Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Moreno var klappusel i Confed. Pellegrini är bra. Holländaren vet få hur bra han är. Gonalons är en breddvärvning som omöjligt tar plats på mittfältet.
Paredes var en stor talang, men bra pris. Rudiger överskattad och en bra försäljning. Gällande Salah så är priset okej, men försäljningen blir sammantaget dålig om man inte löser in en ordentlig offensiv kraft.
Moreno är väl tänkt som Vermaelens ersättare.
Gonalons har jag ingen aning om. Har vi kvar Grenier nästa säsong?
Paredes blev ratad först och utlånad till Empoli där han imponerade och återigen stärkte sina aktier. Tydligen inte tillräckligt. Han fick ingen ärlig chans av Spalletti för den delen.
Rudiger håller jag med om.
Salahs stora svaghet var ju hans avslut, får vi in någon som kan avsluta ser jag försäljningen som en vinst.
Holländaren ska tydligen vara duktig offensivt, sämre defensivt. Ha en fin bollkänsla och kunna slå fina inlägg. Roma har genom året haft ett stort problem: INGA av ytterbackarna har någonsin kunnat slå bra inlägg, Alltifrån Taddei till Tonetto, Cassetti, Florenzi, Riise osv.
Nu har Roma visserligen Emerson som kan slå inlägg, med holländaren så kan det bli en behaglig säsong fylld med fina inlägg.