2017-07-04, 00:46
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlegZigvardauskas
Hur är synen på Locatelli samt på hans status rent allmänt? Har inte sett så mycket matcher med honom men han var ganska bra uppsnackad då när han gjorde målet mot Juve osv.
Efter sin formtopp omkring Juve-matchen på hösten hade Locatelli någon småskada och sen en formsvacka på våren, där han hade svårt att behålla registarollen som bland annat gick till Sosa. Han hade ett rätt moget svar till media på det, ungefär "jag var inte så bra som ni framställde mig i höstas, och jag är inte så dålig som ni framställer mig nu".

Jag tror Milan-ledningen fortfarande hoppas på honom, men att man inte vågar satsa på honom fullt ut i år med tanke på behovet att nå CL. Gissningsvis köper man in Biglia (eller Krychowiak) som försteman för i år, säljer Montolivo och låter Locatelli vara främste back-up med speltid främst i Coppa Italia och EL. Han är ju fortfarande bara 19 år och har en intressant kombination av teknik, speluppfattning och defensiva förmågor. Lite tunn ibland och dominerade inte spelbilden mot sämre lag som man kan kräva, men jag tycker han gjorde lovande insatser mot flera topplag så potentialen finns där. Han verkar ju mycket sympatisk och har en elegans som helt klart känns kompatibel med det Milan-material jag blev förtjust i.

Snyggt skött av ledningen ang Donnarumma-soppan. Jag är extremt nöjd med ledningens arbete så här långt även om det såklart är lite smekmånad just nu.
Jag hoppas Real eller PSG slänger ut 100M Euro på Donnarumma under denna mercato så man slipper slösa lön på honom. Hade sett riktigt snyggt ut att pressa ut 100M för en målvakt efter att det såg ut att bli en förnedrande "30M" eller "missnöjd Donnarumma på bänken som går gratis till Juve ett år senare". Känns ju som det skulle täcka upp för Perin+aubameyang eller belotti.
Senast redigerad av Ambivalens_ 2017-07-04 kl. 00:55.
Citera
2017-07-04, 02:53
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Kan dock sägas att Milan traditionellt aldrig haft riktiga supermålvakter men klarat sig bra ändå. Sebastiano Rossi anses ofta som Milans främsta målvakt & han var aldrig riktigt creme de la creme i världen.
det enda jag minns av den mannen var att han ofta vinkade för offside istället för att försöka rädda bollen. Påminde en del om ravellis gestikulerande efter varje insläppt mål. Dida däremot var riktigt bra. Otroligt placeringssaker och han stod för en av mina favoritraddningar i en av mina favoritmatcher https://m.youtube.com/watch?v=M6zUYKaJ2nE
Senast redigerad av sebastian_ 2017-07-04 kl. 02:57.
Citera
2017-07-04, 13:37
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
det enda jag minns av den mannen var att han ofta vinkade för offside istället för att försöka rädda bollen. Påminde en del om ravellis gestikulerande efter varje insläppt mål. Dida däremot var riktigt bra. Otroligt placeringssaker och han stod för en av mina favoritraddningar i en av mina favoritmatcher https://m.youtube.com/watch?v=M6zUYKaJ2nE

Vackert! Men fan vad homosexuellt det är med dessa människor som lägger upp fotbollsklipp och nån jävla låt till den.
Lägg upp klippet med kommentator och publikvrål, inte nån poplåt eller technolåt.
Citera
2017-07-04, 14:47
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Vackert! Men fan vad homosexuellt det är med dessa människor som lägger upp fotbollsklipp och nån jävla låt till den.
Lägg upp klippet med kommentator och publikvrål, inte nån poplåt eller technolåt.

Håller verkligen med om de jävla techno-låtarna. I det här fallet så tyckte jag dock att musiken harmoniserade rätt väl med händelsen. Sången tar liksom i när han fläker sig. Nästan så väl tajmat så att det kunnat vara musikvideon till låten.
Citera
2017-07-04, 17:31
Medlem
snillet_1s avatar
Fiorentina... den klubben kan nog få en riktigt mörk säsong 17/18. Gonzalo Rodriguez har lämnat och Valero, Kalinic samt Bernardeschi (lämnade in transferbegäran idag) ser också ut att lämna i sommar. Samtidigt som man nyss sålde Ilicic till Atalanta. Vad händer i Florens?!

Lägg därtill konflikterna klubben har haft med sina tränare i Montella & Sousa. Och Della Valles vilja att sälja klubben. Något är jävligt ruttet där.

Enda ljusglimten är väl att man lyckades rekrytera Pioli.
Citera
2017-07-04, 18:11
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fiorentina... den klubben kan nog få en riktigt mörk säsong 17/18. Gonzalo Rodriguez har lämnat och Valero, Kalinic samt Bernardeschi (lämnade in transferbegäran idag) ser också ut att lämna i sommar. Samtidigt som man nyss sålde Ilicic till Atalanta. Vad händer i Florens?!

Lägg därtill konflikterna klubben har haft med sina tränare i Montella & Sousa. Och Della Valles vilja att sälja klubben. Något är jävligt ruttet där.

Enda ljusglimten är väl att man lyckades rekrytera Pioli.
Ett felköp som resulterar i en klubbs vandring från att vara top 4 lag till mittenlag. Hade de inte köpt Gomez utan exempelvis Higuain istället hade de förmodligen tagit sig till Champions league ett par gånger, energin hade inte försvunnit och allt hade rullat på. Nu är de mer eller mindre slut som topplag för de kommande 5-10 åren.
Citera
2017-07-05, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Iochmed U-21-lagets förlust i U21EMsemifinalen mot Spanien igår så får Calciosäsongen 2016/2017 anses avslutad.

Tar på mig ansvaret att vända blad och se fram emot nästa säsong!

Här är förra säsongens tråd:
(FB) Allt om Calcio! 2016/2017

Serie A 2017/2018 kommer bestå av:
Atalanta EL
Benevento
Bologna
Cagliari
Chievo
Crotone
Fiorentina
Genoa
Hellas Verona
Internazionale
Juventus CL
Lazio EL
Milan EL
Napoli CL
Roma CL
Sampdoria
Sassuolo
SPAL
Torino
Udinese

Understrukna är uppflyttade från Serie B. Fetstilta är klara för kval/spel i Europa. Spelschemat släpps den 21 juli och den första omgången spelas enligt uppgift den 11-12 augusti.

Starkt av Atalanta att ta en Europa League plats - med största sannolikhet är det kval.
Citera
2017-07-05, 09:29
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ett felköp som resulterar i en klubbs vandring från att vara top 4 lag till mittenlag. Hade de inte köpt Gomez utan exempelvis Higuain istället hade de förmodligen tagit sig till Champions league ett par gånger, energin hade inte försvunnit och allt hade rullat på. Nu är de mer eller mindre slut som topplag för de kommande 5-10 åren.

Svårt dock att veta det där med skador på förhand. Det var väl egentligen otur involverat snarare än felköp.

Steget från 4a till mittenlag är kort så det låter lite väl dramatiskt så som du formulerar deras fall hittills. Risken är dock att läget blir ännu värre. Fiorentinas motsvarighet i England, Aston Villa, åkte ju ur. Jag tror absolut att även Serie A är tillräckligt bra för att ett lag som Fiorentina faktiskt kan riskera att åka ur.

Tips till alla
Vill man kolla klubbars placeringar genom tiderna så är wikipedia perfekt. Man söker klubb, går in på italienska & klickar på kapitel 2 "Cronistoria". Jag använder det ständigt. Ofta man vill kolla hur ett lag låg till under en viss tidsperiod. Nu är kanske många nyfikna tex på hur pass stora Benevento & SPAL är.

Här är Fiorentinas Cronistoria
https://it.wikipedia.org/wiki/ACF_Fiorentina#Cronistoria

För att få grepp om sämre lag så är det såklart bra att ha viss inblick i hur seriesystemet sett ut genom åren. Det är fan att det ska krånglas med det. Serie C2 är dock enkelt, det är fjärde divisionen.
Senast redigerad av Stivali 2017-07-05 kl. 09:32.
Citera
2017-07-05, 15:08
Medlem
Knugen37s avatar
Federico Dimarcos övergång till Sion för 4M euro kan väl inte ha varit något än att man slingrar sig förbi FFP och kommer värva tillbaka honom?
Citera
2017-07-05, 19:34
Medlem
Efter lite om och men så är Milan och Atalanta äntligen överens med priset gällande Andrea Conti som åker till Milano imorgon för tester och på fredag blir det läkarundersökning!
Senast redigerad av Maiden1666 2017-07-05 kl. 19:36.
Citera
2017-07-05, 23:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Svårt dock att veta det där med skador på förhand. Det var väl egentligen otur involverat snarare än felköp.

Steget från 4a till mittenlag är kort så det låter lite väl dramatiskt så som du formulerar deras fall hittills. Risken är dock att läget blir ännu värre. Fiorentinas motsvarighet i England, Aston Villa, åkte ju ur. Jag tror absolut att även Serie A är tillräckligt bra för att ett lag som Fiorentina faktiskt kan riskera att åka ur.

Tips till alla
Vill man kolla klubbars placeringar genom tiderna så är wikipedia perfekt. Man söker klubb, går in på italienska & klickar på kapitel 2 "Cronistoria". Jag använder det ständigt. Ofta man vill kolla hur ett lag låg till under en viss tidsperiod. Nu är kanske många nyfikna tex på hur pass stora Benevento & SPAL är.

Här är Fiorentinas Cronistoria
https://it.wikipedia.org/wiki/ACF_Fiorentina#Cronistoria

För att få grepp om sämre lag så är det såklart bra att ha viss inblick i hur seriesystemet sett ut genom åren. Det är fan att det ska krånglas med det. Serie C2 är dock enkelt, det är fjärde divisionen.
Mittenlag för mig innebär att du "aldrig" mer tar dig till champions league och du har en leicster-chans att vinna ligan. Man hamnar någonstans mellan plats 7-14 i vanliga fall. I bästa fall kan man hota om champions league typ var 30 år som Sampdoria och Atalanta, i värsta fall åker man ner. Det tycker jag är en jäkla skillnad jämfört med att vara ett top 4 lag som från och med nu innebär champions league och att man är med i scudetto-diskussionerna.
Citera
2017-07-05, 23:57
Medlem
Citat:
Mittenlag för mig innebär att du "aldrig" mer tar dig till champions league och du har en leicster-chans att vinna ligan. Man hamnar någonstans mellan plats 7-14 i vanliga fall. I bästa fall kan man hota om champions league typ var 30 år som Sampdoria och Atalanta, i värsta fall åker man ner. Det tycker jag är en jäkla skillnad jämfört med att vara ett top 4 lag som från och med nu innebär champions league och att man är med i scudetto-diskussionerna.
Jag jan hålla med, samtidigt har Cagliari, Fiorentina, Hellas och Sampdoria erövrat lo Scudetto.

Fiorentinas största problem är ägarfrågan. Della Valle har tagit på sig att rusta upp Coloseum och andra viktiga historiska monument. Och de verkar ta fair play pp allvar. Jag anser att de inte fått den uppskattning som de förtjänar. Men vafan vet jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in