2017-07-06, 11:50
Medlem
Huvudprotokoll__5000-K282669-17__bedr_geri_Afa_livf_rs..pdf

Hänvisning till tidigare diskussion hur barnens försäkringspengar.

Citat:

"Utbetalningarna utav barnbeloppen gjordes till överförmyndarspärrade konton vilket framgår av beslutsbreven."

Slut citat
Citera
2017-07-06, 11:56
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Huvudprotokoll__5000-K282669-17__bedr_geri_Afa_livf_rs..pdf

Hänvisning till tidigare diskussion hur barnens försäkringspengar.

Citat:

"Utbetalningarna utav barnbeloppen gjordes till överförmyndarspärrade konton vilket framgår av beslutsbreven."

Slut citat

och den som är god man/förmyndare kan begära ut pengar därifrån från överförmyndaren... Tror vi att pengarna finns kvar?
Citera
2017-07-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det är klart man säger det är ett påhitt till farbror Blå. Är inte övertygad.

Jag ska posta avsnittet när jag hittar det. Ska beta av FUP innan HR.
Citera
2017-07-06, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Ja det är klart man säger det är ett påhitt till farbror Blå. Är inte övertygad.

Det här knivskärandet i Stockholm hittar MR på som en förklaring till att han i avlyssnade samtal pratat om att han dödat, mår dåligt mm.

Fhl2 Men i de här samtalen så framgår det att de du menar, det är Göran och Anki.
Mt Menar ni att det framgår? Att man vet. Men då, om ni har spelat in alla samtal, då kan
vi lyssna på det och då kan jag förklara att det är inte, det handlar inte om Anki eller
den person som ni nämner. Det har vi inte pratat om.Fhl2 Jag kan säga så här. Av samtalen så framgår det också att du mår jättedåligt av det här.
Du säger att du mår så dåligt så att du har tänkt tagit ditt liv.
Mt Mhm.
Fhl2 Är det så, eller?
Mt Ah. Jag mår dåligt. Att jag har (ohörbart) den person som jag bråkade med, om den
personen lever eller inte. Men det här är att om pappan, om pappan till Johanna är
död. Om han lever bara eller är han död, det har ju inte med mig att göra. Det är inte
över det att jag är upprörd.
Fhl2 Men det du säger här. Jag säger det att du säger att du knivhuggit två personer och den
ena är död, säger du. Du vet ju att han är död.
Mt Men detta är en person som håller på att dö och när det är en person som har blivit
hugg-, eh, man har, när man hör den personen och man vet att den här personen håller
på att dö och man är rädd och man flyr ju därifrån.
Citera
2017-07-06, 12:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Får jag komma med en variant på temat?
Kebabbilen: inköptes av Johanna för att DB och Aki skulle ha något att jobba med? Sällan! Det var ännu en av hennes investeringar mot de stora pengarna. Jag föreslår att den var tänkt som utskänkningsställe för andra varor och att snäppet ovanför i den befälskedjan stod JJ (kontakter, priser, distribution).
Aki har förtvivlat antytt att han sett saker som han inte vågar prata om och han har varit rädd, men han har inte polisanmält något. Men JJ och JM vet att han vet något och Aki visste att de visste att han visste något. Därav hans skräck och därav deras skräck (att tappa greppet om verksamheten) och därav antydningarna att DB varit med på ett hörn om det som JJ och JM planerade och genomförde, nämligen mordet på Aki.
JJ och JM har "affärsbekanta" som har stora intressen av att slippa berömmelse som framgångsrika entreprenörer och de har stora intressen av att Johanna hålls på plats. Den platsen behöver inte vara Hinsan eller något dårhus utan något kontrollerande av annat slag. Därav också hotbilden mot AM .
***slutpåspånande***

Om inte Pearls for Girls var täckmantel för knarkdistribution så är det kanske svårt att se en hotbild mot AM från någon annan än JM (& JJ) själv. Hade JM haft så goda kontakter som du antyder så skulle hon nog inte behöva mörda för pengar. Har svårt att se realism men är inte helt säker.
Citera
2017-07-06, 12:07
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Jag ska posta avsnittet när jag hittar det. Ska beta av FUP innan HR.
Du tänker inte på misshandeln av två(?) personer i Stockholm MR hittade på som alibi för mordet på GM?
Där "trodde" han att någon kanske avlidit, vad jag minns.
Citera
2017-07-06, 12:08
Medlem
Tillåter mig att besserwissra en sväng.

Personlighetsstörda har ingen korrelation mellan ord och handling.

Säger Johanna att hon är bra på att organisera. Ja då är hon det. Sen att det är omvittnat kaos i både hennes inre och yttre, hemmet och Granliden är inte relevant.

Säger Johanna att hon har koll på ekonomin så har hon det. Bankkonton och allt bevisar motsatsen men där har bankkonot fel.

Säger JM att hon är en bullbakande hemmamamma så är hon det. Att barnen blir utkörda hemifrån för att hon ska ta in ett gäng som hon tjänar pengar ist. Att två av barnen har drogproblem. Att barnen själva tycker att deras mamma ljuger och inte går att lita på det har inte med saken att göra.

Osv, osv i all oändlighet.

Innebörden "Barnen först" har JM för alltid förstört.
Citera
2017-07-06, 12:09
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Om inte Pearls for Girls var täckmantel för knarkdistribution så är det kanske svårt att se en hotbild mot AM från någon annan än JM (& JJ) själv. Hade JM haft så goda kontakter som du antyder så skulle hon nog inte behöva mörda för pengar. Har svårt att se realism men är inte helt säker.

Behövde JM mörda för pengar ? Vem har "hittat" på det ?
Citera
2017-07-06, 12:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det här knivskärandet i Stockholm hittar MR på som en förklaring till att han i avlyssnade samtal pratat om att han dödat, mår dåligt mm.

Fhl2 Men i de här samtalen så framgår det att de du menar, det är Göran och Anki.
Mt Menar ni att det framgår? Att man vet. Men då, om ni har spelat in alla samtal, då kan
vi lyssna på det och då kan jag förklara att det är inte, det handlar inte om Anki eller
den person som ni nämner. Det har vi inte pratat om.Fhl2 Jag kan säga så här. Av samtalen så framgår det också att du mår jättedåligt av det här.
Du säger att du mår så dåligt så att du har tänkt tagit ditt liv.
Mt Mhm.
Fhl2 Är det så, eller?
Mt Ah. Jag mår dåligt. Att jag har (ohörbart) den person som jag bråkade med, om den
personen lever eller inte. Men det här är att om pappan, om pappan till Johanna är
död. Om han lever bara eller är han död, det har ju inte med mig att göra. Det är inte
över det att jag är upprörd.
Fhl2 Men det du säger här. Jag säger det att du säger att du knivhuggit två personer och den
ena är död, säger du. Du vet ju att han är död.
Mt Men detta är en person som håller på att dö och när det är en person som har blivit
hugg-, eh, man har, när man hör den personen och man vet att den här personen håller
på att dö och man är rädd och man flyr ju därifrån.
Ja det var detta jag menade, skrev samtidigt.
Citera
2017-07-06, 12:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Tillåter mig att besserwissra en sväng.

Personlighetsstörda har ingen korrelation mellan ord och handling.

Säger Johanna att hon är bra på att organisera. Ja då är hon det. Sen att det är omvittnat kaos i både hennes inre och yttre, hemmet och Granliden är inte relevant.

Säger Johanna att hon har koll på ekonomin så har hon det. Bankkonton och allt bevisar motsatsen men där har bankkonot fel.

Säger JM att hon är en bullbakande hemmamamma så är hon det. Att barnen blir utkörda hemifrån för att hon ska ta in ett gäng som hon tjänar pengar ist. Att två av barnen har drogproblem. Att barnen själva tycker att deras mamma ljuger och inte går att lita på det har inte med saken att göra.

Osv, osv i all oändlighet.

Innebörden "Barnen först" har JM för alltid förstört.

Precis. Hon har ett ego som slagit igenom taket av någon form av självbevarelsedrift. Ingen säger emot förrän Fup:en ligger på bordet.
Citera
2017-07-06, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Håller med, det sista var onödigt och kan tänkas bort.
Däremot sitter den här typen av människor med tummarna i ögonen på varandra och det är bortom mina förmågor att gissa hur en aktiv hotbild kan vara konstruerad och framför allt varför. I första ledet finns naturligtvis JM och JJ , men så finns det nätverk där alla är skyldiga alla något och vem vet vilka som står till JJs förfogande? Även på mycket lång sikt? Förhoppningsvis hittar man något sätt att röka ut JJ - han är en spindel i det informationsnätet såvitt jag förstår.
Undrar om hotbilden försvinner när/om Johanna får livstid i någon form?

PS: den här kebabvagnen lämnar jag inte - det är något visst med den
Citera
2017-07-06, 12:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anonymanonym1313
Nån jag vet var på rättegångarna och la ut en bild på AM (?). Hon är helt oigenkännlig... Helt jävla sjukt.
Rakad, ett stort plåster på huvudet, kan inte använda sitt högra öga (?), satt i rullstol
Du har missförstått det är bilder från sjukhuset för ett år sedan i samband med olyckan, idag ser anki ut som anki.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in