2017-07-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Bra, då kan vi lägga den israeliska firman Flashback Productions till handlingarna som totalt ointressant i sammanhanget. Det var ju du som gjorde väsen av deras email och frågade vad de hette etc.

Konspirationsteorin står alltså och faller med att Israel var ett av de sex länder som Flashback Forum försökte etablera sig i utanför Sverige. En ganska svag länk att bygga en konspirationsteori på.

Gjorde jag väsen av deras mail?
Dessutom så ber jag dig läsa igen.

Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Jo det är samma flashback från 2004. De sysslar med annat nu och jag skrev det. De hade en hebreisk del. De har haft kontakt med Israel.

Citat:
Ja, men forumet har varit i kontakt med Israel 2004. Länken går dit idag, det håller jag med om med non företag som håller på med med judiskahögtider eller liknande.

Vi vet att länken idag tar oss till firman (så som det ser ut).
Men det var ju inte det länken gjorde 2004. Då vill jag veta vad Hebrew planerades för och vilka man var i kontakt med?!!

Det här är ingen konspirationsteori om du tror det.
Citera
2017-07-04, 23:22
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Dessutom så ber jag dig läsa igen.

Vi vet att länken idag tar oss till firman (så som det ser ut).
Men det var ju inte det länken gjorde 2004. Då vill jag veta vad Hebrew planerades för och vilka man var i kontakt med?!!

Eftersom allt som fanns på sajten var loggan och texten "Medinat Yisrael", så var man troligen inte i kontakt med mer än den troligen automatiserade domännamnstjänsten.

Inte heller fanns det någonting på hebreiska, bara det engelska ordet "hebrew" på en länk som gick till flashback.co.il, där loggan och texten "Medinat Yisrael".
Som senare byttes till en skämtbild om Arafat och Hamas.

Att det fanns för dessa språk men inte spanska, tyska och franska är troligen för att flashback.de, flashback.es och flashback.fr redan var tagna.
Citera
2017-07-04, 23:34
Moderator
Jeckes avatar
Litet test och jämförelse.
www.sverigedemokraterna.se dirigerar om dig till sd.se
Samma för:
www.sverigedemokraterna.de
www.sverigedemokraterna.net
www.sverigedemokraterna.org

Men inte för
www.sverigedemokraterna.com
Som istället har en ad om att köpa domännamnet.

Medans
www.sverigedemokraterna.fr
www.sverigedemokraterna.es
www.sverigedemokraterna.dk
www.sverigedemokraterna.it
bara resulterar i fel vid sidhämtning (att ingenting finns där).

Troligen var tanken att man skulle kunna skriva in flashback punkt och sedan lite vad som helst och ändå komma till "rätt" flashback.
www.flashback.org
www.flashback.net
www.flashback.se
Citera
2017-07-04, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Eftersom allt som fanns på sajten var loggan och texten "Medinat Yisrael", så var man troligen inte i kontakt med mer än den troligen automatiserade domännamnstjänsten.

Inte heller fanns det någonting på hebreiska, bara det engelska ordet "hebrew" på en länk som gick till flashback.co.il, där loggan och texten "Medinat Yisrael".
Som senare byttes till en skämtbild om Arafat och Hamas.

Att det fanns för dessa språk men inte spanska, tyska och franska är troligen för att flashback.de, flashback.es och flashback.fr redan var tagna.

Du menar dessa var skämtsidor?
Citera
2017-07-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Litet test och jämförelse.
www.sverigedemokraterna.se dirigerar om dig till sd.se
Samma för:
www.sverigedemokraterna.de
www.sverigedemokraterna.net
www.sverigedemokraterna.org

Men inte för
www.sverigedemokraterna.com
Som istället har en ad om att köpa domännamnet.

Medans
www.sverigedemokraterna.fr
www.sverigedemokraterna.es
www.sverigedemokraterna.dk
www.sverigedemokraterna.it
bara resulterar i fel vid sidhämtning (att ingenting finns där).

Troligen var tanken att man skulle kunna skriva in flashback punkt och sedan lite vad som helst och ändå komma till "rätt" flashback.
www.flashback.org
www.flashback.net
www.flashback.se

Det är en sak att regga adresser och få dessa att länka till detsamma.. men den uppfattning man får av den där är att forumet kan läsas på flera olika språk.
Citera
2017-07-04, 23:46
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Du menar dessa var skämtsidor?
Nej, jag menar att de var placeholders.
Man registrerade domännamnet så att man hade det, och sedan satte man något där bara för att ha det där.

Citat:
Det är en sak att regga adresser och få dessa att länka till detsamma.. men den uppfattning man får av den där är att forumet kan läsas på flera olika språk.
Allt dessa länkar gör är att länka till de flashback-adresserna som ligger på de domänerna.
Afrikaans går till flashback.co.za
chinese går till flashback.cn
herbrew till flashback.co.il
portuguese till flashback.st
english till flashback.net
russian till flashback.ru
swedish till flashback.se
Citera
2017-07-04, 23:54
Moderator
Jeckes avatar
Vill du ha extra kul så kan du kolla på archive.org och kolla olika datum.

Samtliga dessa följer ett mönster.
2003 så har de flashbackloggan och text i stil med:

flashback@flashback.co.il
Medinat Yisrael

flashback@flashback.cn
Zhonghua Renmin Gongheguo

flashback@flashback.co.za
Republiek van Suid Afrika / Republic of South Africa

flashback@flashback.ru
Rossijskaja Federatsija / Russian Federation

flashback@flashback.st
Republica Democratica de São Tomé e Principe

Vilket alltså är email-adressen kopplad till domännamnet. Följt av namnet på landet.

Och 2004 så skiftar de över till en skämtbild istället och sedan så försvinner de och blir sedan uppköpta och övertagna av någon annan.
Citera
2017-07-05, 00:24
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Nej, det var inte du som gjorde just det:

Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Nä, jag tycker det finns ett samband.En israelisk firma som kallar sig flashback och filmar högtider med exakt samma mail?

Inte lätt att hålla reda på alla hel- och halvkvädna konspirationer i den här tråden.

Citat:
Vi vet att länken idag tar oss till firman (så som det ser ut). Men det var ju inte det länken gjorde 2004. Då vill jag veta vad Hebrew planerades för och vilka man var i kontakt med?!!

Nej, men du åberopar det som stöd för konspirationsteorin att "judarna" styr Flashback.

Som jag påpekade ovan så är det faktum att Israel var ett av sex länder som Flashback eventuellt tänkte etablera sig i 2004 inte något särskilt starkt indicium på en sådan konspiration.
Senast redigerad av Regulus 2017-07-05 kl. 00:27.
Citera
2017-07-05, 00:51
Medlem
Citat:
Nej, det var inte du som gjorde just det:

Inte lätt att hålla reda på alla hel- och halvkvädna konspirationer i den här tråden.

Nej, men du åberopar det som stöd för konspirationsteorin att "judarna" styr Flashback.

Som jag påpekade ovan så är det faktum att Israel var ett av sex länder som Flashback eventuellt tänkte etablera sig i 2004 inte något särskilt starkt indicium på en sådan konspiration.

Du har helt fel!!!
Jag tror inte judarna styr forumet, jag tror israeler finns på forumet, jag tror dessa finns här av någon anledning som inte handlar om intresse för diskussioner... jag försöker förstå när detta började..

Ni som tror att "judar" styr ett forum, ni vet inte vad ni pratar om.
Sionister ger sig inte in i ett forum i en styrande maktposition. Sionisterna ska man söka efter bland den delen av användare som ifrågasätter FB.

Att den där negeravataren skulle vara en jude eller inte spelar inte någon roll. Ni vet ingenting om hur sionister går tillväga..
Citera
2017-07-05, 01:04
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Du har helt fel!!! Jag tror inte judarna styr forumet, jag tror israeler finns på forumet, jag tror dessa finns här av någon anledning som inte handlar om intresse för diskussioner... jag försöker förstå när detta började..

Ni som tror att "judar" styr ett forum, ni vet inte vad ni pratar om. Sionister ger sig inte in i ett forum i en styrande maktposition. Sionisterna ska man söka efter bland den delen av användare som ifrågasätter FB.

Att den där negeravataren skulle vara en jude eller inte spelar inte någon roll. Ni vet ingenting om hur sionister går tillväga..

OK. Du tror inte att "judarna" styr Flashback. Varför ser du det i så fall som något suspekt att Flashback för många år sedan hade planer på att etablera sig i Israel (och fem andra länder)? Du kan inte både äta kakan och spara den. Om "judarna" inte styr så var det ju inte de som beslutade om detta.
Citera
2017-07-05, 07:01
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Du har helt fel!!!
Jag tror inte judarna styr forumet, jag tror israeler finns på forumet, jag tror dessa finns här av någon anledning som inte handlar om intresse för diskussioner... jag försöker förstå när detta började..

Haha, för helvete...

Citat:
Ni som tror att "judar" styr ett forum, ni vet inte vad ni pratar om.
Sionister ger sig inte in i ett forum i en styrande maktposition. Sionisterna ska man söka efter bland den delen av användare som ifrågasätter FB.

Så du har mycket erfarenheter av sionister på olika forum runt om i världen? Har du sammanställt någon statistik över detta? Har du säkrat bevisen på något sätt?

Citat:

Det är oerhörd tur för oss att vi har dig IR5, vår alldeles egna sionist-expert här på forumet. Vad skulle vi göra utan dig och dina teorier?
Citera
2017-07-05, 09:22
Administrator
admins avatar
Citat:
Det vore faktiskt intressant att veta hur Flashback resonerade när man förberedde sin internationella satsning, och varför det hela gick i stöpet. Kanske admin eller någon annan som vet mer kan kommentera?

Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det har ju inte så mycket med forumet i sig att göra, men jag kan tänka mig att man köpte de "flashback"-domäner som var lediga och så gjorde man en grej av det helt enkelt. Tillgången styrde nog språken och inte tvärtom.

Flashback (Flashback Media Group) äger ett flertal domäner som man inte planerar att använda. Exempelvis flashback-domänerna i Ryssland och Kina.

http://www.flashback.ru
http://www.flashback.cn

Tidigare så ägde Flashback även flashback-domäner i Sydafrika, Israel, Mauritius, Sao Tomé och säkert några länder till. Under många år försökte man även köpa flashback-domänen i Irak (flashback.iq), men nekades. (Detta var på den tiden när Saddam styrde landet) Domänerna i Israel och Sydafrika släpptes då de ansågs för dåliga, och använde "co" innan landskoden. Mauritius stängde av domänen (flashback.mu), och nekade under många år någon annan att registrera den igen. Sao Tomé släpptes också, då man inte såg någon användning för den. Flashback ägde även Aftonbladet.st och SVT.se, vilket var ganska intressant då de under denna tidsperiod fick alla mail skickade till dessa domäner. Var förvånansvärt många som skrev fel domän, och det var mer än ett mail som inte var tänkt för tredje part.

Varför man registrerade domänerna? För att det var kul. Man planerade länge en rysk sida, men det projektet har man sedan länge lagt ner. Israel retar alltid någon, och skapar konspirationer. Vilket är kul. Flashback äger uppskattningsvis ett 100-tal olika domäner, men där långtifrån alla används. Exempelvis fuck.se som Flashback först nekades att registrera.

http://grep.law.harvard.edu/articles/02/03/07/0734257.shtml

Eller tf.se, som inte heller används aktivt för tillfället, utan pekar mot travelforum.se. Liksom re.se. Som också pekar mot travelforum.se.

admin
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in