2017-07-05, 16:14
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Var likt många andra här riktigt skeptisk till att Berg gick till Al Ain till en början men har nu ändrat liten åsikt kring det. Berg har förmodligen gått till ett bättre lag än vad han var i innan, ligan är nog sämre men laget är bättre.
Kollat runt lite på klipp från deras matcher och de råder ingen tvekan om att de kan lira fin fotboll och med Omar Abdulrahman som offensiv mittfältare kommer Berg få mycket hjälp, killen har riktigt fina fötter.
Sen är det självklart kontroversiellt att gå till en sådan liga men jag tror nog inte han skjuter sig i foten.

Vilket jävla hår http://dubaieye1038.com/wp-content/uploads/2016/04/omar-1.jpg

Har dålig koll på Emiraten och arabisk fotboll dock..
Citera
2017-07-06, 12:03
Bannlyst
Är det rankingen från juli som fifa tar hänsyn till när det gäller seedingen inför playoff mötena i november?
Citera
2017-07-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.xduba
Var likt många andra här riktigt skeptisk till att Berg gick till Al Ain till en början men har nu ändrat liten åsikt kring det. Berg har förmodligen gått till ett bättre lag än vad han var i innan, ligan är nog sämre men laget är bättre.
Kollat runt lite på klipp från deras matcher och de råder ingen tvekan om att de kan lira fin fotboll och med Omar Abdulrahman som offensiv mittfältare kommer Berg få mycket hjälp, killen har riktigt fina fötter.
Sen är det självklart kontroversiellt att gå till en sådan liga men jag tror nog inte han skjuter sig i foten.
Det är möjligt att vi underskattar saudiska ligan och Al-Ain men att försöka vända på detta till att detta skulle vara ett lyft för Berg är magstarkt. Det är början på slutet för Berg och han vet själv om det, men han räknar förmodligen med att kunna vara med minst året ut och kanske lite längre beroende på hur konkurrenterna utvecklas. Jag tror till poch med att han har en given plats i en eventuell mästerskapstrupp 2018 - och att han vet om det själv, och efter det lär han ändå lägga landslaget på hyllan.

Jag tror dock inte Berg bryr sig nämnvärt om han nu skulle bli petad redan i år från landslaget - när det står mellan några år extra i landslaget kontra bra med deg i saudi så är valet enkelt för en 31-åring. Han har inget rekord i sikte vare sig gällande mål eller landskamper och guldklockan kommer han fixa innan han hinner bli petad.

Jag tror inte heller han är speciellt sugen på att pendla 6-7 timmar enkel väg för en sketen kvalmatch mot färöarna i november 2018.
Citera
2017-07-06, 12:47
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Vad fan gjorde Christoffer Nyman mot Norge?

https://www.youtube.com/watch?v=cbytVEpXj54

Varför sprang han inte rakt emot mål för? Hade han sprungit rakt emot mål (som man ska göra) så hade han ju varit helt fri.

Inte konstigt att han spelar i tyska andraligan.
Ja, den insatsen svallrar om att det där sista saknas hos Nyman.
Citera
2017-07-06, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mushymushy
Det är möjligt att vi underskattar saudiska ligan och Al-Ain men att försöka vända på detta till att detta skulle vara ett lyft för Berg är magstarkt. Det är början på slutet för Berg och han vet själv om det, men han räknar förmodligen med att kunna vara med minst året ut och kanske lite längre beroende på hur konkurrenterna utvecklas. Jag tror till poch med att han har en given plats i en eventuell mästerskapstrupp 2018 - och att han vet om det själv, och efter det lär han ändå lägga landslaget på hyllan.

Jag tror dock inte Berg bryr sig nämnvärt om han nu skulle bli petad redan i år från landslaget - när det står mellan några år extra i landslaget kontra bra med deg i saudi så är valet enkelt för en 31-åring. Han har inget rekord i sikte vare sig gällande mål eller landskamper och guldklockan kommer han fixa innan han hinner bli petad.

Jag tror inte heller han är speciellt sugen på att pendla 6-7 timmar enkel väg för en sketen kvalmatch mot färöarna i november 2018.

Håller med till stor del men vad gäller det fetstilta tror jag det hänger lika mycket på konkurrensen som honom. Gör han det bra i Al ain medans säg.. Armenteros går som ryktat till Panathinaikos och gör det lika bra som Berg där kan jag se diskussionen bli upptrappad. Eller helt enkelt om någon annan skulle få en dunder säsong under hösten á la asoro i championship / isak / anyone. Så GIVEN till ett eventuellt mästarskap 2018 vet jag inte. Givetvis tror jag dessa möjligheter inte är särskilt troliga men ja. Min poäng är att nu hänger det nog lika mycket på om de konkurrerande i landslaget tar vara på chansen eller inte lika mycket som det är Bergs form i Al Ain.

Deppig situation i ett annat så spännande landslag.
Citera
2017-07-06, 15:05
Medlem
Korders avatar
Handlar snarare om hur Berg presterar i landslaget än klubblaget. Så länge som han presterar för Janne kommer han vara given, även om det börjar gå skit på klubbnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Vilket jävla hår http://dubaieye1038.com/wp-content/uploads/2016/04/omar-1.jpg

Har dålig koll på Emiraten och arabisk fotboll dock..

En hel del David Luiz/Sideshow Bob över den karln.
Citera
2017-07-06, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Handlar snarare om hur Berg presterar i landslaget än klubblaget. Så länge som han presterar för Janne kommer han vara given, även om det börjar gå skit på klubbnivå.

Mjo det har du visserligen rätt i. Med tanke på hur sunkiga våra övriga alternativ är så lär dom bli petade före Berg oavsett nu när jag tänker efter lite.

Fan va kul det hade vart om någon anfallare slog igenom lite. Vi har haft duglig målproducering trotts så mycket målsumpning så hade vart kul att se detta laget med en vassare måltjuv.
Citera
2017-07-06, 19:32
Medlem
PenetreraMeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somaliskdelikatess
Är det rankingen från juli som fifa tar hänsyn till när det gäller seedingen inför playoff mötena i november?
Känns som att jag vill promota den här nya tråden: (FB) FIFA-ranking.
Citera
2017-07-07, 12:59
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Fan va kul det hade vart om någon anfallare slog igenom lite. Vi har haft duglig målproducering trotts så mycket målsumpning så hade vart kul att se detta laget med en vassare måltjuv.
Ja, det är ju starkt att övriga lagdelar presterar när anfallarna inte gör det (läs: Emil Forsberg). På något vänster har vi ju ändå gjort tillräckligt med mål för att ta mer poäng än förväntat, skulle jag vilja säga.

Det är ju ändå ett styrkebesked som lag. Förstå om vi haft en riktig målspruta som kunnat förvalta fler lägen. Då hade det här laget varit att räkna med på allvar (kan man väl dock säga att vi redan är efter segern mot Frankrike, men ändå).
Citera
2017-07-07, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Ja, det är ju starkt att övriga lagdelar presterar när anfallarna inte gör det (läs: Emil Forsberg). På något vänster har vi ju ändå gjort tillräckligt med mål för att ta mer poäng än förväntat, skulle jag vilja säga.

Det är ju ändå ett styrkebesked som lag. Förstå om vi haft en riktig målspruta som kunnat förvalta fler lägen. Då hade det här laget varit att räkna med på allvar (kan man väl dock säga att vi redan är efter segern mot Frankrike, men ändå).

Lite så tänker jag med. Det har inte vart en brist på målchanser direkt.

Man får hoppas! Surret kring Asoro i England är lite kul. Med tanke på hans succe i sunderlands u23 lag och deras degradering till Championship så verkar hans intresse ökat mycket. Arsenal, Liverpool & Southhampton jagar han och han säger i intervju att han inte kan spela u-fotboll hela tiden så han nyttjar nog detta med att pressa Sunderland att ge honom en chans i Championship. Hoppas det går vägen för han lär inte få en minut hos de 3 som är intresserade av honom i PL.
Citera
2017-07-11, 17:31
Medlem
BarryHeros avatar
Hur fan kan damerna ha så många landskamper under bältet?

Citat:
Kosovare Asllani, 27, Manchester City
102 A-landskamper, 27 mål

Caroline Seger, 32, Lyon
171 A-landskamper, 24 mål

Lisa Dahlkvist, 30, Örebro
130 A-landskamper, 11 mål

Nilla Fischer, 32, Wolfsburg
160 A-landskamper, 22 mål

Lotta Schelin, 33, Rosengård
181 A-landskamper, 86 mål

Dessa hade ju varit världsrekordsiffror hos herrarna.
Citera
2017-07-11, 18:03
Medlem
Marathons avatar
Damerna spelar ju tre stora mästerskap i VM, EM och OS. Det är väl främst på grund av att de hittills alltid har kvalat in till sina mästerskap och dessutom ofta går långt. Utöver det finns det betydligt färre professionella damspelare än herrspelare vilket gör konkurrensen om landslagsplatserna lägre och de flesta av damerna spelar därtill i svenska klubblag vilket gör att de ofta är tillgängliga till vinterlandskamper.

Kort sammanfattat: Fler matcher + mindre konkurrens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in