Citat:
Ursprungligen postat av
OlegZigvardauskas
Hur är synen på Locatelli samt på hans status rent allmänt? Har inte sett så mycket matcher med honom men han var ganska bra uppsnackad då när han gjorde målet mot Juve osv.
Efter sin formtopp omkring Juve-matchen på hösten hade Locatelli någon småskada och sen en formsvacka på våren, där han hade svårt att behålla registarollen som bland annat gick till Sosa. Han hade ett rätt moget svar till media på det, ungefär "jag var inte så bra som ni framställde mig i höstas, och jag är inte så dålig som ni framställer mig nu".
Jag tror Milan-ledningen fortfarande hoppas på honom, men att man inte vågar satsa på honom fullt ut i år med tanke på behovet att nå CL. Gissningsvis köper man in Biglia (eller Krychowiak) som försteman för i år, säljer Montolivo och låter Locatelli vara främste back-up med speltid främst i Coppa Italia och EL. Han är ju fortfarande bara 19 år och har en intressant kombination av teknik, speluppfattning och defensiva förmågor. Lite tunn ibland och dominerade inte spelbilden mot sämre lag som man kan kräva, men jag tycker han gjorde lovande insatser mot flera topplag så potentialen finns där. Han verkar ju mycket sympatisk och har en elegans som helt klart känns kompatibel med det Milan-material jag blev förtjust i.
Snyggt skött av ledningen ang Donnarumma-soppan. Jag är extremt nöjd med ledningens arbete så här långt även om det såklart är lite smekmånad just nu.
Jag hoppas Real eller PSG slänger ut 100M Euro på Donnarumma under denna mercato så man slipper slösa lön på honom. Hade sett riktigt snyggt ut att pressa ut 100M för en målvakt efter att det såg ut att bli en förnedrande "30M" eller "missnöjd Donnarumma på bänken som går gratis till Juve ett år senare". Känns ju som det skulle täcka upp för Perin+aubameyang eller belotti.