Hoppas Hitchcock duger som lättsmällt kvällsunderhållning.
Dial M For Murder eller Slå Nollan Till Polisen som den fantastiska svenska översättningen blev.
Citat:
Ursprungligen postat av
BlackMetal
Det är Tsai i toppform och ser det också som en av hans bästa men jag får smälta filmen lite mer innan jag vågar på någon form av ranking. Solklar fyra i vilket fall som helst. De scener du nämner var i princip de som stack ut mest för mig där slutet nog är den bästa enskilda stunden i hela filmen. Både den mer humoristiska och oväntade stunden när han smiter ut under sängen och när han är där under samlaget sticker ut men på olika sätt.
Rekommenderar att se Rebels Of The Neon God som nästa Tsai då den hänger ihop, om än löst så väldigt spirituellt, med Vive L'Amour där Hsiao-Kang på många sätt (även om detta är sant för nästan alla Tsais filmer) känns som en yngre version av sig själv i Tsais debut. Utöver det så är det också en väldigt bra film och en av mina personliga Tsai-favoriter som ofta verkar glömmas bort.
Citat:
Ursprungligen postat av
jsa86-x
Nu blir det dags att se : Twin Peaks - Fire walk with me .
http://www.imdb.com/title/tt0105665/?ref_=nv_sr_1
Varför = Har precis avnjutit de 2 första säsongerna utav serien.
Det blir bara mer spårat härifrån! Hoppas det inte avskräcker dig och att du fortsätter med den tredje säsongen också!