2017-07-04, 21:57
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Rekommenderar att se Rebels Of The Neon God som nästa Tsai då den hänger ihop, om än löst så väldigt spirituellt, med Vive L'Amour där Hsiao-Kang på många sätt (även om detta är sant för nästan alla Tsais filmer) känns som en yngre version av sig själv i Tsais debut. Utöver det så är det också en väldigt bra film och en av mina personliga Tsai-favoriter som ofta verkar glömmas bort.
Det är den som det är tänkt att bli nästa Tsai följt av Stray Dogs . Men av 11 sedda filmer hittills så är det What Time Is It*There?, The Hole, Journey to the West och nu också Vive L'Amour som är de absoluta topparna.
Senast redigerad av BlackMetal 2017-07-04 kl. 22:02.
Citera
2017-07-04, 23:53
Medlem
Tobias123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Såg den häromdagen för första gången (efter att ha läst här), riktigt bra rulle! Tar alltid en liten titt här innan jag bestämmer mig för film så fortsätt dela med er av ert filmtittande!

Kvällens film blir The Usual Suspects, sett den en gång förut för ett tag sedan men minns ej mycket. Avnjuts, årstidsenligt, med lite glass. God kväll!

Ja, filmforumet här på fb är riktigt bra!
Citera
2017-07-05, 00:32
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Hoppas Hitchcock duger som lättsmällt kvällsunderhållning. Dial M For Murder eller Slå Nollan Till Polisen som den fantastiska svenska översättningen blev.
Hur lyder domen kring Dial M? En av mina Hitchcock-favoriter bakom min topp 3 (Rear Window, Vertigo, Psycho) tillsammans med Rope och The 39 Steps.

2017-07-05, 00:42
Avslutad
Ligger verkligen efter på Netflix originalfilmer så kör 2 i rad nu;
Burning Sands
Imperial Dreams

Kan ju ändå inte sova så bara att köra på!
Citera
2017-07-05, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal

Tänkte se The Long Voyage Home (1940).
Minns den som direkt dålig. Som många andra John Ford-filmer är det bara fotot som är intressant medan allt annat är överdrivet simplistiskt.
Citera
2017-07-05, 01:06
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Minns den som direkt dålig. Som många andra John Ford-filmer är det bara fotot som är intressant medan allt annat är överdrivet simplistiskt.
Hmm okej. Har inte satt på den än så då finns det en viiiss chans till filmbyte.
Citera
2017-07-05, 01:18
Medlem
Shamdons avatar
Avslutar dagen med Joseph L Mankiewicz filmatisering av Antony Shaffers pjäs Sleuth från 1972. Spårhunden på svenska. Höll på att råka se en re-make utan att ha sett originalet och åtgärdar det nu.

En framgångsrik deckarförfattare bjuder in sin frus älskare till sitt hus och maktkamp och dödskamp uppstår. Laurence Olivier och Michael Caine påstås briljera och dialogen ska vara mer än utmärkt.

Hyser stora förväntningar.
Citera
2017-07-05, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Hmm okej. Har inte satt på den än så då finns det en viiiss chans till filmbyte.
Se något annat istället.
Citera
2017-07-05, 07:10
Medlem
Vaknade tidigt och kan inte somna så varför inte köra igång en film. King Arthur: Legend of the Sword har jag funderat på en tid och nu får det bli dags. Hört lite olika om filmen så förväntningarna är inte helt på topp, men ändå höga.
Citera
2017-07-05, 10:30
Avslutad
Om några timmar blir det Spider-man homecoming !! Ska bli väldigt roligt att se. Hoppas att det finns någon överraskning kvar som inte trailern spoilat. Men tror att detta kan bli en underhållande film
Citera
2017-07-05, 15:43
Medlem
Ska nu se The Lost City of Z (2016). Varit nyfiken på den här ett tag då jag överlag gillar James Gray som regissör. Hoppas på det bästa.
Citera
2017-07-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Ska nu se The Lost City of Z (2016). Varit nyfiken på den här ett tag då jag överlag gillar James Gray som regissör. Hoppas på det bästa.

Jag ska göra detsamma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in