Citat:
Ursprungligen postat av
mr.xduba
Var likt många andra här riktigt skeptisk till att Berg gick till Al Ain till en början men har nu ändrat liten åsikt kring det. Berg har förmodligen gått till ett bättre lag än vad han var i innan, ligan är nog sämre men laget är bättre.
Kollat runt lite på klipp från deras matcher och de råder ingen tvekan om att de kan lira fin fotboll och med Omar Abdulrahman som offensiv mittfältare kommer Berg få mycket hjälp, killen har riktigt fina fötter.
Sen är det självklart kontroversiellt att gå till en sådan liga men jag tror nog inte han skjuter sig i foten.
Det är möjligt att vi underskattar saudiska ligan och Al-Ain men att försöka vända på detta till att detta skulle vara ett lyft för Berg är magstarkt. Det är början på slutet för Berg och han vet själv om det, men han räknar förmodligen med att kunna vara med minst året ut och kanske lite längre beroende på hur konkurrenterna utvecklas. Jag tror till poch med att han har en given plats i en eventuell mästerskapstrupp 2018 - och att han vet om det själv, och efter det lär han ändå lägga landslaget på hyllan.
Jag tror dock inte Berg bryr sig nämnvärt om han nu skulle bli petad redan i år från landslaget - när det står mellan några år extra i landslaget kontra bra med deg i saudi så är valet enkelt för en 31-åring. Han har inget rekord i sikte vare sig gällande mål eller landskamper och guldklockan kommer han fixa innan han hinner bli petad.
Jag tror inte heller han är speciellt sugen på att pendla 6-7 timmar enkel väg för en sketen kvalmatch mot färöarna i november 2018.