälper folk som verkligen mår dåligt.
Om ni är ute efter benzo för att berusa er så beställ flubromazolam, phenazepam, klonazolam.
Fast ni vet inte vad ni leker med.
Så lycka till om några år när ni sitter fast i benzo helvetet.
Sen till er som inte får hjälpen ni behöver. Fortsätt kriga. Tog mig 4år att få mina stess.
Skönt slippa lägga sina pengar på det svart.
Sen har ni rätt man blir jävligt trött dagen efter så ta hela dosen på morgonen så vaknar man rätt bra. Denna norflura är jävligt hypnotisk. Ligger på delad 1a plats med Flubromazepam.
Sen kommer diazepam sen phenazepam. Alla triazolobenzo e jag så trött på. Dos ökning som fan sen kan man dö av ATn.

Handla var ni vill jag bryr mig noll. Jag vet att de så kallade 10mgarna är underdoserade. 😋
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in